Florian le Sage Postat 18 augusti 2006 Dela Postat 18 augusti 2006 (redigerat) Man kan ju undra hur dom kom fram till denna skivomslagide´....säkert jättemycket knark o sprit o sex... Vilket kom före, 2001 A Space Odyssey eller det här omslaget? filmen,som för övrigt är bakgrunden till hela bluffen med USA´s månlandning på TV då...Kubrick blev mördad för att han satt på information och snart skulle läcka ut... :blink:NASA sponsrade hans rulle osv osv... Redigerat 18 augusti 2006 av Florian le Sage Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 18 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 18 augusti 2006 annar om man ska ta lite modernare gillar jag denna: fattade först inte vad den hade i den här tråden att göra.. men tittade sen lite nogrannare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 18 augusti 2006 Dela Postat 18 augusti 2006 (redigerat) här är väl omslaget lite stylat på ett halvfånigt sätt enl. mig MEN---musiken är så otroligt jävla bra att jag verkligen råder alla som gillar bra poprock att införskaffa denna juvel fr. 1976, man grinar nästan så bra är det, tur att jag upptäckte den sent i livet (för 2 år sedan) den är långt före sin tid och fick inte det erkännande den förtjänade då orättvist nog,Bowie snodde/gjorde en egen cover året därpå på låten "Criminal World" och tjänade givetvis en massa på det osv osv...konstig värld...Duncan Browne är ruskigt begåvad på gitarr och sång,kolla in honom,finns en mkt bra compilation 2-cd... 🙂 METRO Redigerat 18 augusti 2006 av Florian le Sage Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 18 augusti 2006 Dela Postat 18 augusti 2006 Kubrick blev mördad för att han satt på information och snart skulle läcka ut... :blink:NASA sponsrade hans rulle osv osv...' Enormt trovärdig fejkdokumentär det här kom fram i, jag gillade den! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 18 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 18 augusti 2006 Man önskar ju att man kunde sagt nått sånt där tufft 70-tals omslag som jethro tull-tidningen eller Pink Floyd bilden med spegeln... Men nej, när jag var pre-tonåring var det det coolaste i mitt pojkrum (förutom min Cort-gitarr förstås) detta: Amen visst för fan. Halvnaken donna, fet warlock i bakgrunden, lite medeltid, lite gotik och en nypa eld. Jag hade gått igång stenhårt på detta när jag var sexton.. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 18 augusti 2006 Dela Postat 18 augusti 2006 (redigerat) Malmbe asså... 🙂 Redigerat 18 augusti 2006 av Florian le Sage Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 18 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 18 augusti 2006 (redigerat) idf förresten. Nu snackar vi snygga omslag å då undar jag om inte detta är det snyggaste zappa omslaget: 🙂 Redigerat 18 augusti 2006 av Egghuvud Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 18 augusti 2006 Dela Postat 18 augusti 2006 (redigerat) jovisst!!! fast nu fejkar du-det där är från cd-utgåvan med båda plattorna... Redigerat 18 augusti 2006 av Florian le Sage Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 18 augusti 2006 Dela Postat 18 augusti 2006 skivor plockade fram patti smith - horses & warsaw - an ideal for killing. sen är rund dmc fruktansvärt bra me!! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 18 augusti 2006 Dela Postat 18 augusti 2006 (redigerat) Tools skiva, Lateralus, som jag fick från CDon för några dagar sedan. Blev glatt överraskad. 🙂 Bilden gör den dock inte rättvisa. Det är en bok med genomskinliga sidor, där varje sida har ett "lager" med olika detaljer från bilden. Skithäftigt, och svårt att förklara. 🙂 EDIT: nu såg jag att det var en GIF-bild! Där ser ni hur varje "lager" försvinner, när man bläddrar. Redigerat 18 augusti 2006 av Lynxo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 18 augusti 2006 Dela Postat 18 augusti 2006 annar om man ska ta lite modernare gillar jag denna: fattade först inte vad den hade i den här tråden att göra.. men tittade sen lite nogrannare. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 18 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 18 augusti 2006 jovisst!!!fast nu fejkar du-det där är från cd-utgåvan med båda plattorna... jag vet (skäms) hittade inte det utvikbara konvolutet på bild.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 18 augusti 2006 Dela Postat 18 augusti 2006 Tools skiva, Lateralus, som jag fick från CDon för några dagar sedan. Blev glatt överraskad. 🙂 Bilden gör den dock inte rättvisa. Det är en bok med genomskinliga sidor, där varje sida har ett "lager" med olika detaljer från bilden. Skithäftigt, och svårt att förklara. 🙂 EDIT: nu såg jag att det var en GIF-bild! Där ser ni hur varje "lager" försvinner, när man bläddrar. fan va den är snygg!!!! den är omtalad vad jag har hört som den bästa tool skivan hittills... är det sant? