Jump to content
Annons

Cubase 4 screenshots

Recommended Posts

Annons
Postat

Ser mycket bra ut. Fast om jag ska uppgradera kommer det nog krÀva en ny dator, sÄ jag vet inte om det skulle vara vÀrt det för min del.

Postat (redigerat)
We're sorry. This product has been discontinued.
😳

Grymma bilder. Det hĂ€r förklarar varför MI7/Cubase har haft rea... 😠

Haha, kolla SoundFrame. Steinberg snodde instrumentljudsökningen frĂ„n Native Instruments Kore. 😛

Insert Routing och Send Routing i Channel strip...

Det mÄste betyda att man inte kan dra och slÀppa i vilken ordning insertpluggarna ska ligga, som man t.ex. gör i Wavelabs Master Section? Nu ska man istÀllet routa om ordningen?

Control Room Overview liknar en korsning mellan Logics Environment och Reason.

Redigerat av Linus
Postat
[...]

Det mÄste betyda att man inte kan dra och slÀppa i vilken ordning insertpluggarna ska ligga

[...]

Shit! 🙁 Drag & drop pĂ„ insertsen var en av de största förhoppningarna jag hade pĂ„ 4:an. Aja.....fĂ„r hĂ„lla en tumme för att de implementerar det Ă€ndĂ„.

Postat
[...]

Det mÄste betyda att man inte kan dra och slÀppa i vilken ordning insertpluggarna ska ligga

[...]

Shit! 🙂 Drag & drop pĂ„ insertsen var en av de största förhoppningarna jag hade pĂ„ 4:an. Aja.....fĂ„r hĂ„lla en tumme för att de implementerar det Ă€ndĂ„.

Skaffa Sonar istĂ€llet dĂ„.... 🙁

Postat
Det mÄste betyda att man inte kan dra och slÀppa i vilken ordning insertpluggarna ska ligga, som man t.ex. gör i Wavelabs Master Section? Nu ska man istÀllet routa om ordningen?

Var inte sÄ sÀker, Insertarna har en liten rund cirkel till höger som inte funnits dÀr tidigare. Det Àr kanske den man tar tag i för att flytta pluggarna.

Det ser ut att bli en hel del nya pluggar ocksÄ, minst fem. Utöver de tre pÄ bild tycks HalionOne och ModMachine vara nya.

Ser riktigt lovande ut 😕

/Majken

Postat

Var inte sÄ sÀker, Insertarna har en liten rund cirkel till höger som inte funnits dÀr tidigare. Det Àr kanske den man tar tag i för att flytta pluggarna.

Eller sÄ Àr det en mixerpot? Typ Dry/Wet för insertpluggen?

Postat

Tycker det ser ut som samma skit... 😕

nÄgra stegvis gjorda förbÀttringar... men inte för mÄnga bara; de mÄste spara lite till Cubase 5...

ja jag Àr cynisk.

hmmm jag tror nog att Windows Vista blir en större omstÀllning... men som vanligt fÄr vi vÀl vÀnta pÄ det dÀr definitiva operativsystemet...

Postat
sculpturecallout20040930.jpg

😕

Det dÀr Àr ju sculpture i logic? Vad fick du den ifrÄn? (Tokigt jÀvla galen synt om ine annat...)

Postat

Hah, jag visste vĂ€l att det var mer som gömde sig bland Screenshot'arna 😕

AmpSimulator, Envelope Shaper och Expander Àr pluggar som Ätminstone jag inte hört talas om tidigare.

/Majken

Postat (redigerat)
sculpturecallout20040930.jpg

😉

Den likheten slog mig med. Jag fick en liten kÀnsla av att de snegglat pÄ logic.

Redigerat av L.C
Postat (redigerat)
Tycker det ser ut som samma skit...  😉

nÄgra stegvis gjorda förbÀttringar... men inte för mÄnga bara; de mÄste spara lite till Cubase 5...

ja jag Àr cynisk.

hmmm jag tror nog att Windows Vista blir en större omstÀllning... men som vanligt fÄr vi vÀl vÀnta pÄ det dÀr definitiva operativsystemet...

Windows vista ser egentligen ut som samma gamla skit ocksÄ. Vad som Àr intressant Àr vad som Àr förÀndrat bakom ytan, tycker jag. Och skall du tillfredstÀlla alla, som ju Windows Àr ett försök till enligt mig, sÄ kan det aldrig bli perfekt. Det gÄr bara inte.

