Jump to content
Annons

Var fa*n kommer knastret ifrån

Recommended Posts

officer martin (oregistrerad)
Postat

Hallå Hallå!

Har börjat å spela in i replokalen.Har en dator (1000 Mhz 256 ram)

och ett 1010lt kort, problemet är att det knastrar och lever när jag spelar in

och spelar upp, vet ej om det spelas in eller inte men så går ju inte att ha det.

Någon som har någe bra tips.

officer

Annons
Postat

Det är som om det är glapp,som rejäla vinylknaster.

det kommer samtidigt som lysdioden tänds på datorn när den"tänker"

Postat

Låter som om ditt ljudkort delar IRQ med en IDE-kanal. Start->Kör-->msinfo32-->Maskinvaruresurser-->IRQ-användning. Möjlig fix är att flytta ljudkortet till en annan PCI-plats, eller reservera en egen IRQ i BIOS för den PCI-plats som ljudkortet sitter i.

Postat

Låter som "klen PC", eller dålig konfiguration. Hur mycket RAM har du? Hur stor är din växlingsfil? Vilket OS? Vad ligger i autostarten?

Postat (redigerat)

Jag hade också det problemet, om du inte menar regelrätta hack utan blipp blopp och knaster så ehm, Jag hade höjt en volym regel fel så att jag i kedjan höjde alldeles för svag signal så att extremt låg skit kom med, plus att jag har en trådlös mus som ochså stör om man rör den. fast de va på ett bajskass integrerat ljudkort, kör på audiophile24/96 nu.. och brännt pengar på all möjlig kul utrustning. har inga problem längre. förutom mushellvetet då, men de e ju så bekvämt med trådlöst..

Redigerat av Maximiliananthony
Postat

Har har klickat o trixat lite som den nybörjare jag är,

coh det verkar ha löst sig. Kan inte säga direkt vad det var för fel

lite inställningar på ljudkort och i programmet värkar ha gjort susen.

Tack för alla svar.

martin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.