Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej, presenterar här min senaste låt. Den är lite smågammal ändå då jag inte fått över min riktiga dator till mitt nya hemland. Men lyssna, njut och kommentera, kritisera bäst ni vill 🙂

Den är dessvärre producerad i hörlurar och har lite för krafig bas/subbas i vissa partier.

* LÅTNAMN: Looking For Love 2006 (Heartbeat mix)

* ARTIST/GRUPP: Dj Viss

* GENRE: dance/datasynthpop

* LÅTLÄNGD: 4.17 min

* KOMPOSITÖR: Dj Viss

* PRODUCENT: Dj Viss

* INSPELNINGSÅR: Mars 2006

* FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)

* STORLEK: (ex. 2.94 mb efter omkomprimering av myspace)

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK: myspace.com/djviss

Låten är den enda som ligger upplagd och börjar spela automatiskt

Plipp plupp!

Viss

Redigerat av DjViss
Annons
Postat

melodin är bra men den påminner alltförmycket om en av primetimes låtar och aven hanns låt påminner påtok för mycket om en annan låt. lite slött tempo enligt min smak men bra ljudkvalite. Bra jobbat.

Postat

Kul att ni gillade den! 😆

Primetime? Har jag inte hört talas om men blir nyfiken om han har ett liknande sound 🙂

Jo, den behöver lite mer jobb men känns som jag nått taket på vad jag kan göra med Reason. Cubase å riktiga synthar behövs nu. Japp, tempot är lite slött..är en lite lugnare version av originalet som går i ca 140 bpm

Postat

Duktig datadiscodans 😆

Kanske inte kommer rulla i min playlist i hundra år,

men det är bra gjort och det var kul att lyssna på, trevliga ljud osv..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.