Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjo..

En liten låt som ja och min flickvän skrev för ett tag sen.

Ge lite kritik både angående inspelning, låt och mix.

All kritik är välkommen.

* LÅTNAMN: Home

* ARTIST/GRUPP: Chris Wigren

* GENRE: Singer/songwriter/pop

* LÅTLÄNGD: 3.39

* KOMPOSITÖR: Chris Wigren/Ena Sinanovic

* PRODUCENT:Chris Wigren/Ena Sinanovic

* EV. MEDVERKANDE: Ena Sinanovic/Piano och Chris Wigren/sång/trummor/gitarr

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: Mp3

* STORLEK: 3.34 MB

* STATUS: Färdig Låt

Enjoy.

Chris Wigren

03_Home.mp3

Annons
Postat (redigerat)

Sången känns som nån blandning mellan Andrew Bird och Elliot Smith, kanske inte lika kraftfullt och tonsäkert men lite samma stil.

Skön svängig låt. Tyvärr är framförandet kanske lite väl otajt stundtals för att hålla igång svänget, och att trummorna nästan snubblar in i introt känns inte som en bra början.

Vill inte kommentera mixen förrän jag lyssnat i högtalare. Men jag saknar en skön basgång.

Nu låter jag väldigt negativ upptäckte jag. Men jag tycker denhär låten förtjänar ett tajtare framförande. För det är en bra låt i sig. Och använd gärna mer stämsång 😉

Redigerat av rainydays
Postat

Tackartackar. Elliott Smith är ju inte direkt nått hatobjekt från min sida då detta är en av de bästa låtskrivarna i hela världen. Basgången är jag väl medveten om att det borde finnas en. Har planerat att göra pålägg men kommer aldrig dit :/

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.