stenberg (oregistrerad) Postat 20 augusti 2006 Postat 20 augusti 2006 LÅTNAMN:Straight to my heart ARTIST/GRUPP:JOP GENRE:Pop LÅTLÄNGD:3.41 KOMPOSITÖR:JOP PRODUCENT:JOP EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR:2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 5.06 mb STATUS: ? LÅTLÄNK:) straight_to_my_heart_2.mp3
Jejje Postat 21 augusti 2006 Postat 21 augusti 2006 (redigerat) Det första som slår mig är att trummorna borde lyftas fram mer. Nu är de mest dova och kan endast anas i bakgrunde. Basen är lite VÄL basig och bidrar tyvärr ännu mer till den där dova känslan. Gitarrerna låter helt okej men den "vänstra" ligger lite väl högt i förhållande till den "högra". Tycker mig även ana lite falskspel (vänstra gitarren) nån gång t ex vid 2:00. Kolla gärna över detta. Annars tycker jag att det var en trevlig liten poplåt (även föredömlig längd) som skulle kunna bli ännu bättre med vissa ändringar. Redigerat 21 augusti 2006 av Jejje
stenberg (oregistrerad) Postat 21 augusti 2006 Postat 21 augusti 2006 Tack för tipset. Skall försöka fixa till trummorna och basen bättre. Angående den höga vänstra gitarren,menar du gitarren som gör slingan i refrängen?
pennudd Postat 21 augusti 2006 Postat 21 augusti 2006 (redigerat) Det är för mycket reverb på allt.. Är det riktg bas? den låter hursomhelst programmerad 😉 Inget sväng... jobba gärna mer med panoreringen. Gillar garagesoundet på låten... Fast det skulle bli mycket mer närhet i den om du tog bort reverbet som sagt. Låter som om den pekar på vissa håll... i bryggan tex... kanske för mycket limiterad? Annars bra låt... och bra sång!!! Redigerat 21 augusti 2006 av pennudd
tbruce Postat 21 augusti 2006 Postat 21 augusti 2006 Noll sväng och tajthet!! Det är alltid så gott som dödsdömt att ha något råkvantiserat och nåt annat naturligt, det blir ogruvigt! Fixa. 😉 Sen upp med låten ett par tonsteg, så du slipper mullra där nere. Eller glöm det, hörde refrängen nu... skriv om, det här går inte att sjunga. Jag menar inte att det är dåligt ur melodisk synpunkt, inte därför du ska skriva om. Halva låten är för låg och precis resten av andra hälften är för högt. Fräckt break. På det stora hela en bra låt! Får mest positiva vibbar.
stenberg (oregistrerad) Postat 22 augusti 2006 Postat 22 augusti 2006 Noll sväng och tajthet!! Det är alltid så gott som dödsdömt att ha något råkvantiserat och nåt annat naturligt, det blir ogruvigt! Fixa. 🙂 Sen upp med låten ett par tonsteg, så du slipper mullra där nere. Eller glöm det, hörde refrängen nu... skriv om, det här går inte att sjunga. Jag menar inte att det är dåligt ur melodisk synpunkt, inte därför du ska skriva om. Halva låten är för låg och precis resten av andra hälften är för högt. Fräckt break. På det stora hela en bra låt! Får mest positiva vibbar. Tack för kritiken. Tyckte att refrängen skulle lyftas om sången"höjdes"i refrängen. Bättre om den går jämt eller?
Jejje Postat 22 augusti 2006 Postat 22 augusti 2006 Tack för tipset.Skall försöka fixa till trummorna och basen bättre. Angående den höga vänstra gitarren,menar du gitarren som gör slingan i refrängen? Jag menar den akustiska gitarren (låter det i alla fall som)
stenberg (oregistrerad) Postat 22 augusti 2006 Postat 22 augusti 2006 Tack för tipset.Skall försöka fixa till trummorna och basen bättre. Angående den höga vänstra gitarren,menar du gitarren som gör slingan i refrängen? Jag menar den akustiska gitarren (låter det i alla fall som) Ok inget jag har tänkt på innan,men efter en lyssning förstår jag vad du menar.
Jejje Postat 22 augusti 2006 Postat 22 augusti 2006 Tack för tipset.Skall försöka fixa till trummorna och basen bättre. Angående den höga vänstra gitarren,menar du gitarren som gör slingan i refrängen? Jag menar den akustiska gitarren (låter det i alla fall som) Ok inget jag har tänkt på innan,men efter en lyssning förstår jag vad du menar. Den andra gitarren bör nog upp lite också. Dra ner den vänstra och upp den högra tills de närmar sig varandra mer.
stenberg (oregistrerad) Postat 22 augusti 2006 Postat 22 augusti 2006 Tack för tipset.Skall försöka fixa till trummorna och basen bättre. Angående den höga vänstra gitarren,menar du gitarren som gör slingan i refrängen? Jag menar den akustiska gitarren (låter det i alla fall som) Ok inget jag har tänkt på innan,men efter en lyssning förstår jag vad du menar. Den andra gitarren bör nog upp lite också. Dra ner den vänstra och upp den högra tills de närmar sig varandra mer. Tänkte också nåt åt det hållet.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.