Midwinter Postat 17 augusti 2006 Postat 17 augusti 2006 LÅTNAMN: Three sorrows of Nefer-ka-ptah ARTIST/GRUPP: Necroscope GENRE: Metal LÅTLÄNGD: 7:04 KOMPOSITÖR & PRODUCENT: Necroscope INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 6.64 megabyte STATUS: Halvfärdig demo (inget solo, ingen sång) Finns även i streamad version på http://www.myspace.com/necroscopeoffical Bifogade en 128kb/s version här. three_sorrows_of_nefer_ka_ptah_final_128.zip
Hellpig Postat 17 augusti 2006 Postat 17 augusti 2006 Lite segt intro - 10-15 sek hade varit mer lagom. Tight är det... men det tar ju nästan 1½ minut innan låten startar! För långt för mig, normalt hade jag antagligen stägnt av o gått till nästa låt här. Ganska grötigt sound, vet inte om det är något fett reverb eller något eko i bakgrunden som rör ihop det. Gitarrerna mördar alla andra instrument. Liten överdrift kanske men de är alldeles för högt för min smak. Inte så jäkla intressant utan sång... Well, där har du en hög åsikter i alla fall.
Midwinter Postat 17 augusti 2006 Trådstartare Postat 17 augusti 2006 ok, men förutom ett segt intro och höga/"grötiga" gitarrer, vad tyckte du om själva låten?
Multiband Postat 20 augusti 2006 Postat 20 augusti 2006 Får en kännsla av Nile när jag hör detta. Jag är inte så inlyssnad på denna gren i genren men jag tycker det är ball 😕 Jag vet inte vad du vill ha för åsikter om det inte gäller ljudet, så jag tar mig friheten att svara på det iaf. Precis som Hellpig nämde så bör introt vara kortare. Sen låter trummorna lite för datoriserade för att det ska låta äkta. Fixa lite med olika kraft i slagen och gärna lite variation i spelet (tex något snare slag här och där i de slöare partierna samt crashslagen). Sen tycker jag du ska framhäva gitarrerna mer. Nu låter det som dom ligger lite för långt bak i ljudbilden för min smak. Annars är det bara att mangla på 😕
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.