Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Försöker hitta fram ett PC-program för att göra ljudinspelningar.

Programmet måste vara på svenska, och vara extremt enkelt att använda.

Har hittat ett väldigt enkelt och bra program som heter NCH RecordPad, men problemet är att det är på engelska.

Det är inget problem för mig, men det ska även kunna användas av icke engelsk-talande människor.

Alla förslag är välkomna.

// Niklas Asplund

Annons
Postat

Vet inte om jag skulle kalla Audacity för svensk.

Kanske var det något fel på den installationen som jag testade för ett tag sedan, men den översättningen var ju under all kritik..

Andra förslag??

Postat

Kan tänka mig att det inte är helt lätt att översätta sådana program så att det blir begripligt. Branchen använder ju sig oftast av engelska uttryck.

Hur som helst är ju Audacity opensource så om du har bättre förslag på översättning så är det bara att hjälpa till.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Jag kan endastanvända engelska program. Hamnar jag framför MSWord som talar annat språk, navigerar jag på gehör.Talar man inte engelska, kan man lära sig programmet på liknande sätt. Man lär sig vilken plats i menyn gör vad. Är man så ute och cyklar att man inte lär sig "identifiera" ett engelskt ord, och associera det till en funktion, lär inte datorn vara rätt verktyg.

Hittar du ett svenskt program, lär det vara i klass med windows default ljudinspelare (har säkert ett fult svenskt namn som jag inte vet). Satsa på ett enkelt program istället för att satsa på svenska. Inlärningskurvan blir lägre.

Postat
Hittar du ett svenskt program, lär det vara i klass med windows default ljudinspelare (har säkert ett fult svenskt namn som jag inte vet). Satsa på ett enkelt program istället för att satsa på svenska. Inlärningskurvan blir lägre.

SPCS Musikproduktion? 😆

Jo jag håller med dig. Jag känner mig helt lost om program är på svenska. Och jag minns från min barndom att jag hade rätt lätt att navigera runt i engelska program utan att veta vad hälften av orden betydde, de blir ju symboler och man lär sig vad symbolerna leder till för funktion.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.