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 18 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 18 augusti 2006 skivorplockade fram patti smith - horses & warsaw - an ideal for killing. sen är rund dmc fruktansvärt bra me!! 🙂 fast hattarna känns så där lagom tuffa 2006. MNen då det begav sig var det väl helt rätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 18 augusti 2006 Dela Postat 18 augusti 2006 Tools skiva, Lateralus, som jag fick från CDon för några dagar sedan. Blev glatt överraskad. 🙂 Bilden gör den dock inte rättvisa. Det är en bok med genomskinliga sidor, där varje sida har ett "lager" med olika detaljer från bilden. Skithäftigt, och svårt att förklara. 🙂 EDIT: nu såg jag att det var en GIF-bild! Där ser ni hur varje "lager" försvinner, när man bläddrar. fan va den är snygg!!!! den är omtalad vad jag har hört som den bästa tool skivan hittills... är det sant? Den är min första Tool-skiva, så det kan jag inte uttala mig om...men jävligt bra är den. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 18 augusti 2006 Dela Postat 18 augusti 2006 Detta omslag hade man en skräck-kärlek till när man var 9-10 år.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 18 augusti 2006 Dela Postat 18 augusti 2006 (redigerat) @Lynxo---hmmm, trodde vi pratade vinylkonvolut i denna tråd... 🙂 Redigerat 18 augusti 2006 av Florian le Sage Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 18 augusti 2006 Dela Postat 18 augusti 2006 skivorplockade fram patti smith - horses & warsaw - an ideal for killing. sen är rund dmc fruktansvärt bra me!! 🙂 fast hattarna känns så där lagom tuffa 2006. MNen då det begav sig var det väl helt rätt. its tricky!!! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 18 augusti 2006 Dela Postat 18 augusti 2006 @Lynxo---hmmm, trodde vi pratade vinylkonvolut i denna tråd... 🙂 skivkonvolut står det ! men iaf! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 18 augusti 2006 Dela Postat 18 augusti 2006 här kommer en klassiker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 18 augusti 2006 Dela Postat 18 augusti 2006 (redigerat) Denna också å denna å denna Redigerat 18 augusti 2006 av sounden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 18 augusti 2006 Dela Postat 18 augusti 2006 @Lynxo---hmmm, trodde vi pratade vinylkonvolut i denna tråd... 😏 Det var inte så jag tolkade det...(läste igenom första posten en extra gång för att vara säker...) Jag ser ändå inget fel i att visa att även omslagen till vanliga CD-skivor kan vara jäkligt snygga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 18 augusti 2006 Dela Postat 18 augusti 2006 en till!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fruppe69 (oregistrerad) Postat 18 augusti 2006 Dela Postat 18 augusti 2006 Vilka fula omslag... Madonna bildskiva tysk repress 1990 liksom... greatest hits hit och status quo hit.. går bort. Detta är världens bästa: Punkt. 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 18 augusti 2006 Dela Postat 18 augusti 2006 Detta omslag tycker jag också är rätt fräckt...jag gillar när bandet eller artisten faktiskt anstränger sig för att få till ett omslag som faktiskt har någonting med musiken att göra också... 😏 För övrigt ett grymt bra album. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 18 augusti 2006 Dela Postat 18 augusti 2006 @Lynxo---hmmm, trodde vi pratade vinylkonvolut i denna tråd... 😏 Det var inte så jag tolkade det...(läste igenom första posten en extra gång för att vara säker...) Jag ser ändå inget fel i att visa att även omslagen till vanliga CD-skivor kan vara jäkligt snygga. Konvolut används inte när man talar om CD...lär dig nått 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 18 augusti 2006 Dela Postat 18 augusti 2006 (redigerat) Lite stil måste det ju ändå vara så jag väger upp alla gammla flummusiksomslag med lite äkta 80tals-pop. Redigerat 18 augusti 2006 av VacUm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 18 augusti 2006 Dela Postat 18 augusti 2006 @Lynxo---hmmm, trodde vi pratade vinylkonvolut i denna tråd... 🙂 Det var inte så jag tolkade det...(läste igenom första posten en extra gång för att vara säker...) Jag ser ändå inget fel i att visa att även omslagen till vanliga CD-skivor kan vara jäkligt snygga. Konvolut används inte när man talar om CD...lär dig nått 😳 är det fel att säga konvolut om cd? 😉 jag säger alltid det, istället för skivomslag.. 😛 florian,kollade du in länken till mina två skivor lite längre upp!? 😏 dom är söta. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sounden Postat 18 augusti 2006 Dela Postat 18 augusti 2006 (redigerat) Detta är världens bästa: Punkt. 😏 LoL, ja verkligen nyskapande med rosor .. Hahehe Redigerat 18 augusti 2006 av sounden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 18 augusti 2006 Dela Postat 18 augusti 2006 vilken länk? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.