Jump to content
Annons

Var köpa logic för PC


Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)

Har fundringar på att ändå uppgradera till en 5.5.1 version (sista för PC) kollade förgäves på hemsidan för prisuppgift men hittade ingen info precis som jag misstänkte. Har nån nått tips vart man vänder sig, ringa svenska äpplet eller? Så vitt jag vet så finns ingen mac specialbutik i Linköping kanske på universitetet iofs.

Tacksam för svar.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Glöm din dröm!!! Logic finns numera bara för Apple! Jag körde Emagics version för Atari en gång i tiden (typ 1992).. Men Apple köpte upp Emagic för en massa år sedan och skapade Logic och bestämde sig för att hädan efter så ska det BARA funka på Apples operativsytem. 😄 Skulle tro att Logic 6 Platinum är sista versionen av den mjukvaran som funkar på PC tyvärr.. Hmm...

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tackar för infot uppskattas. Har för mig att nån tipsade om uppgraderingar även för PC i en tidigare tråd har desvärre glömt. Nej mina kära vänner 5.5.1 är sista PC versionen om jag inte är felunderrättad det är den jag suktar efter ska nämligen funka stabilt med Win XP så vitt jag har förstått. 5.2 funkar iofs. oxå ganska förträffligt, den har jag men det skulle nog trots allt var lite intressant med 5.5.1 så därav frågan. Har redan kollat på M börsen det fanns inget desvärre. Får väl ringa och kolla då. Tack ska ni ha folks.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jag vet tack Jocke den sista (5.5.1) är så vitt jag förstått 100% för XP det är det jag är ute efter. Har kollat på begsidan länge men förgäves.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Logic för PC har inte funnits i några affärer sedan september 2002. Att du skulle hitta Logic 5.5 i någon butik är lika troligt som att en datorbutik skulle sälja en Pentium II 233 MHz.

Som Jocke säger är det inga större skillnader mellan 5.2 och 5.5.1. Du skulle kanske lägga några tusenlappar till och köpa en Mac Mini med Logic Express 7 istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skulle kanske lägga några tusenlappar till och köpa en Mac Mini med Logic Express 7 istället.

Absolut!

Kan inte vara kul å lägga $ på sånt som egenligen INGEN tar på sig ansvaret för. Det är ju ändå sista hållplatsen där du alltid kommer att få sitta med dom buggarna som begav sig då å håller på för alltid. Plus att många av dagens 3epartspluggarna inte alls fungerar.

Kör på antingen crackat, (även om jag inte förespråkar det) eller så köper du en billig Mac mini. Och där får du stabilitet å en licens/nyckel och uppdateringar. och en rolig maskin att jobba på 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tack igen för tips och visdomsord 😠 . Vi har trippat lätt på tå down this alley before 😆 (eller är det groggarnas mångfald i kväll (inte för mig bara ett par pils)) har nog definitivt bestämt mig för att det inte blir nån Mac det är nämligen så att PC versionen av Logic funkar aldeles utmärkt för mitt behov, 5.2 funkar oxå utmärkt (även i XP, vill dock ha den sista för PC (5.5.1) helt enkelt) men jag får väl stanna på 5.2 om det inte går att uppgradera. Har kollat in crackköret och vill inte ha nåt sånt.

Kolla mitt inlägg angående EZ drummer så kanske ni förstår att det går även med nutida plug ins. Har även testat annat funkar det mä så det är till och med helt lugnt att slänga ut dom där 4 - 5000 spännen för tex. guitar rig för en PC Logic tok som jag och kanske fler här. Ha det riktigt gött folks

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ja där är den kanske tackar, jag kollade ju runt på deras sida fick fan inte fram nån info om PC versionen överhuvudtaget. Fick du fram några prisuppgifter?

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ringde och kollade det är kört man kan inte ens uppgradera som andrahandsägare. Riktigt jävla kasst kort sagt.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Den funkar skitbra på PC till och med 5.5.1 det var den versionen som jag var ute efter ny eller en uppgradering så det är nog det som du har missat.

Det som jag tycker är extremt kasst det är att tex. andrahandsägare inte får uppgradera, äpplet tillhandahåller fortfarande programmen men man får inte köpa. Vad är det för vits med det? Tror det har gått mask i äpplet.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Då finns det bara en sak att göra: TANKA NER DET! 😆

En liten tankeställare:

Eftersom du Brunin Sven har varit så amitiös att du har kontaktat Apple och sagt att du vill köpa det, och de vägrar, så borde det ju nästan vara lagligt att ladda ned det. Såklart är det aldrig lagligt, men när du har erbjudit dig att köpa programmet och de vägrar, då kan de ju knappast straffa dig om du laddar ned det?

Jag förespråkar absolut inte för crackade program, men när de vägrar att sälja det, antagligen bara för att de har sin policy om att Logic endast ska gå att använda på Mac, så kan de knappast straffa dig ifall du tankar ned det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men inte kan en uppgradering till 5.5.1 kosta pengar?

