audible Postat 21 augusti 2006 Postat 21 augusti 2006 (redigerat) * LÅTNAMN: Let's share my mental disorder * ARTIST/GRUPP: audible * GENRE: electro house * LÅTLÄNGD: 2:24 * KOMPOSITÖR: audible * PRODUCENT: audible * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 3,73 MB * STATUS: skiss Stenhård electro house.. behöver massor av kritik! Ny version längre ner audible___lets_share_my_mental_disorder.mp3 Redigerat 22 augusti 2006 av audible
tbruce Postat 21 augusti 2006 Postat 21 augusti 2006 Gött. Skönt namn. Saknar lite tryck... känns mer som att låten tryckts ihop än att den trycker ihop sin omgivning. Sånt är svårt... men ja hmm. Den behöver vara längre men det är grymt najs hittills... mittenpartiet med dom lite "galna" synthgrejerna är tufft. Kämpa på... Vafan gör jag uppe såhärdags f ö.
conanbarberaren Postat 21 augusti 2006 Postat 21 augusti 2006 snyggt och tufft. gillar det här skarpt. Känns som det är ordentligt genomarbetat. Kan inte komma på något att klaga på för tillfället
DjRymd Postat 21 augusti 2006 Postat 21 augusti 2006 Coolt sound.. grym bas.. 😉 samplingen känns onödig, annars är det ett himla ös.
Demomannen Postat 21 augusti 2006 Postat 21 augusti 2006 Synten är kanon, bra tweaks där i mitten, snyggt jobbat! Trummorna är inte alls bra - har du reverb på kicken? Det låter bara bumligt och slappt. Korta kicken, lägg hihats utanför kompressorpaketet och trixa med beatsen lite, så har du en bra mycket bättre demo!
pennudd Postat 21 augusti 2006 Postat 21 augusti 2006 (redigerat) det här svänger grymt! Tycker att du ska ta bort det mesta av reverbet. Lite för mycket perc prylar.. fast dom kan funka om du tar bort reverbet. Prova att panorera istället för att få ut dem... Lite jobbig diskant också... kanske kan dra ner lite på mastern... Annars tycker jag att det är sånt här man skulle vilja höra på klubbarna man går på... nu måste jag skaka rumpan lite.. 😉 Redigerat 21 augusti 2006 av pennudd
SLC-trax Postat 22 augusti 2006 Postat 22 augusti 2006 Svänger som fan, känns helrätt i tiden också 😛 Ljudmässigt inte perfekt men det ska det inte vara i sån här musik, det ska vara lite rått. Lite kort kanske? Det hade väl suttit fint med ett vrickat, distat leadsolo i slutet 😉
audible Postat 22 augusti 2006 Trådstartare Postat 22 augusti 2006 Kommer en clubmix snart med en bättre lead och lite annat smått och gott.. ändringar på trummorna etc. 🙂 Reverben tycker jag om på något sätt.. det ger ett sånt skönt pump. 🙂
audible Postat 22 augusti 2006 Trådstartare Postat 22 augusti 2006 (redigerat) Ny version! Bättre / sämre? (Dyker snart upp igen) audible___lets_share_my_mental_distorder_192_.mp3 Redigerat 22 augusti 2006 av audible
audible Postat 23 augusti 2006 Trådstartare Postat 23 augusti 2006 Your browser does not support the HTML5 audio tag Sådär.. lite mer klubbmix över den. Känns dock som om det är väldigt stökigt nu.. måste banta ner en del melodier..
Neko Postat 23 augusti 2006 Postat 23 augusti 2006 Tar bara clubmixen. Tung kick, det gillar jag. Basljudet är rått som fan. Men det ljudet som kommer in vid 30 sekunder pumpar lite väl jobbigt. Det där flåset, det funkar nog bättre om du bara sänker det lite. Effekten den skapar när det puttrar igång är grym. Härliga ljud, mycket sprak och oväsen. Frekvensmässigt. Lite väl mycket diskant tycker jag och basen är diffus. Ljudbilden blir lite väl stökig och ta bort lite av disten på vocodern. Kan klart bli något. Grymt pump!
Valdez Postat 23 augusti 2006 Postat 23 augusti 2006 Svänger riktigt bra...gillar den här lite råare ljudbilden och de många intressanta ljuden som poppar upp...Gött jobbat!
ThomasJ Postat 24 augusti 2006 Postat 24 augusti 2006 JO, detta är ju faktist riktigt bra. Gillar öset 😄 Skall lyssna på den uppdaterade verisonen osså!.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.