Jaxon Postat 17 augusti 2006 Dela Postat 17 augusti 2006 Hej alla glada! Jag undrar om det är någon som känner till npågot mjukvarupropgram som endast används för att compress/limiter, med andra ord, få ett fetare ljud. Jag har nämligen gjort ett klipp som ska gå på radio och vill att det ska låta mycket! Tack på förhand / Jacob Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 17 augusti 2006 Dela Postat 17 augusti 2006 Kolla upp Kjaerhus gratisvara, eller kvraudio.com Berätta gärna vilken du valde och varför! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 17 augusti 2006 Dela Postat 17 augusti 2006 Audacity Gratis ljudeditor. Komplettera med VST-tillägget och skaffa lite pluggar från KVR. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jaxon Postat 17 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 17 augusti 2006 Audacity Gratis ljudeditor. Komplettera med VST-tillägget och skaffa lite pluggar från KVR. Ok, jag har använt Cool Edit. Hur lägger jag till pluggarna i effektlistan? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 17 augusti 2006 Dela Postat 17 augusti 2006 En mjukvara som uteslutande är avsett för det du är ute efter är Izotope Ozone. Den går att ladda hem som en 10 dagars demo med begränsningen at det mutar utgången 1 sekund efter 40 sekunder. Är ditt klipp kortare än 40 sekunder så funkar det alltså 😉 Mer om Ozone på http://www.izotope.com/products/audio/ozone/ Ps. passa på att ladda hem masteringsguiden.. Den är suverän och gratis ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jaxon Postat 17 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 17 augusti 2006 En mjukvara som uteslutande är avsett för det du är ute efter är Izotope Ozone.Den går att ladda hem som en 10 dagars demo med begränsningen at det mutar utgången 1 sekund efter 40 sekunder. Är ditt klipp kortare än 40 sekunder så funkar det alltså 😉 Mer om Ozone på http://www.izotope.com/products/audio/ozone/ Ps. passa på att ladda hem masteringsguiden.. Den är suverän och gratis ! Tack för tipset, låter lovande. Har tankat och instalerat, men den lägger sig som en plug in. Är det inte ett externt program? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 17 augusti 2006 Dela Postat 17 augusti 2006 Tack för tipset, låter lovande. Har tankat och instalerat, men den lägger sig som en plug in. Är det inte ett externt program? Nej.. det är en plugin! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jaxon Postat 17 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 17 augusti 2006 Tack för tipset, låter lovande. Har tankat och instalerat, men den lägger sig som en plug in. Är det inte ett externt program? Nej.. det är en plugin! Jasså, jag vet dock itne hur jag kopplar inte plug-ins i Cool Edit. Om det går? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.