spaceman Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 (redigerat) Brukar kalla Systembolaget för Sytems of Romance. Man vet ju aldrig vad vinet kan ställa till med. Här är en låt tillängnad Systemet. Det finns ju trots allt ett romantiskt skimmer över alkohol...eller hur ? Your browser does not support the HTML5 audio tag LÅTNAMN: Systems of Romance ARTIST: Spaceman GENRE: Spaceman LÅTLÄNGD: 3:36 KOMPOSITÖR: Spaceman PRODUCENT: Spaceman INSPELNINGSÅR: aug 2006 FORMAT: 192/mp3 STORLEK: 5.7 Mb STATUS: Take it or leave it Redigerat 24 augusti 2006 av spaceman
Eternal Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Detta skulle passa perfekt i något spel. Typ rymdäventyr. Bra!
spaceman Postat 24 augusti 2006 Trådstartare Postat 24 augusti 2006 Detta skulle passa perfekt i något spel. Typ rymdäventyr. 😆 Bra! Vilket spel tänker du på ? 🙁
Hellpig Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Låter lite plastigt i mina öron, lite som syntetisk musik från Amigatiden, inte helt så men vissa vibbar får jag. Det är rätt skönt och avspänt men inte riktigt min grej men det är bra jobbat ändå tycker jag. Nivåer o sånt låter också ok på det stora hela sett.
Dagon Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Håller med om rymdspelskänslan. Skulle funka fint i ett lugnt parti i något Amiga eller Sega-spel. Tänk R-type, Blood Money osv. Däremot tycker jag inte att det riktigt håller fullt ut som aktiv lyssning för mig. Basen är väldigt VB-1 aktig(?). Det ligger en del snygga melodier, men det blir lite tjock med dem så det grötar ihop sig för mig. Skulle rensa bort allt utom trummor och leadsynt och se hur det känns. Peta dit en enda pad och sedan bas med ett fetare ljud. Rymdmusik skall (för mig) vara luftigt arr. diskantiga syntar, delayer och så....
spaceman Postat 24 augusti 2006 Trådstartare Postat 24 augusti 2006 u Basen är väldigt VB-1 aktig(?). VB-1 basen kommer jag aldrig att använda. Basen på denna låt är från Hypersonic 2. Liksom allla andra instrument. Trummorna är från Reason 3... 🙁
spaceman Postat 24 augusti 2006 Trådstartare Postat 24 augusti 2006 Kommer att ge demos med mer sång framöver men: Herregud, jag väntar på prylar från Thonmann. Dels ett Celemony Melodyne Uno för sång och dessutom har jag beställt ett Behringer dsp2024p virtualizer pro. Begringer inger inga positiva vibbar. Men jag har aldrig testat Behringer så jag vet inte hur dåliga dom är. Billiga är dom iallafall, så vi får väl se...
Dagon Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 Tur det, men jag tycker ändå inte om basen 😉 Har faktiskt försökt använda VB-1 i forntiden, det gick sådär....
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.