frelin Postat 20 augusti 2006 Postat 20 augusti 2006 (redigerat) * LÅTNAMN: Inget än * ARTIST/GRUPP: Red Oak * GENRE: Förslag? * LÅTLÄNGD: 1:53 * KOMPOSITÖR: Oskar Frelin & Jonas Mattsson * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 2,6 mb * STATUS: Skiss * LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Detta är det första jag gjort i live som jag redan efter en dag älskar högt! Det började med introgitarren och sen byggde vi på med olika saker. Allt är inspelat genom NI guitar rig Jess, vill väl egentligen mest få lite feedback om ni tror det kan bli något... Just nu är allt inspelat med gitarr men de olika melodierna ska spelas av bla. trumpet och cello. Jepp all kritik välkommen! Redigerat 20 augusti 2006 av frelin
tbruce Postat 20 augusti 2006 Postat 20 augusti 2006 Fint, men lite intetsägande kanske... är inte så mycket låt som en musikbakgrund. Men mysigt är det så med lite skönt vrickad seg sång t ex kunde det nog bli kalas.
frelin Postat 20 augusti 2006 Trådstartare Postat 20 augusti 2006 Jo helt klart så ska vi ha sång till detta... Vi håller på att skaffa oss en sångerska så det ska nog lösa sig! /Oskar
djonas Postat 20 augusti 2006 Postat 20 augusti 2006 Låter nice. Coolt med gitarrerna även jag skulle det ännu mer om ni varierade det lite mer. Kanske med ett helt nytt parti. Bra grund men än så länge ganska intetsägande. Ska bli kul att höra med sång och de andra instrumenten. Mvh / djonas
Fidden Postat 20 augusti 2006 Postat 20 augusti 2006 Glad? Nej. Detta är verkligen ingen glad låt, men jag gillar melankoli. Hitpotential? Tja, om du säger det så. Det kan inte jag avgöra. Jag vet bara att jag gillade gitarrplocket, speciellt i partierna som är som 0:52 - 1:10 och att om allt annat plockades bort där skulle man kunna bygga en riktigt bra låt på det. Är inte helt överförtjust i varken trummor eller den den där malande grejen som ligger över hela låten, men just gitarrplock är jag svag för. Men gör den som du tänkt dig och lägg upp den igen så får vi se hur det blir.
Hellpig Postat 20 augusti 2006 Postat 20 augusti 2006 Tja kanske... men den där synthen som ligger och stereopingar fram o tillbaks sabbar ju en del. Kanske om den bara återkom i vissa partier? Trummorna var lite trista också men jag har gjort låtar med tråkigare komp än så (tills EZ Drummer räddade mig från det träsket! ). Hände lixom inte så mycket... borde komma igång tyckte jag.
conanbarberaren Postat 21 augusti 2006 Postat 21 augusti 2006 grunden är ok men det hörs för tydligt att ni loopat gitarren, blir som ett litet hack vilkjet jag stör mig på. Trummorna är lite intetsägande. Slipa på det och lägg på sång så ska det nog bli tufft. Den behöver definitivt komma igång också vilket har påpekats tidigare MVH Adde
Arete Postat 21 augusti 2006 Postat 21 augusti 2006 (redigerat) Låter som en grund till något, men långt ifrån klart. Fräscha till trummorna, Lägg till lite mer intressanta element, kanske lite sång? Gitarrplinkandet var fint. Och välkommen till Live, må du trivas väl :-D Redigerat 21 augusti 2006 av Arete
Piccazzo Postat 21 augusti 2006 Postat 21 augusti 2006 Vart är trummorna och basen ? Hör endast virvel och det väldigt lite. Sedan låter gitarren lite felstämd fast det är nog mer att det är lite otight spelat så tonerna klingar in i varandra och gör att det skär sig lite, men med mer arbete kan det kanske bli något.
Neko Postat 21 augusti 2006 Postat 21 augusti 2006 Som tidigare sagts, det händer ganska lite. Jag är nog inte den som är mest lämpad att bedöma melodier etc. Kämpa på, på med någon spännande sång så kanske det händer något.
Jejje Postat 21 augusti 2006 Postat 21 augusti 2006 Hmmm, tycker nästan att "stereobredden" är lite väl stor. Blir liksom inte så mycket helhetskänsla. Kanske skulle kunna "dra ihop" ljuden som ligger mest åt höger och vänster mer åt mitten?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.