Jump to content
Annons

Pitch eller Bas


Henchman (oregistrerad)

Recommended Posts

Henchman (oregistrerad)

Undrar om det finns något bra knep för att få mer bas eller fetare ljud på sång när det gäller "Growl"-aktig sång. Jag har en hyffsad pipa, men jag har gjort några låtar där jag försöker få lite fetare, djupare, mörkare sound på sången. (Opeth - Blackwater park - aktigt"). Jag är intresserad av alla svar för att få ett "fetare" sång sound.

Ps. Jag sjunger annat än Growl också, så jag vill veta mycket om hur man får bra sound med effekter, antal spår, etc för sång... allt från sven-ingvars till terrorizer är välkomna att svara. 😛

/Henchman - DrTM

Orkar inte ens säga att jag är nybörjare. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Henchman (oregistrerad)

Rökt och supit har jag gjort i snart 10 år, så det är nog inte problemet. 🙁

Melodyne låter som en bra väg, men jag är student och har inte råd att lägga så mycke pengar på effekter.

Det är bra svar, men jag tänkte även på hur man får spår att låta fetare, tyngre, konstigare, bredare genom att kanske lägga på fler spår på en låt, eller effekter som man kan hitta i t ex Cubase 2sx som jag använder just nu.

Om någon läser det här och vet en annan bra tråd som kan länkas till så var inte rädd och släng in en länk till den, eller lägg bara en kommentar på hur du tycker det kan utvecklas.

//Henchman

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...