Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej Alla!

Har lånat hem en Zoom B2 (Bas effekt). Tänkte använda den som preamp till min studio.

När jag hör Zoom så klingar det inget vidare. Men vad jag har testat så var det över förväntning. Denna lilla pedal tycker jag verkar riktigt bra. Finns många fina ljud i den,men även många dåliga. Men för prislappen kanske den kan vara värd?

Undrar om det är någon mer som testat denna lilla sak? Och gärna synpunkter,eftersom jag själv inte är basist 😉

/Mikael

Annons
Postat

Har aldrig testat den. Men är det bara en baspreamp du behöver så lär du hitta bättre för de pengarna. Skulle tro att det går att hitta en beggad SansAmp till det priset till och med.

Postat

Zoom har nu för tiden ett dåligt rykte, verkar det som. Jag har inte haft någon fungerande zoomenhet på länge men när de kom ibörjan av 90-talet tyckte jag de svinbra... för priset. Jämför zoomen med andra baseffekter o kolla vad den kostar o fundera sedan på vad som är bäst för dig. Eller köp en PoDXT o uppdatera den till en bassPod så har du två i en! 😉

Postat
Eller köp en PoDXT o uppdatera den till en bassPod så har du två i en! 😆

Har precis köpt en Pod XT. Kan man uppdatera den så det går att spela basen i den också????

Postat

Jag har en Zoom 505 gitarrpryl. Och per krona är den helt klart bra. Distarna är fätt svaga, men vilken gitarrist har inte ett par fuzzar liggande? Har den alltid kopplad som reverb till min lapsteel bla.

Postat
Eller köp en PoDXT o uppdatera den till en bassPod så har du två i en! 🙂

Har precis köpt en Pod XT. Kan man uppdatera den så det går att spela basen i den också????

Ja, för f_n! 😄 Det blir som en baspod fast minus några mindre grejor... för US$99. Uppdaterade min i helgen och låter fint fast idag skall jag bege mig iväg att se om jag kan skaka loss en Fender Jazz bas ur plånboken. Hur jag nu skall lyckas med det utan att tjejen stryper mig! 😆

Postat
Hur jag nu skall lyckas med det utan att tjejen stryper mig! 😄

HAHA 😄😛 . Dessa fruntimmer... *host host*

Får kolla vidare på det alltså. Eftersom min första tanke var att köpa en Bass POD XT också. Nu kanske jag slipper det *Glaaad* 🙂

Postat

jag har b2an och jag tycker den är bra, jag testa först behringers bassmodul men den var fantastiskt dålig så jag testade pod och den var fan om inte möjligt ännu sämre, så slaget stod mellan boss och zoom, bossen vägde in på 4300 kronor och zoomen på 995, boss gör löjligt bra saker men zoomen hängde helt klart med även fast det inte kunde leva upp till sin motståndare, men med tanke på priskillnade så köpte jag zoomen ändå.

Nu skall jag bara ha råd att köpa samma enhet fast för gitarr också.

Postat (redigerat)

Har bara hunnit testa Basexpansionen med min gamla bas (gamla, ja, för jag smet iväg och köpte mig en jazz bas olovandes idag :rolleyes: ) men den låter bra med lite eget rattande. Bättre än Behringers Bas V-amp, som jag också har...

Redigerat av Hellpig

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.