Danny Cort (oregistrerad) Postat 2 juli 2004 Dela Postat 2 juli 2004 Fick just veta att min Brollelåt ligger på 14;de plats på försäljningslistan. Sicket flyt man har. Egemtligen är ju inte den låten så mycket bättre än mycket av det man hör här, i sina respektive genrer, alltså. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 2 juli 2004 Dela Postat 2 juli 2004 Bara att gratulera! Måste säga att jag har svårt för den musiken men bra gjort ändå! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 2 juli 2004 Dela Postat 2 juli 2004 äckel.. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 2 juli 2004 Dela Postat 2 juli 2004 (redigerat) Jag sitter på mina finngraaaaaaarrradfgdsfgsdfgsh. Får inte skriiivvvvvvvibklbmlk. Redigerat 2 juli 2004 av nattvaktaren Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 2 juli 2004 Dela Postat 2 juli 2004 Fick just veta att min Brollelåt ligger på 14;de plats på försäljningslistan. Kaxigt! 😄 Men vilken är Brollelåten? Hittar den inte i demoforumet... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Andreas L Postat 2 juli 2004 Dela Postat 2 juli 2004 Jaa... vad heter låten, så man kan kolla upp vilken det är? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Print Postat 2 juli 2004 Dela Postat 2 juli 2004 Är det den där "watching the stars" eller vad den nu heter? Ryser vid tanken... men gratulerar ändå. Det är kul när folk lyckas komma ut med sina grejer! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 2 juli 2004 Dela Postat 2 juli 2004 Stort grattis! Nu får du hjälpa alla oss andra här att brejka också! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 2 juli 2004 Dela Postat 2 juli 2004 Fick just veta att min Brollelåt ligger på 14;de plats på försäljningslistan. Kaxigt! 😄 Men vilken är Brollelåten? Hittar den inte i demoforumet... 😆 VAaa ???? kan man sälja låtar i demoforumet nu ??? måste man inte ha en taxameter på skärmen först ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 2 juli 2004 Dela Postat 2 juli 2004 Fick just veta att min Brollelåt ligger på 14;de plats på försäljningslistan. Kaxigt! 😄 Men vilken är Brollelåten? Hittar den inte i demoforumet... 😆 VAaa ???? kan man sälja låtar i demoforumet nu ??? måste man inte ha en taxameter på skärmen först ? Ok, tänkte mig kanske inte för där. Om den ligger på försäljningslistan har väl Danny såklart inte lagt ut den i demo-forumet... eller? Så mao - vad HETER låten, så man vet vilken vi pratar om? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 2 juli 2004 Dela Postat 2 juli 2004 Fick just veta att min Brollelåt ligger på 14;de plats på försäljningslistan. Kaxigt! 😄 Men vilken är Brollelåten? Hittar den inte i demoforumet... 😆 VAaa ???? kan man sälja låtar i demoforumet nu ??? måste man inte ha en taxameter på skärmen först ? Ok, tänkte mig kanske inte för där. Om den ligger på försäljningslistan har väl Danny såklart inte lagt ut den i demo-forumet... eller? Så mao - vad HETER låten, så man vet vilken vi pratar om? Just det. Jag är inte helt säker på att Bonnier Amigo skulle uppskatta att jag la ut den på demoforumet... Iallafall. Låten heter mycket riktigt "Watching The Stars", borde finnas på din lokala fildelninstjänst...hehe. Eller i singelhyllan hos din lokala skivhökare. Men jag vet inte om jag är rätt man att hjälpa nån att brejka. Har ett helveta att få mina egna låtar placerade. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 2 juli 2004 Dela Postat 2 juli 2004 Ha, fan va komiskt! I samma ögonblick som jag läser "Watching The Stars" i ditt inlägg så hör jag samma fras sjungas i radion! 😄 Så hur mycket av låten är ditt verk? Har du komponerat o sjungit rubbet eller? osv osv... 🙂 Hur vore det om du gjorde en såndär story + spår-för-spår redogörelse som fanns av Infinite Mass' "No.1 Swartskalle" i senaste Studio... det kan ju vara ett sätt att inspirera oss andra.. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 2 juli 2004 Dela Postat 2 juli 2004 Ha, fan va komiskt! I samma ögonblick som jag läser "Watching The Stars" i ditt inlägg så hör jag samma fras sjungas i radion! 