Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla!

Har gjort en remix åt ett skivbolag och får en ersättning om 3% royalty på PPD, vilket jag visste innan jag gjorde remixen. Vad menas med det EXAKT? Min remix kommer att finnas med på en CD-singel. Ponera att en singel kostar 20 kr/st. Vad är då min ersättning?

Tack på förhand! Mvh / Joel

Annons
Postat (redigerat)

Borde ju bli ca 50 öre per skiva om PPD i detta fallet kanske hamnar på 15 kronor, dvs 15*0,03 tror jag. 🙂

Redigerat av djonas
Postat (redigerat)

Ja, det innebär, som djonas skrev, att du får 3% av det pris som distrubitörerna säljer skivorna för, till butikerna... PPD-priset (Published Price to Dealer)..och, ja, tack Henning 🙂

Redigerat av Umemagnus
deejay-maestro (oregistrerad)
Postat

Var det du som vann remixtävlingen med Caracola? 😉

Postat
och, ja, tack Henning :rolleyes:

Hahaha... Det sjuka var att jag tänkte precis skriva ett svar, och precis när jag hade tryckt på svara så såg jag att du hade skrivit samma som jag tänkte göra. Två huvuden en tanke...

/H.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.