Jump to content
Annons

Litet dilemma..


Moshan (oregistrerad)

Recommended Posts

Moshan (oregistrerad)

Jag har en jävligt skön melodi, som jag ska göra en låt av. Har haft denna melodi i huvudet sedan jag var liten

De är bara ett problem, jag är inte säker på om jag har kommit på den själv. Ingen av mina polare känner igen den, och jag har inte hört den själv (tror jag).

Känns inte så kul att göra en låt på något som redan finns, och om jag lägger upp en snutt här te.x så kan de ju hända att någon snor min lilla dänga.

Så, vad ska jag göra? Lägga upp här för att kolla om någon känner igen den eller skitai de och bara göra låten? Vad hade ni gjort?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

Lägg upp den. Troligen är det inte så unikt som du tror. Produktionen gör det unikt, inte en enstaka melodi. Sen början av 90-talet har inga nya melodier uppkommit, endast nya produktioner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade gjort låten helt klart!

Köpte nyligen en nygjord Scooby Doo film till min son och hörde där vart Madonna fått sin låt Sorry ifrån (den nya Scooby-signaturen) så det är bara att köra 😄

Om man bara har diffusa minnesbilder av att det kan vara någon gammal låt så har nog hjärnan skapat en ny hit av gammalt material bara 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl så yesterday kom till?

Mcarhtny drömde melodin o var helt säker på att den redan fanns o spelade upp meliodin för allt o alla men ingen kände igen den.

Idag är yesterday den mest spelade låt på radio genom tiderna.

Så med andra ord SPELA IN DEN 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Sen början av 90-talet har inga nya melodier uppkommit, endast nya produktioner.

Vad är det för ett märkligt uttalande?

Jag kan räkna upp skitmånga. Och jag har skrivit skitmånga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sen början av 90-talet har inga nya melodier uppkommit, endast nya produktioner.

Vad är det för ett märkligt uttalande?

Jag kan räkna upp skitmånga. Och jag har skrivit skitmånga.

Precis. Alla kombinationer av toner och tonlängder kan ju inte vara upptagna???

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...