JJRockford Postat 3 juli 2004 Postat 3 juli 2004 Finns det något enkelt sätt att få in både audio och data på samma CD-R-skiva? Typ som på de remastrade Maiden-skivorna, där man kan lyssna på låtarna i en vanlig CD-spelare, och sen, om man stoppar in den i datorn, så kan man titta på videos och bilder och sånt. Försökte med Roxio CD-creator, först brände jag ljudfilerna, och lät bli att stänga skivan. Men när jag sen försökte lägga på en video-fil, så började datorn prosterar om felaktiga filsystem och vad det nu var.
robc Postat 3 juli 2004 Postat 3 juli 2004 (redigerat) Nero 5.0 klarar av detta. Kuriosa:När jag gifte mig förra året utnyttjade jag den funktionen, spelade in en kärlekslåt o la med lite bilder och en inbjudan (i wordformat) o skickade endast cd skivan som inbjudningskort till alla gäster, när kärlekslåten var slut uppmanades att slänga in cd:n i datorn för ännu mer info (d.v.s. bilder, inbj, vägbeskrivning mm). Mkt lyckat o annorlunda tyckte många !! robc Redigerat 3 juli 2004 av robc
hammagrella Postat 5 juli 2004 Postat 5 juli 2004 Nero 5.0 klarar av detta. Kuriosa:När jag gifte mig förra året utnyttjade jag den funktionen, spelade in en kärlekslåt o la med lite bilder och en inbjudan (i wordformat) o skickade endast cd skivan som inbjudningskort till alla gäster, när kärlekslåten var slut uppmanades att slänga in cd:n i datorn för ännu mer info (d.v.s. bilder, inbj, vägbeskrivning mm). Mkt lyckat o annorlunda tyckte många !! robc Precis, jag använder oxå Nero till detta och det funkar utmärkt. robc - inbjudnings-CD. Bra idé!
tordA Postat 7 juli 2004 Postat 7 juli 2004 sen finns det ju dom där små visitkortsstora skivorna max 50MB perfekt för en video och en låt 😉
Hwagang Postat 7 juli 2004 Postat 7 juli 2004 Japp; kan bara instämma med ovanstående. -Jag litade inte på funktionen tidigare, men är övertygad nu; jag ska lägga med bilder och en video på min nästa singel! Nero funkar jättebra med detta; om du inte har Nero, så se till att det är den som följer med när du handlar nästa cd/dvd-brännare! 😉 mvh/Hwagang
JJRockford Postat 7 juli 2004 Trådstartare Postat 7 juli 2004 Var får man tag på Nero, och vad kostar det?
Hwagang Postat 7 juli 2004 Postat 7 juli 2004 (redigerat) Var får man tag på Nero, och vad kostar det? Som sagt: Nero brukar medfölja om man gör en bra cd/dvd-brännar-deal, men annars kan du ju kolla på Neros hemsida om dom har några återsförsäljar-länkar för sverige; Nero säljs säkert i nån dator-butik nära dej...(brr...lät som en försäljare där 😄 ) (du kan ladda ner en "free trial" från ovanstående länk, såg jag) mvh/Hwagang Redigerat 7 juli 2004 av Hwagang
tordA Postat 7 juli 2004 Postat 7 juli 2004 Var får man tag på Nero, och vad kostar det? den är billig 500-700:- mycket godis. borde finnas i Halmstad
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.