😄 Så hur mycket av låten är ditt verk? Har du komponerat o sjungit rubbet eller? osv osv... 🙂 Hur vore det om du gjorde en såndär story + spår-för-spår redogörelse som fanns av Infinite Mass' "No.1 Swartskalle" i senaste Studio... det kan ju vara ett sätt att inspirera oss andra.. 😄 Märkligt... God works in mysteriuos ways. Mitt verk är att jag & min låtskrivarpartner har skrivit text & musik. Refrängen kom jag med & sen fortsatte vi. Gör kanske en redogörelse av nåt slag, men nu ska jag ner till melloyello & steka hamburgare. Kul att du är intresserad! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 2 juli 2004 Dela Postat 2 juli 2004 Märkligt... God works in mysteriuos ways. Mitt verk är att jag & min låtskrivarpartner har skrivit text & musik. Refrängen kom jag med & sen fortsatte vi. Gör kanske en redogörelse av nåt slag, men nu ska jag ner till melloyello & steka hamburgare. Kul att du är intresserad! Mtp att de flesta på forumet inte verkar tjäna nämnvärt med $ på sin musik skiljer väl du dig lite från mängden och kan kanske shedda lite ny lajt här... 😄 På tal om Mello Yello.. jag svarade aldrig på ditt pm, men gissningsvis har jag käkat det du kockat och gissningsvis har vi gemensamma bekanta inom krogbranschen... småll wörld! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 2 juli 2004 Dela Postat 2 juli 2004 Mtp att de flesta på forumet inte verkar tjäna nämnvärt med $ på sin musik skiljer väl du dig lite från mängden... Tvärtom finns här gott om folk som både tjänar pengar på musiken och som jobbar med musik på heltid. Skillnaden är att inte alla har ett sånt enormt självhävdelsebehov som herr jag-känner-stockholms-musikelit tycks ha. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
speed-focus Postat 2 juli 2004 Dela Postat 2 juli 2004 inte alla har ett sånt enormt självhävdelsebehov som herr jag-känner-stockholms-musikelit tycks ha. Det är väl ingenting att bli sur över om folk blir glada när det går bra för dem. Den värsta sortens sjävhävdelse är enligt min mening när man försöker förminska någon annans prestation. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 2 juli 2004 Dela Postat 2 juli 2004 (redigerat) Mtp att de flesta på forumet inte verkar tjäna nämnvärt med $ på sin musik skiljer väl du dig lite från mängden... Tvärtom finns här gott om folk som både tjänar pengar på musiken och som jobbar med musik på heltid. Skillnaden är att inte alla har ett sånt enormt självhävdelsebehov som herr jag-känner-stockholms-musikelit tycks ha. För det första, att de flesta på forumet inte tjänar pengar på musiken var vad som framgick i denna tråd. För det andra, om du med ditt personliga påhopp syftar på mig så kan du ta tillbaka det direkt. Att jag tyckte det var lustigt att Danny och jag har gemensamma bekanta i Malmös krogliv har varken med självhävdelse eller Stockholm att göra. För det tredje, (edit: vänligen) lägg av med ditt aggresiva språk o dina personliga påhopp! (edit: oavsett vem det är du hoppar på) Redigerat 2 juli 2004 av hackeman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 2 juli 2004 Dela Postat 2 juli 2004 trevlig läsning by the way. Den bästa recensionen jag har fått (av en kompis tom) är i stil med: "Du kommer säkert ha nån 'broberglåt' på svensktoppen innan du är 30" det får man ju ta med en smula salt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 2 juli 2004 Dela Postat 2 juli 2004 Mtp att de flesta på forumet inte verkar tjäna nämnvärt med $ på sin musik skiljer väl du dig lite från mängden... Tvärtom finns här gott om folk som både tjänar pengar på musiken och som jobbar med musik på heltid. Skillnaden är att inte alla har ett sånt enormt självhävdelsebehov som herr jag-känner-stockholms-musikelit tycks ha. För det första, att de flesta på forumet inte tjänar pengar på musiken var vad som framgick i denna tråd. För det andra, om du med ditt personliga påhopp syftar på mig så kan du ta tillbaka det direkt. Att jag tyckte det var lustigt att Danny och jag har gemensamma bekanta i