Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

I användarvänlighet - Ez Drummer (också Toontrack!).

Postat

Tack för tipsen. Jag smyglyssnat och kollat lite på EZdrummer och den verkar riktigt bra, enkel och välljudande.

Postat
Tack för tipsen. Jag smyglyssnat och kollat lite på EZdrummer och den verkar riktigt bra, enkel och välljudande.

och har du elektriska trums typ Roland TD6

så är det bara att klämma in midisladden och trumma med EZljuden 😉

Postat

Ja DFHS Custom & Vintage är ju det bästa rent ljudmässigt. Men man får ju vara beredd på att pilla en massa för att få ett riktigt bra ljud. EZ Drummer är ju mer plug&play, dock inte flexibelt. Men det låter grymt bra det med.

Postat (redigerat)

bästa jag har provat är groove agent

edit. och om du är dålig på att programmera så finns det många grymma färdiga komp

Redigerat av josie87
Postat

Jag håller med om att EZ drummer och DFH låter kalas.

Men finns det verkligen inga alternativ som låter lika bra? Eller iaf nästan lika bra??

Har Toontrack monopol på den marknaden eller?

Postat

Måste slå ett slag för BFD expansionspaketen till BFD.

Flera forumanhängare verkar inte gilla dem men jag tycker dom är mycket bra.

BFD är skön att jobba med också, mycket mer logisk än DFHS.

DFHS låter också jättebra.

EZdrummer låter bra men är lite för enkel och när man jobbat med BFD och DFHS så stör man ( Jag ) sig på att att det inte går att komma åt alla parametrar på samma sätt.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Natural studio var nåt helt nytt för mig. Fanns dessutom en soundfont - gratis. Lyssnade på demona, och jag tycker virveln och tom-tomena låter skit. Men de är ju lätt att byta ut med andra trumkits om man vill. Plåtarna lät förvånansvärt bra, så nästa project blir det nog plåtar härifrån tror jag!

Postat

tycker också Groove Agent låter Ok och är enkel att använda, det kommer snart en ny version, tror det var i sept-okt.

drloop (oregistrerad)
Postat

Har både DFH och Reason RDK2.

Båda bra men jag använder RDK2 mest.

Postat
tycker också Groove Agent låter Ok och är enkel att använda, det kommer snart en ny version, tror det var i sept-okt.

Ja - och där ska man kunna byta ut trumljuden - något som inte gick i de tidigare, utan man har i stället fått koppla GA's utgång till en annan VSTi-ingång för att spela upp andra ljud...

Jag använder ofta GA medan jag gör nya låtar, för att man då slipper börja med att göra något enkelt och trist trumkomp innan man börjar med harmonierna - men när det börjar komma igång ordentligt med skapandet, så gör jag egna trumkomp för hand i stället och använder då SID XL i normalfallet. 😳

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.