Jump to content
Annons

It´s okay


Recommended Posts

Annons

Tjena boys,då ska vi se vad som sagts..

Richie 76:Tack för feedback,och för att du gillar min låt. Du har en poäng där på vibratot..Sjunga kör med sig själv är inte så lätt..Vibratot har jag naturligt,att sjunga utan det - det fixar jag inte.Så det får väl duga 😄

Göran: Tjena,och välkommen tillbaka till forumet efter sommaren..Vilken version la du upp på songbox?

Du får väldigt gärna lägga basen på den här,jag har grejat och donat med den,men inte testat ditt tips på 1å4..Piano liraren,vår polare,ska titta på den ..det kan bli kul..vi hörs..

Nad:Kul att du gillar det här,pianot skar jag lite för häftigt i eq:n - tyckte att ackorden på pianot krockade med basen..Den tidigare versionen lät bättre pianomässigt,suck - he ä bara å gå på´n igen..

Åsså sången:Jag har lagt alla körstämmor själv,det blev ett gäng.Menar du att jag ska förlänga låten och lägga på mer körer,eller är dom för lågt mixade?

Naturen har gett mig en baryton pipa,som jag tyvärr har miss skött..cigars and whiskey - you know..

Super tack till er alla,det vart ju inte så mycket negativt,kanske jag börjar närma mig en demo nu.. 😎

Men jag har ett trumfkort kvar,om det är ett ess? - den som lever får se 🙁

MVH

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Way to go mike, nu känns mixen luftig och skön, inte alls påträngande.

Snygga stämmor och härlig känsla i rösten, go "feel-good-/lay-back" låt 🙁. Helt rätt med kongas med, aldrig fel för att göra det hela lite mer levande.

Tycker låten känns färdig, inget som stör mig alls

Ser fram emot ditt munspelssolo!

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Cleff (oregistrerad)

Tycker det känns som fel taktart... 🙂

Känns som virveln ska komma en fjärdedel senare.

Redigerat av Cleff
Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tja Micael och tack för välkommen åter efter sommaren och tack det samma. Har inte haft tid ännu att lyssna mer detaljerat men det ska bli så fort jag hinner. Förstår att det blir tröttsamt att mixa och mixa och mixa 🙂 så man kanske skulle knipa lite med sina kommentarer 🙂 . Nåväl inget illa menat låten är bra (som vanligt när det gäller dina låtar) så det är väl därför som man tjatar lite 😱 .

Jag la upp alla tre versionerna och skickade dom till tre olika ställen, läget är oförändrat ingen har lyssnat dessvärre så vi får väl se kanske skulle testa nya tag.

Ska kolla lite på basen oxå så fort jag hinner och har du trummorna på midifil så skicka ner den om du vill testa att köra dom genom EZ drummer för att se hur det låter. Såg att du pratade lite om att investera i EZ så det kan ju vara ett sätt att testa först.

Jag kan fixa separata wavfiler på allt på en skiva och skicka upp till dig (är nog lättast blir ju lite för stort för onlineskick). Du får då alla delar på separata filer även OH och Rumsmickar så du kan mixa trummorna helt fritt.

Det är ett jäkla bra program, tex. om det skulle visa sig nödvändigt att byta ut tex. virvelljudet av nån anledning så finns det ett par alternativ även i grundutförandet av programmet. Nåväl ring så kan jag förklara lite mer om du vill. Ha det bra.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)
tjena.

Har lite bråttom..Jag har köpt es drummer,men inte använt det på den här...ska nog göra det ,för det låter grymt! Coolt med basen,ser framemot ditt lir.Du behöver inte stressa,det är lugnt. Vi får höras,måste dra.

Micael

Se där grattis till ett bra köp vi hörs.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Har lyssnat lite mer det låter fint som snus på alla fronter men jag undrar om jag inte håller med om virvelkaggen den ligger nog tidigt. Spelar iofs. ingen roll det här funkar det med men jag tror den kommer på 3 och 6 i 6/8 taktarten och shufflebeat och kanske nån triol då och då på hihaten eller riden om jag inte minns fel. Man kan nog halvera kaggen oxå typ bara på 6, kan skapa lite laidbackläge och sen på med den på tre oxå i ref kanske bryggan eller när intensiteten i låten ska öka. Men va fan man kan väl bryta mönster tycker jag allt. Ska ladda ner och testa lite bas i kväll om jag hinner, blir lite sugen.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har en grymt skön röst som verkligen kommer till sin rätt på körerna 😉 Kan nog tycka att den skulle vinna på att rensa ur pianoliret, ialla fall inledningsvis. Behåll laidback genom låten men dra gärna på åt gospelhållet. Ska bli spännande att höra ni hittar på med bas/trummor..!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fredrik Karlsson:Tack för dina synpunkter om min låt och sången,sådant värmer..

Jag har mixat sönder piano ljudet med eq:n..försöker fixa till det - så det blir lite mer botten i ljudet.

Göran: You got mail..

Gain:Mycket bra tips om piano liret i början,det köper jag omedel bums.Det behövs knappt nåt lir under inledningen,mycket vackrare att smyga in det senare under låten.Sedan så är det rätt mycket ackord på piano basen,jag ska städa lite där också..Tack också för att du gillar min röst!

Jätte tack till samtliga som gett mig så mycket bra feedback på den här,det blir ju så att man blir lite döv efter att ha jobbat med låten från skratch..det finns ju inga mallar att följa så att säga.

Mvh

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön låt med skönt arr! Det enda jag reagerade för var kantslagets placering. Takten låter lite speciell nu när du lagt slaget på takt 2, brukligt är annars att det ligger på takt 3 som Cleff också påpekat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön låt med skönt arr! Det enda jag reagerade för var kantslagets placering. Takten låter lite speciell nu när du lagt slaget på takt 2, brukligt är annars att det ligger på takt 3 som Cleff också påpekat.

Tack 91:an för bra feedback.

Då ska jag prova att dra virveln till 3:an så får vi se hur det låter.Jag antar att det kommer att förändra lite i låten - vad gäller övrigt trumlir..men jag ska prova!

Har också varit på den med EZ drummer..det lät lite bättre!!

Nice feedback!

MVH

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Micael jag har lyssnat massor nu när jag sitter med basen. Min uppfattning är att pianot är bra i den versionen som jag har, tror det är test4. Det sitter riktigt helgjutet på alla sätt. Det finns inga fel i låten den är skitbra kort sagt. Det är bara två småsaker som kantslaget (som nog ska komma bara på 6 tror jag blir mest laid back feeling) och basens rytmik som ska ligga runt 1 och 4 om man man ska vara pillig (och räknar 6/8 som jag tror att taktarten är i den här låten). Soundmässigt låter det kanon oxå och skulle man vilja försöka lyfta det till ännu högre höjder så är det väl i så fall en mastringsfråga. Fan det låter kanon helt enkelt men det är klart det går väl iofs. alltid att få till en ännu varmare och tätare ljudbild med bibehållen separation på instrumenten men jag tycker att det låter bra. Jag tror att det är viktigt att man inte glömmer att midibasen är det som begränsar läget så att säga.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...