Malmös krogliv har varken med självhävdelse eller Stockholm att göra. För det tredje, (edit: vänligen) lägg av med ditt aggresiva språk o dina personliga påhopp! (edit: oavsett vem det är du hoppar på) Lugna ner dig nu Kal P Dal, det var inte dig jag syftade på. Han, Brolles demonproducent, har satsat hårt på att berätta för oss om alla kändisar har är polare med. Det var det jag menade. Fan, killen kan inte ens ställa en enkel teknisk fråga utan att slå sig för bröstet. Det är liiite tröttsamt, det var bara det jag sa. Dessutom: Om man startar två (2!) trådar om sin egen förträfflighet får man väl tåla en gliring? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 2 juli 2004 Dela Postat 2 juli 2004 Lugna ner dig nu Kal P Dal, det var inte dig jag syftade på. Nåja, hellre Kal P Dal än Edvard Persson. Jo jag insåg väl i efterhand att du kanske inte syftade på mig, därav edit "oavsett vem du hoppar på"... förmodligen har jag handen på hölstret när du är i närheten. 😄 Kanske inte så konstigt, du hugger ju ganska ofta och vilt omkring dig. 😄 Han, Brolles demonproducent, har satsat hårt på att berätta för oss om alla kändisar har är polare med. Det var det jag menade.Fan, killen kan inte ens ställa en enkel teknisk fråga utan att slå sig för bröstet. Det är liiite tröttsamt, det var bara det jag sa. Dessutom: Om man startar två (2!) trådar om sin egen förträfflighet får man väl tåla en gliring? 🙂 Visstfan, Jantelagen! Den glömde jag ju bort! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 2 juli 2004 Dela Postat 2 juli 2004 Det är konstigt, eller hur? Får man en låt spelad på radio eller utgiven på CD så dånar den stora svenska avundsjukan in. Det är ju därför vi håller på, allihop. Hur många av oss vaknar inte mitt i natten av att den där j-a melodin plötsligt trillade på plats? Hur många timmar sitter vi inte med instrument, papper, pennor, sequenserprogram, och brottas med våra begränsade förmågor att få ur oss allt det kreativa som försigår i våra stackars hjärnor. Väldigt frustrerande. Så när vi sent om sider äntligen får ut något av våra alster till "världen", ja, då j-r i h-e ska vi inte komma och tro att vi är något. STORT GRATTIS!!! KEEP IT UP!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 2 juli 2004 Dela Postat 2 juli 2004 Får man en låt spelad på radio eller utgiven på CD så dånar den stora svenska avundsjukan in... Hej sosse. Jag förstår om det verkar omöjligt att greppa, men jag är inte alls avundsjuk. Nu kräver jag att alla på forumet startar trådar och berättar om sina senaste framgångar i musikbranschen. Komigen nu, alla väntar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
®offe Postat 2 juli 2004 Dela Postat 2 juli 2004 Hallå Danny! Har missat Brollelåten men nu ska jag spana efter låten så jag får kläm på vad du håller på med! Stort grattis. Som sagt....ingen är ju gladare än jag när det går bra för andra.... ® Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 2 juli 2004 Dela Postat 2 juli 2004 jag tyckte det var ärligt intressant att läsa. Har inte hört Brolles senaste än, men jag gillade hans allra första singel. Jag uppskattar artister som skriver själva. Intressant att det finns en inre krets med musikfolk som känner varandra och sådär. Trodde det var ganska stängt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 3 juli 2004 Dela Postat 3 juli 2004 Fan, killen kan inte ens ställa en enkel teknisk fråga utan att slå sig för bröstet.Det är liiite tröttsamt, det var bara det jag sa. Dessutom: Om man startar två (2!) trådar om sin egen förträfflighet får man väl tåla en gliring? 