Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Jag är nybörjare inom allt vad hemstudios, mixers, Logic heter och har ett problem. Jag får inte in något ljud när jag spelar in eftersom jag ej kan välja inspelningskälla. Det har fungerat tidigare, men efter en formattering av hårddisken har jag ej fått det att funka.

Jag har Mac OS 9.2.2, Logic 4.8.1 samt Midi/Audiointerfacet "Audiophile USB", en Behringer mixer Eurorack MX 802A, samt en vit IBook (G3).

I "Environment"-fönstret kan man ju i varje kanal välja "input". När jag klickar där ser man att det ska gå att välja "input 1" eller "input 2", men de är nedtonade så man kan inte välja dem. Detta har jag kunnat göra tidigare.

Jag har pekat på mitt interface i Audioinställningar (Audio Driver). Jag har provat att välja mitt interface även i "OMS Input Connections", men det hjälpte inte.

Apple talk är av. Jag har valt mitt interface l Macens ljudinställningar.

Jag har kopplat ihop mixer, dator, interface enligt instruktionerna.

Vad är det som saknas. Skulle bli tacksam för tips.

mvh

Anders

Annons
Postat (redigerat)

Låter skumt. Jag antar att du lagt asio-drivisarna i "ASIO Drivers" mappen i programmappen? Och sedan valjt "ASIO"/Audiophile 2496 i hardware settings. Sedan ska det ju helt enkelt bara funka.

Obs, sitter inte vid nån mac nå så kan ha skrivit fel namn på mapparna osv, men du fattar nog vad jag menar..

OMS har bara med midi att göra. Det är väl inte midi't som krånglar??

[EDIT]

Kan det vara så att du har en otroligt dålig autoload?? Kolla först att ovanstående är som det ska och ladda sedan in någon gammal låt som HAR funkat och prova.

Redigerat av VacUm

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.