Funk-Homie Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 (redigerat) Jag tänkte söka gitarr eller musikproduktions-utbildningen i vinter. Vore kul att åka tillsammans med någon med liknande planer. Världsberömda MI Musicians institue Hollywood. http://www.mi.edu Redigerat 5 september 2006 av Funk-Homie
osiris Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Jag tänkte söka gitarr eller musikproduktions-utbildningen i vinter.Vore kul att åka tillsammans med någon med liknande planer. Vilken skola pratar du om nu? MI?
osiris Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Jag tänkte söka "Recording Engineer"-programmet på MI och ringde upp csn för att kolla om man verkligen fick låna de ca 80'000 kronor som den 6 månader långa (korta?) utbildningen kostar. Men det var tvär-nej från csn. Ca 30'000kronor per halvår är max... 😆
Funk-Homie Postat 24 augusti 2006 Trådstartare Postat 24 augusti 2006 Jag tänkte söka gitarr eller musikproduktions-utbildningen i vinter. Vore kul att åka tillsammans med någon med liknande planer. Världsberömda MI Musicians institue Hollywood. http://www.mi.edu Encore programmet tilltalar mig; MI’s non-certificate Encore Program provides a flexible educational alternative for students who may have limited time, have a specific musical focus, or do not wish to pursue a certificate or degree.* Students enrolled in this personalized 10-week program can choose to concentrate in one area or sample from the wide variety of classes and live playing workshops offered by MI’s various instrument programs. Encore students also receive weekly one-hour private lessons and have full access to MI’s unique facilities. *As a non-certificate program, Encore is not eligible for government financial aid.
Funk-Homie Postat 24 augusti 2006 Trådstartare Postat 24 augusti 2006 (redigerat) 10 veckors Encore programmet verkar intressant! Tror den är överkommlig i pris. MI’s non-certificate Encore Program provides a flexible educational alternative for students who may have limited time, have a specific musical focus, or do not wish to pursue a certificate or degree.* Students enrolled in this personalized 10-week program can choose to concentrate in one area or sample from the wide variety of classes and live playing workshops offered by MI’s various instrument programs. Encore students also receive weekly one-hour private lessons and have full access to MI’s unique facilities. *As a non-certificate program, Encore is not eligible for government financial aid. Jag har pratat med 2 bekanta som varit där. Båda säger att det är det bästa de gjort och ångrar det absolut inte. Lärarna lär vara proffsiga och man blir väl omhändertagen oavsett om man är nybörjare eller halvproffs. Kolla in deras hemsida; http://www.mi.edu Redigerat 28 augusti 2006 av Funk-Homie
Hellpig Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Jag tänkte söka "Recording Engineer"-programmet på MI och ringde upp csn för att kolla om man verkligen fick låna de ca 80'000 kronor som den 6 månader långa (korta?) utbildningen kostar. Men det var tvär-nej från csn. Ca 30'000kronor per halvår är max... 🙁 Du måste tänka på att CSN inte är en serviceinstitution, utan snarare motsatsen. 😆
osiris Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Jag tänkte söka "Recording Engineer"-programmet på MI och ringde upp csn för att kolla om man verkligen fick låna de ca 80'000 kronor som den 6 månader långa (korta?) utbildningen kostar. Men det var tvär-nej från csn. Ca 30'000kronor per halvår är max... 🙁 Du måste tänka på att CSN inte är en serviceinstitution, utan snarare motsatsen. 😆 Grejjen är att man fick låna sånna summor för ett par år sedan... Men dom har ändrat nu... Dom illrarna! 😆
Funk-Homie Postat 24 augusti 2006 Trådstartare Postat 24 augusti 2006 (redigerat) Banklån då? Redigerat 24 augusti 2006 av Funk-Homie
osiris Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Banklån då? Skulle jag ta ett banklån på 80'000:- skulle jag få börja betala typ nu... och då blir det väl typ alladeles för dyrt per månad också...
saverman Postat 25 augusti 2006 Postat 25 augusti 2006 Du får en lika bra utbildning i Sverige till bråkdelen av priset, det lovar jag dig. MI är inte längre vad det var på 80-talet. Kom in på Vocal-programmets pro-linje men hoppade av illa kvickt. Inte ångrat det en sekund!
VacUm Postat 25 augusti 2006 Postat 25 augusti 2006 Har kompisar som gått MI och dom flesta menar att dom lika gärna hade kunnat sitta hemma och övat. Som jag fattar det så får man inte ut speciellt mycket av det om man inte redan ligger på en väldigt hög nivå. Är man aktuell för en musikerutbildning på nån av dom svenska musikhögskolorna, men hellre vill gå en utbildning med amerikanskt tradition är det säkert hur bra som helst, annars (som jag fått det berättat för mig) är lärarna helt ointresserade av en och man får grundläggande övningar som lika gärna kan googlas fram på internet.
Funk-Homie Postat 28 augusti 2006 Trådstartare Postat 28 augusti 2006 Jag har hört motsatsen; att lärarna är väldigt pedagogiska och att man får insperation av andra musiker. Dessutom är det ju en en häftig upplevelse att vistas i hollywod!
RoBERT Postat 28 augusti 2006 Postat 28 augusti 2006 ja själva grejen är ju att skapa kontakter när man är där.. vill man komma fram i business så är det ju en av städerna man bör befinna sig i. Jag ska förhoppningsvis kolla in Nashville i framåt jul eller strax efter nyår. =) Hoppas få lite kontakter på Hollywoodsidan oxå. Glöm inte att det finns fler utbildningar än MI... Till exempel LA Recording School... Den har jag kikat på ett tag. kommer inte ihåg vad den kostar, men jag kan kolla upp det om nån e intresserad.. =)
Funk-Homie Postat 29 augusti 2006 Trådstartare Postat 29 augusti 2006 Hittade även detta; http://www.lamusicacademy.com/
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.