Jump to content
Annons

Textförfattare söker musiker


zoz

Recommended Posts

Jag skriver texter(engelska) och söker någon att samarbeta med. Någon eller några som är väldigt talangfulla,begåvade och 100% satsande. Jag gillar artister/band som tex The Smiths(Morrissey),Depeche Mode,Joy Division,Franz Ferdinand,Cure,Weeping willows,Moneybrother,U2 m.m.

Det finns ett smakprov på en text jag skrivit här:Låttexter

Samarbete i Stockholm/Internet

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Det finns ett stort ställe/site som heter the Muses muse där du kan lägga ut dina texter och få kritik. Siten är Canadensisk (men det hänger oxå många jänkare och engelsmän nya zeeländare etc. där) och därmed så har du fördelen att få feedback av folk med Engelska som modersmål vilket jag tror kan vara bra för din del. Många av dom är ganska styva textförfattare. Din text är ok men jag tror inte du ska förvänta dig bättre musiker än du skriver texter om man säger så. Jag tror till exempel att man säger I´ll brighten your day inte brighter vilket jag tror betyder ljusare. Nåväl lycka till.

Vänligen Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Du bör nog träna upp ditt texförfattande innan du frågar "är du tillräckligt bra".

Texten du har länkat till innehåller på tok för många svårsjungna och hårda ord för att det ska kunna skapas en vettig låt av den.

Spelar du inget instrument?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det verkligen bra att ha en text som är så pass strukturerad när man söker någon som kan skriva låten texten ska vara i? Förväntar du dig till exempel ett speciellt arrangemang, måste man hinna sjunga alla de där upprepningarna av samma rad i refrängen, etc?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du bör nog träna upp ditt texförfattande innan du frågar "är du tillräckligt bra".

Texten du har länkat till innehåller på tok för många svårsjungna och hårda ord för att det ska kunna skapas en vettig låt av den.

Spelar du inget instrument?

jag får nog hålla med. och alla allright-tillägg har bono för länge sen patent på.

det känns lite visset att uppge band som influenser till textskrivande.. det brukar annars vara författare, poeter etc eller "verkliga livet" som influerar.

titta ut genom fönstret istället, där har du ngt att skriva om!

[edit pga ölstavning]

Redigerat av basshole
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jag tycker den är ok men kan bli bättre. Och som sagt om man lägger ut sina texter på en engelskspråkig site så får man bra koll på om det duger eller om man ska jobba mera. Även i hjärta smärta gengren så finns det folk som jobbar hårt för att nå upp till en proffesionel nivå och det är väl dit som det här syftar om jag har förstått det hela rätt. Och jag tror att det är fullt möjligt men någon liten justering. Kan Shakira göra en jävligt bra latino pop låt om höfter som inte ljuger så varför skulle det här inte funka så kör hårt för guds skull och lycka till.

Göran

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan Shakira göra en jävligt bra latino pop låt om höfter som inte ljuger så varför skulle det här inte funka så kör hårt för guds skull och lycka till.

Men det kan hon ju inte! (sorry, det var för inbjudande ... jag kunde inte låta bli! 😉)

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Var inte så negativa till allt och alla, skriv en bättre text själva istället 😉!

Kom igen Hans.

Medelnivån på texter är mycket hög här på forumet.

Texten det länkades till här är på lågstadienivå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)
Kan Shakira göra en jävligt bra latino pop låt om höfter som inte ljuger så varför skulle det här inte funka så kör hårt för guds skull och lycka till.

Men det kan hon ju inte! (sorry, det var för inbjudande ... jag kunde inte låta bli! 😛)

😎🙂 Det bjuder jag på, fan jag gillar faktiskt den där låten och sjunger bra verkar vara ganska ödmjuk har sett nån intervju mä na.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var inte så negativa till allt och alla, skriv en bättre text själva istället 😆!

Kom igen Hans.

Medelnivån på texter är mycket hög här på forumet.

Texten det länkades till här är på lågstadienivå.

Nja! Samt att i så fall är Depeche Mode´s texter på mellanstadienivå... vilket dom kanske är? Men jag och några miljoner andra gillar DM´s texter.

Var det inte du som alldeles nyligen tyckte att allt som sålde per automatik var jättebra 😆! Folket har rätt... men bara när det passar in på dina argument!

Annars har ju "folket" som alla (inklusive t.o.m. "folket" själva) vet klart dålig smak 😛!

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Var inte så negativa till allt och alla, skriv en bättre text själva istället 😄!

Kom igen Hans.

Medelnivån på texter är mycket hög här på forumet.

Texten det länkades till här är på lågstadienivå.

Nja! Samt att i så fall är Depeche Mode´s texter på mellanstadienivå... vilket dom kanske är? Men jag och några miljoner andra gillar DM´s texter.

Var det inte du som alldeles nyligen tyckte att allt som sålde per automatik var jättebra 😛! Folket har rätt... men bara när det passar in på dina argument!

Annars har ju "folket" som alla (inklusive t.o.m. "folket" själva) vet klart dålig smak 🙂!

Det är väl en jävla klasskillnad på DM's texter och på den det länkades till här...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte den presenterade texten på det hela taget var rätt ok. Att rimma "night" med "alright" är väl lite epa, men

"

Decision time, baby

Departure time, maybe

"

sitter fint.

Men jag håller i stort med fler av föregående talare. Jobba igenom ett par varv till. Slipa på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...