Redigerat av Hellpig
Postat
Det dÀr Àr ju sculpture i logic?

Jag tror han syftade pÄ likheterna i fÀrgschema, metallglans och stil pÄ rattar.

Logic 7 Sculpture:

5802_Sculpture.jpg

Cubase 4 Prologue:

prologuefs7.jpg

Postat

AlltsĂ„...Jag trodde pĂ„ en gĂ„ng att det hĂ€r var ett skĂ€mt nĂ€r nĂ„gon har photoshoppat Cubase sĂ„ att det liknar Logic. Är det inte det? 😉

Postat

Alla högupplösta bilder Ă€r borttagna frĂ„n Musicians Friend nu 😉

Har Steinberg lyft pÄ luren kanske?

Men hos Guitar Center finns bilderna kvar fortfarande.

Postat

Jag tror han syftade pÄ likheterna i fÀrgschema, metallglans och stil pÄ rattar.

Ja, det gjorde jag. 😉

Postat

Ja, det gjorde jag. 😉

Okej. Jo visst Àr det likt, men inte i nÀrheten av lika slipat rent grafiskt. Dock snyggare Àn vad jag Àr van att se kjubÀjs

Postat
AlltsĂ„...Jag trodde pĂ„ en gĂ„ng att det hĂ€r var ett skĂ€mt nĂ€r nĂ„gon har photoshoppat Cubase sĂ„ att det liknar Logic. Är det inte det? 😉

Du vet Martin, den hĂ€r versionen kommer endast till PC ocksĂ„. MacanvĂ€ndarna fick ju Cubase 4.0 redan 1999. 😄😄

Postat

L?

lql8.jpg

😉

Synd att bilden var lÄgupplöst. SvÄrt att se hur nya ikonen ser ut...

ikongt6.jpg

'Set Me 4 Free'? Desperat försök att fÄ in en 4:a i demolÄten?

En sĂ„n titel kan tolkas som om programmet skulle vara gratis. 😄

Postat

Jag gillar nog faktiskt Prologue grÀnssnittet mer Àn Sculpture, högre kontrast pÄ text och minre rörigt. Sen Àr det ju förstÄss helt olika syntar, Prologue blir ju automatiskt logisk och enkel eftersom det Àr en subtraktiv synt. Lite vitsigt att man ritat ut övertonsspektrat pÄ vÄgformerna istÀllet för en bild av hur vÄgformerna ser ut ocksÄ förresten. Med Prologue fÄr man nog gissa att gamla A1 gÄr i graven mer eller mindre.

/Majken

Postat (redigerat)

En Google-cache av Musicians Friend sÀger:

Steinberg Cubase 4

$799.99

List Price: $999.99

Steinberg Cubase 4 Studio

$399.99

List Price: $499.99

TvÄ versioner alltsÄ, motsvarande SX och SL antar jag.

SE3 Ă€r inte lika gammalt, sĂ„ jag tror de vĂ€ntar in en period innan flera varianter lanseras. Cubase 4 Project Studio kanske? 😉

Jag rĂ€knar med att Macversionen blir Universal Binary nu, och att det lanseras strax efter att Sonar 6 kommer ut. 😄

Redigerat av Linus
Postat

Är det nĂ„gon som har en aning nĂ€r cubase 4 kommer ut?

/Daniel

Postat
L?

Listen, kanske. Helt enkelt en solo-funktion som inte tystar ned de andra spÄren utan bara sÀnker dem med sisÄdÀr 15-20 decibel. Vore ju faktiskt ganska praktiskt att ha i vissa lÀgen.

/Majken

Postat
MÀrkligt att det inte finns nÄgon info pÄ Steinbergs hemsida. Och att det heter "Cubase 4", vad hÀnde med SX/SL?

ja precis..

Är detta Cubase SX 4 eller vad?

Postat

Hoppas nÄgon har uppfunnit en bra "överblicksfunktion" för panoreringar i 4:an.

Skulle vara fint med ett rakt streck med kanalerna uppifrÄn och ned och panoreringarna som korta markeringar vid respektive kanal (som ett enkelt mapptrÀd ungefÀr).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.