Den är väl gratis för alla som köpt Logic 5.0 och senare?

Länken som karjelzekk postade måste vara den lagliga och korrekta varianten för Burnin Sven. Borde bara vara att ladda hem och sen tar Svens XSkey hand om resten vid uppstarten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ja grabbar det är för bedrövligt man kan ju faktiskt förstå att det kan se lite lustigt ut på PC sidan när det gäller Logic jag menar att folk faktiskt laddar ner fulversioner av det. Det är ju faktiskt bra grejor oavsett vad macfolket säger, EZ drummer funkar många VST funkar 24 kanaler bra effekter osv. ja hur mycket mer behöver en hobbypulare? A fan rätt va det är så dyker det väl upp en begagnad version av 5.5.1. Det gick en 4.7 för 260 spänn på nån auktionssite för en vecka sen och för eller senare så dyker det väl upp en 5.5.1 oxå. Kör väl på det som jag har så länge det funkar OK ville bara ha en uppdatering till det senaste och då helst lagligt.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jag har en beg. 5.2 och då är det tydligen kört det var ju det som jag frågade dom om men jag ska testa.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en beg. 5.2 och då är det tydligen

...kört att uppgradera till Logic 7.

Däremot kan du uppdatera till Logic 5.5.1 med din nuvarande nyckel

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jäkla konstigt nedladdningen startar hm ja vi får väl se vad som händer när det är klart. Han sa ju att man skulle få fylla i uppgifter typ namn och sånt och att programmen låg spärrade till första ägaren, märkligt. Så är det ju till exempel med EZ drummer om jag inte minns fel så det är tydligen vanligt? Ja skitsamma vi får se vad som händer.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)
Jag har en beg. 5.2 och då är det tydligen

...kört att uppgradera till Logic 7.

Däremot kan du uppdatera till Logic 5.5.1 med din nuvarande nyckel

Inte enligt apple, hamnade först hos en engelsk/amerikansk dam på support och hon skickade mig vidare till en svensk man på försäljningen. Han sa att det inte gick, kanske svamlade vi får se det rullar och går i alla fall. Tack för hjälpen Linus och alla som engagerar sig.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Har inte hunnit kolla ännu men jag kan infa om att det gick att ladda hem återstår dock att se om det strular vi installationen. Jobbar febrilt med prylar som ska in till Melodifestivalen innan den 19:e.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...
Burnin Sven (oregistrerad)

Hittade äntligen en 5.5.1 Big Box på Ebay från England med allt i syntar och rubbet i perfekt skick men det visar sig att Big Box tydligen bara var Logic Audio i 5.5.1 versionen. Man trodde ju att sista versionen 5.5.1 iom. att den hette Big Box (typ det låter ju som det ultimata läget tycker man ju, lådan har en diameter större än en fotboll ta mig fan) var den absolut sista versionen av Logic för PC men tji fick man det fanns tydligen även en 5.5.1 platinum oxå så det jag fick är en sämre version än den 4.8 Gold jag köpte för ett tag sedan. Fy fan nu räcker det jävla äpple mac pack och emagicidioter och ställa till det inte ett ord till om att man ska köra nån jävla mac. Det är ju fan att man inte ska få vara laglydig utan en massa strul. Nu får det fan i mig vara bra skiter i musikskapande från och med när jag avslutat nästa project. Är det så jäkla lustigt om folk kör crackat. Har försökt reda ut hur det ligger till och letat och även köpt i den mån jag har hittat bara för jag gillar programmet och hela tiden har man fått stå ut med det här cracktjatet så fort man säger Logic och PC. Var det verkligen ingen som visste hur det låg till?

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

...så det jag fick är en sämre version än den 4.8 Gold jag köpte för ett tag sedan. Fy fan nu räcker det jävla äpple mac pack och emagicidioter och ställa till det inte ett ord till om att man ska köra nån jävla mac. Det är ju fan att man inte ska få vara laglydig utan en massa strul. Nu får det fan i mig vara bra skiter i musikskapande från och med när jag avslutat nästa project.

Skiter i musiken för Logics skull? 😳

Jag har förstått att du inte gillar crackade program och inte är pigg på att köra mac. Men visst borde det gå att hitta ett program som du är nöjd med? Har du testat Cubase eller Sonar eller Tracktion? Alla har de sina fördelar.

Var det verkligen ingen som visste hur det låg till?

Hur menar du?

Förresten, hur gick det med installationen av 5.5 som du laddade ned förra året?

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ja fan det är surt och man ursäktar utbrottet men har letat så jäkla länge och det är så yrt ingen som vet hur det ligger till på riktigt. Det verkar kort sagt som om Emagic helt enkelt gjorde en sista ritkigt stor fet Scam mot sina kunder innan försäljningen till apple. Tydligen så ersatte man Silverversionen med Audio när man kom upp i version 5 stoppade den i en big box och boxen är stor kan jag tala om så det ser ju jävla maffigt ut. Sen säljs ju programmet till apple och dom dumpar ju emagic supporten undan för undan och uppgraderingar till Platinum säljs inte längre du måste köpa nytt. Det är så här att den enda version som det finns (i alla fall nu för tiden) nån liten chans att uppgradera från av det som fanns på PC sidan är Platinum versionen och även där är det osäkert.