😄 Hehehehe... Jag tål gliringar, man. Hur många som helst. Men det jag skrev om min bekantskapskrets var ju en del i ett inlägg där jag försökte förklara för dig hur det kommer sig att jag har fått chansen att jobba med en liten del av det du kallar "musikelit". Du läste kanske inte hela inlägget, eller så förstod du inte riktigt var jag ville komma. Jag förstår inte var du har fått din märkliga attidyd ifrån. Jag tror & hoppas att de som postar och läser på Studio's forum regelbundet, faktiskt har ett visst intresse av att veta hur det går för övriga medlemmar. Ofta är nog detta intresse grundat i att ovan nämda samling människor har ett gediget intresse för musik & musikbranschen i helhet. Framgång är en del i den helheten. Det verkar som att du kan en hel respektingivande del om musik, mellan dina hätska rader döljer sig ofta ett inte så litet mått av det som stockholms musikelit kallar "koll". Men, om det gör dig nöjd. Så tänker jag sluta att slå mig för bröstet & från och med nu vara en ödmjuk man. Jag förstår att det kan sticka i ögonen på vissa med det jag själv kallade "skryt". Men & andra sidan, så kan ju du sluta läsa alla inlägg, vars rubrik du finner stötande. På det viset slipper du ju hetsa upp dig över något som någon har skrivit på ett internetforum (det måste ju finnas saker därute som är viktigare att ta sig an). Herregud du känner inte ens mig, vet inte vad jag heter eller vem jag är. Döm inte mig eller någon annan som person utifrån detta. Det är en låtsasvärld. Och någonstans hoppas jag att du är på låtsas också, i annat fall vore det roligt att träffa dig IRL. Hackeman & ni andra, tack för all uppmuntran. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slaptap Postat 3 juli 2004 Dela Postat 3 juli 2004 Var så god! Du förtjänar all uppmuntran! Du har själv jobbat för det, och belöningen är när andra (konsumenterna) köper din kreativitet. Ger det sen en välförtjänt slant (vilket det inte brukar i denna bransch) och gott renome´ så är det guld värt, i alla fall i denna bransch! KEEP UP THE GOOD WORK, PAL!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Idiodos Postat 3 juli 2004 Dela Postat 3 juli 2004 Hej, Kul att vissa lyckas här i livet. All välgång för dig! 😉 Skulle vilja lyssna en kort snutt på den, säg 30 sekunder utan att själa hela låten. Var kan man få göra detta på nätet? Gick in på www.cdon.com, men där kan man "bara" köpa låten. Lycka till framöver med ännu fler framgångar, Brolle Jr! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Andreas L Postat 3 juli 2004 Dela Postat 3 juli 2004 Det var inget fel på den låten! ...men i rättvisans namn så skulle det vara kul att höra hur den lät när ni låtskrivare skrev den, och kanske spelade in en liten demo..?! Man kan lixom inte lyssna på samma sätt när ljudet är så bra, och så proffsigt producerad, till skillnad från när man själv slänger ihop något i hobbystudion... 😉 Anyway, om du gjort låten så är det en bra sådan! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 3 juli 2004 Dela Postat 3 juli 2004 Lycka till framöver med ännu fler framgångar, Brolle Jr! Ja, nu är det det ju inte jag som är Brolle. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 3 juli 2004 Dela Postat 3 juli 2004 Det var inget fel på den låten! ...men i rättvisans namn så skulle det vara kul att höra hur den lät när ni låtskrivare skrev den, och kanske spelade in en liten demo..?! Man kan lixom inte lyssna på samma sätt när ljudet är så bra, och så proffsigt producerad, till skillnad från när man själv slänger ihop något i hobbystudion... 😉 Anyway, om du gjort låten så är det en bra sådan! Tack. Watching skrevs på Gitarr, derbouka & sång. Spelades in på & leverades direkt från diktafonen. Som låtskrivare tycker jag att det är det absolut bästa sättet att jobba när det gäller pop/rock, där ju melodin & ibland texten är det man vill ha fram. När det kommer till kontemporär danspop, typ RnB & urbansoul, så är det i de flesta fall låtens grundbeat & hook som är det viktigare. På sådana pitchar gör jag hellre en programerad demo. Detta är dock inte min starka sida, så helst köper jag upp hela BASFs restlager av kasettband av typen metal 60 min och en skitladdning kollegieblock. Jag tycker om att jobba snabbt och kunna lämna en låt när den är klar, för att gå vidare till nästa. En låt som inte är klar på en dag är ingen hit, som Pharell Williams uttrycker det. Om detta råder naturligtvis delade meningar. Detta är mitt sätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.