DjViss Postat 25 augusti 2006 Postat 25 augusti 2006 (redigerat) Hej, presenterar här min senaste låt. Den är lite smågammal ändå då jag inte fått över min riktiga dator till mitt nya hemland. Men lyssna, njut och kommentera, kritisera bäst ni vill 🙂 Den är dessvärre producerad i hörlurar och har lite för krafig bas/subbas i vissa partier. * LÅTNAMN: Looking For Love 2006 (Heartbeat mix) * ARTIST/GRUPP: Dj Viss * GENRE: dance/datasynthpop * LÅTLÄNGD: 4.17 min * KOMPOSITÖR: Dj Viss * PRODUCENT: Dj Viss * INSPELNINGSÅR: Mars 2006 * FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv) * STORLEK: (ex. 2.94 mb efter omkomprimering av myspace) * STATUS: Färdig demo * LÅTLÄNK: myspace.com/djviss Låten är den enda som ligger upplagd och börjar spela automatiskt Plipp plupp! Viss Redigerat 25 augusti 2006 av DjViss
Nexustwins Postat 25 augusti 2006 Postat 25 augusti 2006 melodin är bra men den påminner alltförmycket om en av primetimes låtar och aven hanns låt påminner påtok för mycket om en annan låt. lite slött tempo enligt min smak men bra ljudkvalite. Bra jobbat.
Kenta K Postat 26 augusti 2006 Postat 26 augusti 2006 Ja gillar det, men med mer jobb, kunde varit sååå mycke bättre. . . 😉
DjViss Postat 28 augusti 2006 Trådstartare Postat 28 augusti 2006 Kul att ni gillade den! 😆 Primetime? Har jag inte hört talas om men blir nyfiken om han har ett liknande sound 🙂 Jo, den behöver lite mer jobb men känns som jag nått taket på vad jag kan göra med Reason. Cubase å riktiga synthar behövs nu. Japp, tempot är lite slött..är en lite lugnare version av originalet som går i ca 140 bpm
SLC-trax Postat 28 augusti 2006 Postat 28 augusti 2006 Duktig datadiscodans 😆 Kanske inte kommer rulla i min playlist i hundra år, men det är bra gjort och det var kul att lyssna på, trevliga ljud osv..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.