Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 255
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat

Bara för du gillar tuttar!

Inte bara 😳

man får tänka på när den kom, hur kulturen såg ut då, likadant med T.ex. Slayer eller Malmsteen, dom var snabbast i sina respektive musikstilar när dom började men nu har de förändrats så dom är inte störst, bäst och vackrast längre men fortfarande lika bra om inte bättre.

Postat

Ett av mina favvokonvolut är Alice Coopers "School's Out" från 1972... Syrran köpte skivan.. En LP.. Konvolutet var i form av en gammal träskolbänk (som kunde fällas upp) och när man öppnade locket så låg själva LP-skivan där förpackad i en pappers-engångstrosa.. När man tog ur LP-skivan så fanns det förutom ett begagnat tuggummi (modell bugg.. rosa och stort alltså) en sån där liten plåtjordglob som pennvässare.. Alla uppväxta på 70-talet vet vad jag menar 🙂

B000002KE5.03._SS500_SCLZZZZZZZ_V1106565009_.jpg

Postat
[...]

Det är såå snyggt detta omslag. Jag hade nästan glömt bort det... nackdelen med digital musik då, va? 🙂

Det är ju då man använder MediaMonkey så att man får se alla snygga omslag när låtarna spelas! 😳

mediamonkey.png

Eller nuförtiden; iTunes 7.

Postat
Ett av mina favvokonvolut är Alice Coopers "School's Out" från 1972... Syrran köpte skivan.. En LP.. Konvolutet var i form av en gammal träskolbänk (som kunde fällas upp) och när man öppnade locket så låg själva LP-skivan där förpackad i en pappers-engångstrosa.. När man tog ur LP-skivan så fanns det förutom ett begagnat tuggummi (modell bugg.. rosa och stort alltså) en sån där liten plåtjordglob som pennvässare.. Alla uppväxta på 70-talet vet vad jag menar 🙂

Det är ett fint exempel på varför vinylskivorna hade mer känsla... finns ju ett antal sådana. Led Zeppelins "In through the outdoor" är ett annat fint exempel där man kunde färgsätta innerkonvolutet med en fuktad trasa/svamp. 🙂

Postat (redigerat)
Ett av mina favvokonvolut är Alice Coopers "School's Out" från 1972... Syrran köpte skivan.. En LP.. Konvolutet var i form av en gammal träskolbänk (som kunde fällas upp)  och när man öppnade locket så låg själva LP-skivan där förpackad i en pappers-engångstrosa.. När man tog ur LP-skivan så fanns det förutom ett begagnat tuggummi (modell bugg.. rosa och stort alltså) en sån där liten plåtjordglob som pennvässare.. Alla uppväxta på 70-talet vet vad jag menar 🙂

Jepp! minns det klart och tydligt. Hela Alice Cooper konceptet var väldigt bra gjort. Billion Dollar babies var också mycket snyggt. man fick med guldmynt med babyhuvuden och hela fodralet var i ormrelieff:¨

AliceCooperBillionDollarBabies.jpg

Fast School's Out var snäppet snyggare. 🙂

(dessutom... vilka låtar Billion dollar babies, Elected, no more mr nice guy osv osv)

Redigerat av Egghuvud

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.