Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Fungerar alla dessa "Speed up" program verkligen ? Till adsl ??

Nån som vet ? 🙁

😉😆

Saken är den att jag har 2mbit nu. kan inte få mer för jag ligger för långt fr basstationen säger testprogramet hos lesammma Telia 🙁

😎

Redigerat av fogden2000
Annons
Postat

Jag kan inte tänka mig att det funkar - inte på något annat sätt än att de lagrar allt du surfat till i cache som den sedan återanvänder när det är möjligt. Annars kan du få köpa "Internet offline" för 99 kr av mig. Kommer på 3 (tre!) DVD-skivor och har allt du kan önska.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Speedupen trixar med TCP-settings, vilket i vissa marginalfall kan ge bättre prestanda. Dock aldrig mer än de givna 2M. Programmen tycker om att optimera TCP-fönstrets storlek, vilket kan minska IP-paketens fragmentering (korrigera mig om jg har fel). TCP/IP är optimerat för "riktigt" internet, inte sånt assymmetriskt skit som vi vanliga dödliga får köpa. Eftersom den alltför trånga uplinken, oftast leder till problem med downlinken (ACK/NAK) så försöker väl de här speed-optimerarna lösa det här genom att minska på paketstorleken.

Eller nånting sånt.

Bara du vet vad optimeringsprogrammet och hur dina program använder internätet så kan du nog uppnå något gott med dem. I andra fall, vänta på att dom rullar optisk kabel till hörnet på ditt hus.

Postat
Speedupen trixar med TCP-settings, vilket i vissa marginalfall kan ge bättre prestanda. Dock aldrig mer än de givna 2M. Programmen tycker om att optimera TCP-fönstrets storlek, vilket kan minska IP-paketens fragmentering (korrigera mig om jg har fel). TCP/IP är optimerat för "riktigt" internet, inte sånt assymmetriskt skit som vi vanliga dödliga får köpa. Eftersom den alltför trånga uplinken, oftast leder till problem med downlinken (ACK/NAK) så försöker väl de här speed-optimerarna lösa det här genom att minska på paketstorleken.

Eller nånting sånt.

Bara du vet vad optimeringsprogrammet och hur dina program använder internätet så kan du nog uppnå något gott med dem. I andra fall, vänta på att dom rullar optisk kabel till hörnet på ditt hus.

Bara du vet vad optimeringsprogrammet och hur dina program använder internätet så kan du nog uppnå något gott med dem.

Tveksam.

Sånt där bjäfs påminner mig om den där härliga historian om ett företag i USA som släppte en underbar mjukvara som faktiskt ökade datorns minneskapacitet! Programmet sålde som smör och ... ja, tills någon insåg att vad det gjorde var att öka storleken på det virtuella minnet.

Åh, vad jag önskar att jag hann komma på en sådan storartad idé... 🙁

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.