Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Visst serru. Slog på min musikdator. Ingenting hände. Skärmen va svart, men det surrade i den.

Stängde av den.

Slog på den, det surrade till och skärmen visade "Windows", sen hände inget. Ruskade lite på den, (våld löser allt va?) böjde mig ner för att kolla att alla kablar satt som de skulle, när jag ligger där på knä och glor och skakr så *SPRATACH* slår en gnista ut genom fläktgallret och datorn dör.

Chockad och med brännmärkt nos sätter jag mig och stirrar in i väggen en stund och funderar på vad fan som hände.

Efter en stund så tar nyfikenheten överhanden och jag provar att slå på den igen.

Den surrar igång och glad som en speleman tror jag att det var en hallucination.

*SCCHHHKRAPPATSCH* säger det, och nu kommer det till och med lite rök ur fläktgallret. Panikslagen drar jag ur kontakten och försöker febrilt riva bort höljet för att släcka den brand som evenuellt pågår inne i datorn...

(det var flera år sedan jag hade isär den och har glömt hur man gjorde så det var ett jävla rafsande i plåten med naglarna...)

Får isär datorn men allt ser ut som vanligt i den. Inte ett brännmärke. Ser att högspänningsdelen sitter där gnistan hoppade ut genom gallret.

Ja ja ja, jag har väl inte varit världens flitigaste demopostare, men iallafall. Nu KAN jag ju inte. Jag som hade så mycket idéer. Restskatt har jag också. Skit. Smestern tog slut i måndags, DUBBELSKIT!

Så om ni ser en sjuhelvetes banderoll i Kaknästornet som säger:

Life is a bajskorv, så vet ni vem och varför 😕

/R

Annons
Postat

Gissar på för mycket damm i och kring datorn, varpå fläkten i nätagget har kvävts i damm och stannat upp. Nätagget blir överhettat, datorn hänger sig och/eller flippar ut. Mycket vanligt fenomen hos såna som oss som inte städar bakom datorn så ofta.

Postat
Gissar på för mycket damm i och kring datorn, varpå fläkten i nätagget har kvävts i damm och stannat upp. Nätagget blir överhettat, datorn hänger sig och/eller flippar ut. Mycket vanligt fenomen hos såna som oss som inte städar bakom datorn så ofta.

Jamen fatta hur orättvist livet är. Var precis på gång att göra världens hitt, fattaru?

Champisen låg på kylning, limon till Lund va beställd, chicksen heta som strykjärn, Madonna otålig att få sin låt levererad, åsså....*sprchhht*

Nu måste jag likt förbannat ta pendeltåget in till city och slava på åtta timmar imorrn istället för att spruta apdyr champagne på dig nere i Lund. Life a bitch!

Allt jag kan göra nu är att plocka fram min gamla Fostex 260 och göra en countrygrej till Kicki Danielsson och det räcker kanske till en lågbudgetresa med buss till Lund och spruta "danish gold" inköpt för 50 spänn/plattan i Puttgarten på dig...

Inte samma sak lixom.

Mitt liv är slut...

/R f.d hitmakare

Postat (redigerat)

Har hänt mig också. Efter ett åskväder. Sprackel knak tomt. Hela skiten var utbränd efter en strömspik.

Glad?

..inte särskillt.

Gjort backup på all viktiga filer?

njaee det hade jag natruligtvis inte orkat.

Mycket fantastisk musik som försvann för all evighet in i glömskans ocean?

naturligtvis!!!

Bajskorv?

oh yes...

Skickar med en liten bild för att pigga upp dig:

thore.jpg

Redigerat av Egghuvud
Postat
Testa att byt PSU först och främst... Alltså nätagget.

Håller med Eternal.. Nytt nätagg löser nog ditt problem. 500 spänn fattigare blir du tyvärr.. Men livet som musiker ska inte vara lätt 😕

Postat

Mina kondoleanser O-Roffe 😉

Postat

Vpld hjälpte faktiskt helt ärligt en gång när min dator segade ihop helt utan anledning.. allting höll på frysa fast. så jag blev förbannad å sparkade på dumburken. helt plötsligt slutade den tänka och allting flöt på fint 😉

Postat
Eller kan du laga nätagget med lite Blåsbort e.d. 😛

http://www.dataperfekt.se/datacare.htm

Nja.. 🙁 Glöm inte bort att det både small och rök om eländet.... Det enda "blås bort" som hjälper då är nog dom hundringar som blåser bort ur ens plånbok vid köp av nytt nätaggregat, tyvärr.. 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.