Jump to content
Annons

Öl och Stockholm


VacUm

Recommended Posts

Verkar sitta en och annan stockholmare här så jag tänkte kolla upp var man ska bege sig för att släcka sin törst efter en hård dags arbete? Flyttar upp i början av Augusti och har ingen koll alls på stans uteliv.

Bespara mig dunkadunka-discon och liknande. Står inte ut på sånna ställen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
börja gå från slussen

mot medborgarplatsen

stanna till vid varje vattenhål

när du kommer ner till medis så är du så stupfull

att du har krupit dom sista 100 metrarna

😆

Låter som en strålande idé.

Patricia känner jag igen... Varför gör jag det? Ligger det nära gamla stan? Fan vet om jag inte vart där nån gång alltså...

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar sitta en och annan stockholmare här så jag tänkte kolla upp var man ska bege sig för att släcka sin törst efter en hård dags arbete? Flyttar upp i början av Augusti och har ingen koll alls på stans uteliv.

Bespara mig dunkadunka-discon och liknande. Står inte ut på sånna ställen!

Finns massor, men jag brukar alltid glömma var jag varit 😆 !

Har du stålar och vill ha rök i ögonen, glo på Brollan och Doktor Alban och bli förolämpad av dörrsluskar - starta från Stureplan och rör dig sakta utåt.

Vill du fajtas med turister, käka glass och dricka bira i city utomhus, åk till Kungsträgården! God pengapung rekommenderas här oxå.

Spelar du rockmusik och/eller vill träffa trävligt folk och dricka billig bira, följ Rockfarts tips och dra till Söder.

Är det schysst väder så är annars mitt tips; tjacka en back bira, ta med dig guran, en frisbee och åk till en gräsmatta på djurgårn och spana!

Link to comment
Dela på andra sajter

Patricia, jodu vaktis, där har jag lirat några gånger på det glada 90-talet 😆

Vi är några på jobbet som ibland går förbi Limpbar och tar en bärs, kan vara lite irriterande med storskärmarna förståss.

Vill du rocka fett är Anchor bar ett bra vattenhål.

Men i augusti ska du ju sitta utomhus och spana, och varenda sylta har ju några bord utanför.

Hursomhelst; VÄLKOMMEN till hufvudstaden!!!

®

Link to comment
Dela på andra sajter

Fasen grabbar. Man känner sig ju redan hemma. Ska bli kul att utforska storstan lite på närmare håll!

Jo visst fan har jag slunkit in och ut snabbt på Patricia! I nyktert tillstånd tillochmed, fast mitt på dan var det nog....

Söder är ju kul och trevligt. Verkar passa mig som handsken. Irrat omkring där nån gång för längesen med en kompis och kikat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja apropå Hoa så har han ju också Broncos på Tegnérgatan, gissa om till och med ett fetto som undertecknad blir mätt där? Visst ja, nu handlade det om att gå ut och ta en bira... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Fan vet om jag inte vart där nån gång alltså...

😄

😆😆😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Nu har ju jag bott i Malmö sedan 3 år, & någon motsvarighet till Möllevångstorget, Lilla Trog & Davidshall finns tyvärr inte i STHLM. Å andra sidan så finns ingen motsvarighet till Spy Bar & Sturecompagniet i Malmö.

Iallafall.

Mitt hetaste bartips är H2O, som liger i Kvarnens källare. Vid Medborgarplatsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Big Ben på söder lär vara trevligt.

Hehe, det beror väl på vad man gillar?

Jag minns Big Ben som ett av söders få sent öppna ställen, där man hamnade sist och oftast var på tok för rundfotad redan...

Minns speciellt en gång då jag, lätt berusad 😉 gick fram till Kenny Håkansson och sluddrade fram nåt om "Elefanten.." och "Afrika... bästa svenschka plattorna... nånschin..." 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en hel del hak att kyla halsen hos... som Rockis säger är Götgatan upp( från slussen sett) fullproppad med bra ställen att slinka in på.

vid medis har dom byggt 3 nya "fasta" uteserveringar med måååånga bord.. och det är nästan alltid proppat när solen skiner.. ( behöver inte äta något dock )

Runt Östermalm, Stureplan finns det mycket krogar..

P:A&Co, Grodan, Sturegallerian,Sturehof, Hotellet, Lydmar hotell..

Jag skulle kunna räkna upp en hel drös till men du kommer inte behöva gå speciellt många meter åt nåt håll för att ramla på en krog i vilken central stadsdel du än befinner dig i.. bra va?

Link to comment
Dela på andra sajter

OKej okej okej! 🙂 Nu räcker det tror jag.. Hade inte tänkt bli fullständigt alkoholiserad.. Men kommer med väldigt stor sannolikhet uppsöka ett flertal av ovannämnda ställen, och givetvis informera vad jag tyckte om dom i just denna tråden!

tack så hemskans mycke för alla tips, men nu räcker det! 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, det beror väl på vad man gillar?

Mjo, är en bekant till mig som driver Big Ben, så jag antar att det är därför jag propagerar för det här 🙂 Men alla barer med livemusik och bra öppettider är värda respekt.

I övrigt har jag ingen koll på stockholm alls, men kommer dit nästa vecka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...