Jump to content
Annons

Åk T-bana - Få ett ragg


ThomasJ

Recommended Posts

Annons
Så man får alltså spö om man sätter sig där fast man har vigselring?

Nej, det tror jag faktiskt inte att man får. Man får inte slåss i tunnelbanan, så att ta till våld för att tillrättavisa någon vore rätt dumt... Hur kunde du tro det? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Nu skall tydligen alla första vaganar i tunnelbanan bli "singel vagnar". Alltså, om man gårpå första vagnen så är alla som sitter där singlar.. lite skojjigt:D

Tråkigt, men slutsatsen är fel. Det betyder bara att det inte är en dubbel, sammansatt vagn, utan en enkel s.k. singelvagn. Punkt!

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Jag tycker att den bästa singelrörelsen som har uppfunnits är jänkarnas "the blue ring", en liten ring av plats som sätts på fingret. När någon försiktigt sneglar mot handen för att se om det potentiella ragget är förlovad eller gift så signalerar ringen istället singelskap och villighet att träffa någon...

EDIT: Dessutom har jag fått ragg på tåget flera gånger, men det var när jag jobbade på SJ.

Även i dubbelvagnar

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Vems idé var de här?

Föreningssparbanken Fastighetsbyrå 😄

De har en reklamkampanj på reklamtavlor i tunnelbanan, affischer på pendeltåg och annonser i Stockholm City. Texten lyder:

"Visst vore det kul om alla singlar i Stockholm alltid åkte i T-banevagnen längst fram"

De flesta i tunnelbanan får alltså budskapet innan de kliver på tunnelbanan och säkerligen blir det också så att singlarna sätter sig i vagnen längst fram för att "testa". 😛

Ryktet om att singlarna fått en egen vagn har även spridits ut i tidningar, tv, radio och på internet. Den här tråden är väl ett bra exempel på hur en reklamkampanj kan bli en sk. viral som sprids vidare. 🙂

Singelvagnen är inget officiellt påhitt från SL, och därför måste man inte vara singel för att få sitta i vagnen längst fram. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Shaidar (oregistrerad)
*fantiserar om fyll-börje*

Jamen. Fyll-Börje och Ungerska dragspelskillen är ju lätt singlar! Så de sitter ju rätt 😆

undra hur det är med damen med rött tuperat hår, som brukar sjunga me dragspelaren???

😠 MIN MAMMA!!!!

Redigerat av Shaidar
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...