Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 255
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat (redigerat)
150415.jpg

0664140333826.jpg

Åååh vilka plattor! 😉 Black Rose är en av mina allra största favoriter.

Thin Lizzy's omslag ritades för övrigt av Jim Fitzpatrick, han som gjorde den numera klassiska Che Guevara-bilden.

EDIT: stvninggg

Redigerat av Linkowich
Postat

Det här är den coolaste av Fitzpatrick tycker jag. Noterbart att den finns i två versioner, på den ena ryms inte Scott Gorham i överlordens TV-ruta. Ett av världens stora mysterier jämte pyramiderna....

176824.jpg

0000021921.jpg

Postat (redigerat)

Scott var väl sne på något, eller dom på honom, han var ju som bekant en mt besvärlig människa...

nej nu svarade jag ju på tok felaktigt---Brian Robertson var det ju jag syftade på,han manövrerade säkert så att det blev såhär pga konkurrens...någon?

EDIT-faktafel på hårddisken 😕

Redigerat av Florian le Sage
Postat (redigerat)
Scott var väl sne på något, eller dom på honom, han var ju som bekant en mt besvärlig människa...

nej nu svarade jag ju på tok felaktigt---Brian Robertson var det ju jag syftade på,han manövrerade säkert så att det blev såhär pga konkurrens...någon?

EDIT-faktafel på hårddisken 😕

Hammagrella: Det var som f*n. Har aldrig sett den modifierade vesionen.

Skivan innan (Fighting) har ju också ett konvolut där Fitzpatrick inte var inblandad alls. Det enda sen Shades Of A Blue Orphanage. Kanske irrelevant...kanske inte... 😳

Redigerat av Linkowich
Postat

Bowie hade rätt magiska omslag när det begav sig oxå. Synd bara att han fått en fågelskit på nyckelbenet på den här....

B00001OH7Q.02.LZZZZZZZ.jpg

Postat

Såhär kunde Black Rose ha sett ut om det fallit sig annorlunda... Vet inte riktigt vad jag ska tycka. Är nog glad att de spolade bruttan ändå, även fast jag gillar bruttor 😕

blackrose_rough1_1976.jpg

Postat

Ingen som kommenterat mitt ineldande Roger Dean fodral. Han gjorde ju både omslag till Uriah, yes och till Asia om jag inte finss fel. Säklert många fler. De kanske känns för proggiga? Annars är hans bilder nästan porrigt vackra kolla själv på lite art.

http://www.rogerdean.com/

Hans loggor är ju nästan identiska med Uriahs tidiga album.

Ett annat Uriah Hepp konvolut som var väldigt inovativt och fräckt var detta:

LookAtYourself.jpg

Det framgår inte riktigt av bilden men själva spegeln var gjord av glansig alluminium så att den faktiskt fungerade som en riktg spegel man såg sig själv -"look at yourself" hette skivan. Tio år innan sticky fingers ganska coolt eller hur?

😕

Postat

Förresten Florin. Jag fick av någon sjuk anledning för mig att det var Charles Bronson på Pink floyd omsalget. Det måste vara fel. men håll oss inte i spänning längre vem fan var det? 😕

Postat

Egghuvud-jag bjuder på en bira, Charles Bronson är rätt svar (trots att tidsfristen gått ut 😕 ) scenen är från en film (såklart) vilken jag tyvärr inte minns namnet på just nu,gangsterstuff i alla fall...uppgörelse typ,holllywood kulisserna osv...

Bor du i Stockholm så kommer jag dit i september 1 eller 2 helgen...annars???

😳

Jag har lyssnat på denna platta alltsedan min första kärlek i högstadiet, hon spelade den för mig,gjorde slut efter 10 månader för en äldre kille,rätt hårt tog kag det då...sedan tog det väl sådär en 10 år innan jag kunde lyssna på den igen med "nya" öron och den åker på då och då---"Welcome to the Machine" och "Have a Cigar" är klara favoriter förutom den genialiska temalåten "Shine..."

Postat

michael_jackson_-_dangerous-front.jpg

kungen av pop. det vet ni. och detta är hans snyggaste album cover.

och ja, jag har LP'n.

Postat
Egghuvud-jag bjuder på en bira, Charles Bronson är rätt svar (trots att tidsfristen gått ut 😛 ) scenen är från en film (såklart) vilken jag tyvärr inte minns namnet på just nu,gangsterstuff i alla fall...uppgörelse typ,holllywood kulisserna osv...

Bor du i Stockholm så kommer jag dit i september 1 eller 2 helgen...annars???

😎

Tyvärr inte Stockholm. Kalla mig west-coast hard-core-egg. 🙂

Men jag får ha den innestående - eller virituell. Jag måste ha hört någon gång att det var Kalle Bronson, tyckte också att jag kände igen mustaschen när jag såg den stora upplösningen. Skivan är en av de bättre iallfall.

Kalles filmer var mindre bra, men då tidigt-sjuttio-någonting så var han väl det hårdaste man kunde få fram i hollywood. 🙂

Postat (redigerat)
kungen av pop. det vet ni. och detta är hans snyggaste album cover.

och ja, jag har LP'n.

Tja vet vi det? Inte för att gå off-topic, men hans musik har blivit allt sämre för varje platta rekordet togs nog av "bad". Mj är lika "bad" som en lustig trädgårdstomte ungefär.

Hörde på Eldorado en gång när Kjell Alinge filosoferade omkring Björn Borg och hans kokainskandal. hans teori var att gör man en dum sak så kommer folk mest ihåg en för det. Bajsar man i hatten så får man liksom heta Björn Bajs-i-hatten för resten av livet oavsett hur beundrad man var för sin egentligea talang.

Så är det väl med MJ. Hur bra skivor han än skulle kunna göra så är han för evigt bajs-i-hatten-Michael...

edit: fast konvolutet är faktiskt rätt så fräsigt

Redigerat av Egghuvud
Postat (redigerat)

OK, här kommer ett jävligt vågat omslag från Ulf Bejerstrand´s platta...

jag köpte en utav mina första studioeffekter utav honom-en ALESIS 3630 kompressor 1991 tror jag det var, han var en festlig/speciell kille, har dock inte lyssnat på denna platta...

1679.jpg

länk m mer info:

så går det till i vilda västern

😆

en till då, kollade hemsidan och omslagen är ju för fan helballa, måste lyssna...

01_l.jpg

Redigerat av Florian le Sage
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Uriah Heep är nämnt, men inte deras mest dramatiska omslag

B0002ADXYI.01.LZZZZZZZ.jpg

Postat (redigerat)

Omslags-kult-klassiker, inget för homofober: 😆

picture1.jpg

Kolla särskilt in ansiktsuttrycket på killen längst till höger. Vill inte veta vad som händer bakom hans rygg 😆

Redigerat av hammagrella
Postat
😆

Mora Träsk! Mina idoler en gång i tiden! 😆

Lynxo....eftersom jag inte känner till din ålder måste jag fråga:

Snackar vi "Punk or nothing" eller "Tigerjakt" här? 😛

Postat
😆

Mora Träsk! Mina idoler en gång i tiden! 😆

Lynxo....eftersom jag inte känner till din ålder måste jag fråga:

Snackar vi "Punk or nothing" eller "Tigerjakt" här? 😆

Hehe, snarare tigerjakt. 😆

Och nu vet du min ålder på ett ungefär. 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.