Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Kom just på en annan historia från 80-talet berättad av säker källa:

REO Speedwagon (för er som känner till dom) som rockade på rätt ösigt på 70-talet men som skulle göra en sorts comeback/nytändning/anpassning i början på 80´ hade inte fått någon budget (konstigt nog...) så de fick låna en studio på nätterna då städaren var där och låste upp, gjorde ett gäng låtar-demos som hade den rätta känslan...gick med dom till skivbolaget som sa ja---kör på---fullproduktion+budget-OK!

Slutresultatet lät platt och dött enl. sägnen så de använde demolåtarna istället, med viss putsning, de hade den rätta energin...sant eller ej???

(skivan HI-INFIDELTY med flera hits,den är bra)

Historien lär oss en viktig sak, och det är att det inte behöver bli bättre i fullskaliga termer bara för sakens skull, det som mest påverkar ett gott resultat är givetvis miljön och känslan den förmedlar, samt gruppens/artistens och producentens kemi!

Jag har besökt många studios i mina dagar, få känner man sig riktigt bekväm i kan jag säga, detta är oerhört viktigt, må det stå grejor+inredning för miljoner men finns inte den rätta atmosfären så...

Besök min hemsida eller bättre gör ett studio-besök någon gång, ni som allvarligt planerar en studio i full skala, det är inspirerande, jag har ju själv fått uppslag ifrån de studios som jag gillat/besökt!!!

😉

Redigerat av Florian le Sage
Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.