Jump to content
Annons

Gillar du låten?  

15 röster

1. 1. Gillar du låten?

• 1. Ja för sjutton!
      13
    • 2. Nej, tyvärr.
      0

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Edit:

LÅTNAMN: White and Black

ARTIST/GRUPP: Daniel Aurell

GENRE: Filmmusik

LÅTLÄNGD: 2:05

KOMPOSITÖR:Daniel Aurell

PRODUCENT: Daniel Aurell

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4 MB

STATUS: Färdig demo

Introduktionstema för en film. Klassiska instrument med spännande brassektion och grov dynamik.

Tänk Gladiator eller liknande filmmusik så hamnar du rätt nära. :rolleyes:

Övrigt: Gjord i en 16-timmarsrush i all musikalisk härlighet. 😄

Hoppas det smakar!

Redigerat av 1up
Annons
Postat
Introduktionstema för en film. Klassiska instrument med spännande brassektion och grov dynamik.

Tänk Gladiator eller liknande filmmusik så hamnar du rätt nära. 🙂

2 min lång.

Hej.

Måste bara bumpa denna tråd, eftersom snubben inte fått ett enda svar 🙂...

Gillar detta starkt. Ger verkligen känslan av ett antikt eller medeltida drama, med mycket blod och svärd och grejer.

Dock lite kort. Som intro duger det väl, men låtar jag har i min spelningslista måste vara längre...

Men utan tvekan ett väl implementerat försök. Du har talang!

Vad använder du för pluggar?

Postat

Bra stycke med en skön dynamik.

Man blir sugen på att höra en fortsättning, kanske nåt mer melodiskt med ett väl definierat tema.

🙂

Postat

Tyckte att det var skönt! Skulle vilja se det här i något sammanhang, typ en film, då skulle man kunna uttala sig mer. (alltså hur det skulle passa in och så)

Postat

Ohyggligt bra på alla sätt!

Behövs ingen film, den startar av sig självt när man sluter ögonen!

/R

Postat

Lämnar tråden obevakad ett tag och WOW vilka sköna comments! 😆 Tack så mycket ®offe, Jejje, martinm och Dividend!

Till Dividend:

Orkesterljuden är uteslutande från East West Symphonic Orchestra Gold Edition. "Lätt" inspirerande stuff! 😆

Mmm många vill ha längre och mer. Får se om det blir något. Då låter jag höra av mig på forumet förstås!

Om någon blir sugen på att använda introt till en färdig film så hör av er!

Tack för bumpningen, Dividend!

Postat

Ja detta smakade verkligen gott! Fantastiskt hantverk, men tog det bara 16 timmar att göra? Med alla valmöjligheter man ställs inför hela tiden vad gäller att prova instrument, stämmor osv brukar man kunna hålla på hur länge som helst med denna typ av musik! Härligt blev det i alla fall!

Postat
Till Dividend:

Orkesterljuden är uteslutande från East West Symphonic Orchestra Gold Edition. "Lätt" inspirerande stuff! 😆

Mmm många vill ha längre och mer. Får se om det blir något. Då låter jag höra av mig på forumet förstås!

Vad kostar EWSO gold? Eller du har ingen koll? 🙂

Jag ser fram emot det!

Postat
Ja detta smakade verkligen gott! Fantastiskt hantverk, men tog det bara 16 timmar att göra? Härligt blev det i alla fall!

Hej 91:an! (Fin tidning för övrigt. :rolleyes:)

Japp, det tog inte mer! Den bästa musiken kommer när jag inte tänker och i efterhand är det näst intill omöjligt att förklara hur stycket kom till, annat än att det växta fram av sig själv.

Jätteskönt att både du och DåligtGehör gillar den! Blir riktigt glad. 🙁

Hade!

Postat

Till Dividend:

Orkesterljuden är uteslutande från East West Symphonic Orchestra Gold Edition. "Lätt" inspirerande stuff! :rolleyes:

Vad kostar EWSO gold? Eller du har ingen koll? 🙁

Jag ser fram emot det!

Snäppet värre än min version säljs t.ex. för 8 695:- hos emusic.se

Kan skaparglädje mätas i pengar? 🙂

Postat

damn! skulle ønske jeg hadde et talent for å lage noe slik! 😆

dette var kult...! virkelig bra! 😆

Postat
dette var kult...! virkelig bra! 😉

Tackar tackar! Musik är typ det mest personliga jag gör så känns så skönt att det uppskattas. Tack Dahla!

Postat

Mycket mycket mycket bra. Det enda jag inte gillar är att DEN VAR FÖR KORT!

Jätte bra mix, rätt sound - autentiskt (Reason? Snälla säg ja!). 😱

Det skall bli intressant att få höra mera.

Postat
Mycket mycket mycket bra. Det enda jag inte gillar är att DEN VAR FÖR KORT!

Jätte bra mix, rätt sound - autentiskt (Reason? Snälla säg ja!). 😎

Det skall bli intressant att få höra mera.

Tyvärr, men de är inte Reason. 😆 Se tidigare post om EWQL.

Tack för att du lyssnade, Nad. 😆

Postat

Ja för sjutton, du kan hantverket. På filmbolagen nu och säkra din framtid! 😉

Postat
Ja för sjutton, du kan hantverket. På filmbolagen nu och säkra din framtid! 😛

Tack! Det värmer oerhört att du säger så.

Jag är rätt blygsam i min framtoning men jag kanske borde höra mig för om någon finner min musik intressant bland bolagen. Jag är en sån här *vill helst göra allt själv*-person. Ha kontroll och allt det. 🙂

Tack igen, Dede!

Postat

Låter jätte vackert. Vilket ljudbiblotek använder du? Lust att dela med dig av lite teknik-stuff du kört med? Automations och sådant?

Postat (redigerat)
Låter jätte vackert. Vilket ljudbiblotek använder du? Lust att dela med dig av lite teknik-stuff du kört med? Automations och sådant?

Tack Wibben!

hehe Okey, tredje gången gillt då 😛 (tips är å läsa tidigare poster, men vem orkar?)

Använder här East West Symphonic Orchestra Gold Edition. Det fina är att man inte behöver använda automation för alla effekter. Tromboncrescendot t.ex. är en inbyggd funktion som funkar så här: Tryck ned tangent och trombonen ljuder svagt. Släpp tangenten och crescendot kommer! Riktigt nice. 😉

Lite volymjusteringar är gjorda manuellt och klipp och klistra har förenklat lite.

Waves IR1 ligger som extra reverb, och på mastern lite compression på topparna och en limiter till sist.

Så som svar är att automationen i stort sett ersätts av smart gjorda patchar från East West. 😉

Edit: Upptäckte att jag använt ett tempospår i Cubase. (CTRL+T) för att få till lite mer mänsklig rythm och känsla.

Belyste det dina undringar, Wibben?

Redigerat av 1up

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.