Hammock Postat 22 augusti 2006 Postat 22 augusti 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Black Bison ARTIST/GRUPP: Onerous Task GENRE: Stoner Fuzz Rock LÅTLÄNGD: 5:15 KOMPOSITÖR: BMG PRODUCENT: BMG EV. MEDVERKANDE: BMG INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: MP3 STORLEK: 4,9 STATUS: Halvfärdig Demo (utan sång!) Finns liten snutt med min stämma på Vocals Lite nytt groovy tung gung som man pillat på, fortsätter i samma svängiga anda som den förra låten... Men nu börjar det bli dags att få till lite sång på dessa fuzz-verk 😄 Någon sugen på denna ? 🙂 Fan va man älskar dova Fuzziga guror 😛 (Kanske går över snart 😄 ) 060823 - Såg ett litet fel i slutmixen. Ny version som är lite tajtare... oneroustask_blackbison.mp3 Redigerat 25 augusti 2006 av Hammock
Jejje Postat 22 augusti 2006 Postat 22 augusti 2006 (redigerat) Riktigt skönt! Dock tycer jag att gitarrerna nästan är lite väl släpiga och "otydliga" när låten ändå är såpass snabb. Skulle vara skönt om gitarrerna mer kunde "tugga" med i trumtakten, särskilt i de där snabba trumpartierna i början. Skön bas också! På med sång NU 🙂 Redigerat 22 augusti 2006 av Jejje
Hammock Postat 25 augusti 2006 Trådstartare Postat 25 augusti 2006 Riktigt skönt! Dock tycer jag att gitarrerna nästan är lite väl släpiga och "otydliga" när låten ändå är såpass snabb. Skulle vara skönt om gitarrerna mer kunde "tugga" med i trumtakten, särskilt i de där snabba trumpartierna i början. Skön bas också! På med sång NU Kanske lite i släpigaste laget, men jag är nöjd. Kanske ska ratta till i eq och peta in mer kompressor på gurorna för att få bort otydligheten. Tack för kommentarerna. Ska jaga sångare till denna 😉
Hammock Postat 25 augusti 2006 Trådstartare Postat 25 augusti 2006 🙂 Inte mycket kommentarer ?! Bifogar härmed min första sånginsats här i forumet. (HEPP! Där rök min oskuld 😎 ) Endast en kort snutt är inspelad, det blev väldigt mycket Kingdom Come eller Robert Plant över sången. Kan detta bli något eller ska man ta en mörkare ton ? (jag vet fan inte om jag håller hela vägen i denna ljusa ton) ... 🙂 black_bison_01sing.mp3
tbruce Postat 25 augusti 2006 Postat 25 augusti 2006 🙂 Inte mycket kommentarer ?! Bifogar härmed min första sånginsats här i forumet. (HEPP! Där rök min oskuld 😎 ) Endast en kort snutt är inspelad, det blev väldigt mycket Kingdom Come eller Robert Plant över sången. Kan detta bli något eller ska man ta en mörkare ton ? (jag vet fan inte om jag håller hela vägen i denna ljusa ton) ... 🙂 För utom att du mixat sången alldeles för svag så låter det rätt bra tycker jag. Hörs att sångaren inte är jättevan, men det funkar helt okej. 😎
Hammock Postat 26 augusti 2006 Trådstartare Postat 26 augusti 2006 För utom att du mixat sången alldeles för svag så låter det rätt bra tycker jag. Hörs att sångaren inte är jättevan, men det funkar helt okej. Tackar, ingen mixning är gjord samt att det ligger en reverb på som inte tillhör sången. Ville bara testa lite. Synd att man inte fixar att sjunga så ljust. 😉 Men kul att det funkar helt ok. Man får väl ta lite sånglektioner 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.