trancer Postat 4 juli 2004 Postat 4 juli 2004 Alltså.. Tjena föressten. Jag har kört cubase hur länge som helst utan några som helst problem heller . Nu har jag haft problemet i 2 veckor , att det aldrig startar upp . Den loadar allt tills den låser sig vid "Initzializing MIDI Device Manager" Va fan är det ?!?!?!? Snälla Hjälp, måste göra klart en låt till 23:e Juli, orkar inte vänta tills dess 😉 /Perrra
Lindeberg Postat 4 juli 2004 Postat 4 juli 2004 Du har testat att installera om Cubase förstås? Kollat drivisar och uppdateringar?
Majken Postat 4 juli 2004 Postat 4 juli 2004 Om den kraschar när den initialiserar MIDI grejer så kan det ju kanske vara idé att avinstallera eventuella MIDI klaviatur och dylikt för att försäkra dig om att det inte är drivrutiner till något sådant som börjat spöka. Detsamma gäller väl egentligen ljudkortet, installera om det och se om Cubase piggnar till. /Majken
Lundin Postat 4 juli 2004 Postat 4 juli 2004 Skulle precis säga samma sak som Majken..stannar den vid "Inititalising MIDI" kan det vara att den fastnar på ljuddrivrutinen.. det är väl den som den försöker starta efter MIDI't?.. använder du ett kombo-ljudkort med MIDI på? har du kollat enhetshanteraren i Windows så du inte har lyckats få en konflikt? har för mig att jag hade det strulet när mina Creamwarekort bråkade
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.