Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Finns det något enkelt sätt att få in både audio och data på samma CD-R-skiva? Typ som på de remastrade Maiden-skivorna, där man kan lyssna på låtarna i en vanlig CD-spelare, och sen, om man stoppar in den i datorn, så kan man titta på videos och bilder och sånt.

Försökte med Roxio CD-creator, först brände jag ljudfilerna, och lät bli att stänga skivan. Men när jag sen försökte lägga på en video-fil, så började datorn prosterar om felaktiga filsystem och vad det nu var.

Annons
Postat (redigerat)

Nero 5.0 klarar av detta.

Kuriosa:När jag gifte mig förra året utnyttjade jag den funktionen, spelade in en kärlekslåt o la med lite bilder och en inbjudan (i wordformat) o skickade endast cd skivan som inbjudningskort till alla gäster, när kärlekslåten var slut uppmanades att slänga in cd:n i datorn för ännu mer info (d.v.s. bilder, inbj, vägbeskrivning mm). Mkt lyckat o annorlunda tyckte många !!

robc

Redigerat av robc
Postat
Nero 5.0 klarar av detta.

Kuriosa:När jag gifte mig förra året utnyttjade jag den funktionen, spelade in en kärlekslåt o la med lite bilder och en inbjudan (i wordformat) o skickade endast cd skivan som inbjudningskort till alla gäster, när kärlekslåten var slut uppmanades att slänga in cd:n i datorn för ännu mer info (d.v.s. bilder, inbj, vägbeskrivning mm). Mkt lyckat o annorlunda tyckte många !!

robc

Precis, jag använder oxå Nero till detta och det funkar utmärkt.

robc - inbjudnings-CD. Bra idé!

Postat

Japp; kan bara instämma med ovanstående.

-Jag litade inte på funktionen tidigare, men är övertygad nu; jag ska lägga med bilder

och en video på min nästa singel! Nero funkar jättebra med detta; om du inte har Nero, så se till att det är den som följer med när du handlar nästa cd/dvd-brännare! 😉

mvh/Hwagang

Postat (redigerat)
Var får man tag på Nero, och vad kostar det?

Som sagt: Nero brukar medfölja om man gör en bra cd/dvd-brännar-deal, men annars kan du ju kolla på Neros hemsida om dom har några återsförsäljar-länkar för sverige; Nero säljs säkert i nån dator-butik nära dej...(brr...lät som en försäljare där 😄 )

(du kan ladda ner en "free trial" från ovanstående länk, såg jag)

mvh/Hwagang

Redigerat av Hwagang

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.