Jump to content
Annons

En bra bass och kick.

DublinMudslide (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Tjenna,

Ny här på forumet.. 😄

yes, över till frågan. Jag är väll en nybörjare på fl studio. Kan "basics" och har koll på allting med piano roll osv. Men min fråga är;

Vilka Packs tycker ni jag ska använda till att få en riktigt bra och "hård" kick-bass ?

Såsom i de flesta Techno-Trance låtarna. Jag brukar köra med vanlig Kick + SimSynth;

Bassdeepsaw + BassdeepSq. Men när man lyssnar på den kombinationen och är lite smånöjd så dör den "nöjda" känsla direkt när man hör en Techno/Trance låt och tänker min bass var inte så dunkig trotts allt. Har ni några rekomendationer på hur man ska få ett sådant sound som jag önskar ?

Hade fint alla,

-Erik

Annons
Postat
Tjenna,

Ny här på forumet.. 😄

yes, över till frågan. Jag är väll en nybörjare på fl studio. Kan "basics" och har koll på allting med piano roll osv. Men min fråga är;

Vilka Packs tycker ni jag ska använda till att få en riktigt bra och "hård" kick-bass ?

Såsom i de flesta Techno-Trance låtarna. Jag brukar köra med vanlig Kick + SimSynth;

Bassdeepsaw + BassdeepSq. Men när man lyssnar på den kombinationen och är lite smånöjd så dör den "nöjda" känsla direkt när man hör en Techno/Trance låt och tänker min bass var inte så dunkig trotts allt. Har ni några rekomendationer på hur man ska få ett sådant sound som jag önskar ?

Hade fint alla,

-Erik

Ett hett tips är ju alltid Vipzone´s eller vengeance Essential Clubsonds (Vol2). Det som finns i fl måste du arbeta med länge och vara erfaren för att kunna hantera. Till basar har vipzone sköna sf2 filer. (kräver Fl XXl) annars finns vaungard och Zt3a+. PS. Du kan alltid avända söken för att få svar på frågor snabbare. Eller så kan du bläddra själv.

Postat (redigerat)

Tackar för svar!