Jump to content
Annons

Går det att döpa om filnamn automatiskt efteråt


suprapappa

Recommended Posts

jag slarvar rätt mkt när jag spelar in....gör ett nytt spår och börjar spela in....följdaktligen blir audiopoolen full med filer som heter typ "audio 24_35"

efter ett tag när låten har växt känner jag allitd behovet av att städa och organsisera så att jag får lite överskådlighet..så jag ger alla spår tydliga namn och grupperar dessa osv. om jag nu spelar in ngt mer så blir filnamnet istället kanske "Leadsång_3_5" vilket e bättre....

finns det ngt kommando för att automatiskt ändra alla filnamn i poolen så att dom döps efter respektive spår?

tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det finns två namn på ljudfiler om jag inte minns fel. Ett namn på själva filen och ett virtuellt namn på vad den heter i projektet. För att ändra det virtuella namnet så dubbelklickar du på spåret för att ändra spårets namn. Håll sedan ned skift och klicka på enter så döps alla ljudfiler på spåret till samma namn som spåret.

För att istället ändra själva ljudfilens namn skriver du in det i Info raden. Så vitt jag vet så finns ingen automagiskt funktion för att döpa ljudfilerna efter spårets namn. Men jag kanske missat något?

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns två namn på ljudfiler om jag inte minns fel. Ett namn på själva filen och ett virtuellt namn på vad den heter i projektet. För att ändra det virtuella namnet så dubbelklickar du på spåret för att ändra spårets namn. Håll sedan ned skift och klicka på enter så döps alla ljudfiler på spåret till samma namn som spåret.

tack pöjkar!

så går det till för att ändra namn på själva "kluttarna" som representerar inspelning i huvudfönstret men det påverkar inte filen

bounce selection var inte så dumt....och sen "save project to new folder" så var allt prydligt o fint

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...