Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej och tjo!

Klurar på om jag skulle ta och köpa en extern hårddisk för att kunna jobba med samma saker på fler datorer, vilket krasst innebär studion där jag jobbar och hemma för ljudbearbetning och mindre omfattande inspelningar (typ, gitarrpålägg och sån´t).

Är det nå´n som har någon erfarenhet av att jobba på det här sättet? Vilka ext. hårddiskar rekommenderas?

Tack på förhand.

Mvh

Fredrik

Annons
Postat

Hade tänkt köra en hårddisk som både är USB/Firewire-kompatibel. Jag har kollat lite på både LaCie och Maxtor.

Det lutar väl mer åt Maxtor, men det skulle ju va´ intressant att höra om folk har erfarenheter inom området.

/Fredrik

• 2 veckor senare...
Postat

Har 2 st Maxtor 250 gb / 5200 samt 2 st Maxtor 250 gb / 7200 och dom fungerar precics som man skulle vilja .. Relativt snabba för att vara externa , Har inte provat Lacie men kan tänka mig att dom har liknande prestanda..

Postat

Tackar för svaret! Vilka modeller är det du kör? Använder du dem enbart för backup, eller sparar du externt direkt?

Tack på förhand.

/Fredrik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.