Jump to content
Annons

Det första jag gjort i live


frelin

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Inget än

* ARTIST/GRUPP: Red Oak

* GENRE: Förslag?

* LÅTLÄNGD: 1:53

* KOMPOSITÖR: Oskar Frelin & Jonas Mattsson

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 2,6 mb

* STATUS: Skiss

* LÅTLÄNK: Låten

Detta är det första jag gjort i live som jag redan efter en dag älskar högt! Det började med introgitarren och sen byggde vi på med olika saker. Allt är inspelat genom NI guitar rig

Jess, vill väl egentligen mest få lite feedback om ni tror det kan bli något...

Just nu är allt inspelat med gitarr men de olika melodierna ska spelas av bla. trumpet och cello.

Jepp all kritik välkommen!

Redigerat av frelin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter nice. Coolt med gitarrerna även jag skulle det ännu mer om ni varierade det lite mer. Kanske med ett helt nytt parti.

Bra grund men än så länge ganska intetsägande. Ska bli kul att höra med sång och de andra instrumenten.

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Glad? Nej. Detta är verkligen ingen glad låt, men jag gillar melankoli. Hitpotential? Tja, om du säger det så. Det kan inte jag avgöra. Jag vet bara att jag gillade gitarrplocket, speciellt i partierna som är som 0:52 - 1:10 och att om allt annat plockades bort där skulle man kunna bygga en riktigt bra låt på det. Är inte helt överförtjust i varken trummor eller den den där malande grejen som ligger över hela låten, men just gitarrplock är jag svag för.

Men gör den som du tänkt dig och lägg upp den igen så får vi se hur det blir.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja kanske... men den där synthen som ligger och stereopingar fram o tillbaks sabbar ju en del. Kanske om den bara återkom i vissa partier? Trummorna var lite trista också men jag har gjort låtar med tråkigare komp än så (tills EZ Drummer räddade mig från det träsket! :rolleyes: ). Hände lixom inte så mycket... borde komma igång tyckte jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som en grund till något, men långt ifrån klart. Fräscha till trummorna, Lägg till lite mer intressanta element, kanske lite sång? Gitarrplinkandet var fint.

Och välkommen till Live, må du trivas väl :-D

Redigerat av Arete
Link to comment
Dela på andra sajter

Vart är trummorna och basen ?

Hör endast virvel och det väldigt lite.

Sedan låter gitarren lite felstämd fast det är nog mer att det är lite otight spelat så tonerna klingar in i varandra och gör att det skär sig lite, men med mer arbete kan det kanske bli något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som tidigare sagts, det händer ganska lite. Jag är nog inte den som är mest lämpad att bedöma melodier etc. Kämpa på, på med någon spännande sång så kanske det händer något.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...