Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Angående kablar så brukar thomann ligga bra mycket bättre i pris än svenska affärer (ibland halva priset). Så satsa på de som ligger i medelklassen ungefär, Cordial tex (inte de allra billigaste).

Redigerat av rainydays
Annons
Postat

Jag blir tokig, enda kabeln jag hittat är xlr > xlr, skulle du kunna hjälpa mej hitta dom 2 andra, finns det ens ca 10mlångt xlr hona > rca hane? eller måste jag köra adapter?

Postat (redigerat)
Jag blir tokig, enda kabeln jag hittat är xlr > xlr, skulle du kunna hjälpa mej hitta dom 2 andra, finns det ens ca 10mlångt xlr hona > rca hane? eller måste jag köra adapter?

Verkar nästan som om du måste köra med adapter eller löda själv. Men frågan är inte om du egentligen borde köpa ett par XLR-tele istället och köra tele->rca adapter. Det känns nästan som en bättre investering med tanke på att användningsområden är större.

Redigerat av rainydays
Postat

Danron, M-Doc finns ju ingenstans att köpa? Den ser ju klart intressant ut... Då skulle jag inte behöva köpa nåt annat än kablar och mic+tillbehör... Billig är den inte...

Rainydays, Mjo låter ju kanske mer vettigt, om det går så är det ju enklare så. Får kolla om jag hittar såna kablar då... Skulle du kunna länka till några bra mellanklass kablar? Vore jätteschysst! =) Finns ju så många kablar att jag får ångest bara av tanken...

Postat (redigerat)

Så antingen en XLR hona->tele hane kabel och en tele hona->rca hane adapter. Eller en XLR hona->XLR hane kabel och en XLR hona->rca hane adapter.

Vad som är bäst avgörs ju av vad du tänkt göra i framtiden.

Redigerat av rainydays
Postat

Det finns ju faktiskt en poäng i det. Hur många in/ut-gångar har du behov av?

Personligen skulle jag nog satsa på

Ljudkort: Presonus Firebox

Mic: TSM MT87s eller Studio Projects B1

Preampsen i fireboxen tycker jag är så pass bra att du inte behöver en VTB1. Vill du ha ett mer färgat ljud sedan kan du ju komplettera med en.

Då kommer du trots allt ganska billigt undan.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.