Den här Big Boxen är inköpt 2002 så det är ju klart att man försökte krama ur det sista av sina kunder och vad är bäst då jo man meckar till ett pråligt paket som lurar folk till köp iom. att det verkar vara så maffigt. Man beskriver uppgraderingsmöjligheterna som oerhört flexibla uj uj det är så jäkla bra så det riktigt dryper om texten och som sagt paketet är fullmatat och går på både PC och Mac typ en riktig investering inför framtiden. Förre ägaren har ju komunicerat med Emagic för att få de koder som behövs för olika aktiveringar iom. att allt går i Demomode först så det har ju kört på ett tag under 2002. Det tyder ju i mina ögon på en medveten strategi att köra upp så många som möjligt för att sen så praktiskt ha apple att skylla på när gamla kunder och entusiaster börjar klaga. Alla koder är unika till just din XSkey/dongle och då blir ju din dongle omöjlig att uppgradera iom. att coderna till den förmodligen inte finns längre om den aldrig blev uppgraderad från början.

Det riktigt jävla retliga det är att allt finns i paketet men saknas en löjlig liten siffer-bokstavs kombination för att kunna köra fullt ut och man får inte köpe den ens. Snacka om sandlådenivå och girighet ja det är kort sagt upprörande.

Det cirkulerar en del Big Box på Ebay så det är nog många som i sin ambition att vara laglydiga går på den här scamliknande grejen och det är förmodligen oxå många säljare som råkar illa ut iom. att köparna blir förbannade.

Det går ett nu med 375 pund på Buy Now knappen, har skrivit och varnat honom och han blev tacksam. Hans box är helt ny programmet aldrig installerat och då heller aldrig registrerat så med lite otur så funkar i bästa fall kanske Logic programmet men inga pluggar/syntar. Man kan ju tänka sig vad en ev. köpare kan ta sig till när man upptäcker det, 3-500 pund med tillkommande fraktkostnad det är ganska mycket pengar. När försäljningen är genomförd så kommer ju personuppgifterna fram mer eller mindre tydligt beroende på tillvägagångssättet vid betalning och frakt.

Man ska ha klart för sig att Platinumversionen även i PC versionen är en mycket kompetent programvara som är väl värd att använda. Det finns nog ett ganska stort intresse bland entusiaster globalt sett att försöka vårda det här gamla fina programmet som på köpet står sig ganska bra än idag, jag är en av dom kort sagt. Det här är ju inget unikt fenomen är ju oerhört utbrett i bilvärlden tex.

Så kort sagt för det första så gillar jag inte Cubase jag gillar Logic så enkelt är det, det finns folk som ytterst ogärna sätter sig i en Volvo om man ska dra en liknelse.

Man har ingen nytta av apples till synes frikostiga erbjudande att tillhandahålla senaste PC versionerna av 5.5.1 uppgraderingarna till Gold och Platinum gratis om man inte redan har en USB XSkey med en befintlig Gold eller Platinum av lägst version 5. Före femman så var det tydligen seriell eller parallell dongle så även där verkar det vara kört. Skitsamma nu måste jag bestämma mig köra crackat lik förbannat nu har jag ju manualer i överflöd. Eller sälja skiten och kanske gör världen en liten tjänst genom att vara tydlig med vad man får för pengarna och få en femhundring eller nåt tillbaka.

Det finns en anledning till att jag håller mig kvar vid Logic för PC och det är helt enkelt av hänsyn till miljön. Tycker nog att vi musikintresserade borde ha en större miljömedvetenhet marknade formligen svämmar över av programvara och nya pluggar. Det kan ju inte vara så svårt att förstå att det kostar ström att ta fram det här. Produktionen av nya datorer och alla manicker i form av extern hårdvara kostar ju oxå miljöpåverkan. Driften av allt det här inklusive skrotning/återvinning skitar ju oxå ner en del. Sanningen är ju att en PC eller Mac på runt 2-3 gig funkar mycket bra till musikproduktion så nån gång får vi ju ta vårt ansvar tycker man och sluta idiotkonsumera. När det gäller programvara så har den ju i ganska många år varit fullt tillräcklig för att producera mycket bra musik även nere på hobbynivån där jag huserar. Sen är det ju så oxå att oavsett hur mycket nya prylar som kommer ut på marknaden så kan man aldrig ersätta människans skapande förmåga med manicker och programvara hur finurliga dom än är.

Kort sagt det är hög tid att se över våra konsumtionsmönster här i världen.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Men hallå...?

Vari ligger problemet i att ladda ner uppdateringen till 5.5.1 platinum från länken någon postade ovan, och sedan installera denna över den 5.2 du har...? Det är ju gratis och har alltid varit gratis om du redan har en originallicens av version 5.0 och uppåt för Windows?

Redigerat av godhead
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...