Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har dfh och STEINBERG CUBASE SE 3 , men jag förstår mej inte på hur jag skall kunna använda programet eller rättare sagt installera det, allt verkar enligt mej ligga rätt huller om buller på skivan,..Min erfarenhet av vlc´s som amplitube mm har fungerat väldigt lätt då det bara varit att installera dem.

Jag har ett digitalt drumset å vill få ut bra ljud via dem som är kopplat med ett usb interface..någon som har nåt bra förslag mvh /Tabares

Annons
Postat

Om du har drumkit from hell version ett, så är förklaringen att det är ett samplebibliotek. Det finns med andra ord ingen medföljande plugin.

Ta en kik här vid tillfälle.

Följande plugins finns det stöd för: Battery, HALion, DR-008, LM-4, Gigasampler, EXS24

Men om du är en jävel på att konfigurera samplers på egen hand går det bra med valfri sampler plugin. På skivan bör du hitta hitta mappningar för pluginsen, så ta en kik till där också. Skulle annars föreslå att du köper någon av dom nyare och större trumpaketen med medföljande plugin. Demos hittar du på länken ovan.

Postat (redigerat)

Jag vet inte om du menar DFH Superior, I alla fall om det är de, så är den rätt bökig innan man kommer i gång. Jag skulle rekomendera att hämta senaste updaterade versonen på deras hemsida.

Den är verkligen inte installationsvänlig, med så mycket filer och dvd skivor.

Skulle räcka med 2-3 vanliga trumsett, sen skulle resten vara som expansion dvd som man kan installera vid sidan om, om man vill. Nu måste man ladda in allt, hur dumt är inte de. ha 35Gb och du använder endast några få Gb.

Jag gillar inte manualen heller där det beskrivs hur man installerar.

Men det är viktigt att allt hamnar i samma mapp, gör "Drag-and-drop" principen

och ta steg för steg skivorna i rätt ordning. Vissa mappar är för Mac, så kolla in vad du behöver.

Sen ska du göra en inställning i början så dt kommer fram 3gröna gubbar.

Då har du kommit in i programmet, beskrivs i manualen.

Vet inte om du blev hjälpt men Lycka till.

🙂

Redigerat av kirtaphus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.