Danny Cort (oregistrerad) Postat 1 juli 2004 Postat 1 juli 2004 LÅTTITEL: Vaken igen ARTIST: 08 Malmö GENRE: Supermodern vispop KOMPOSITÖR: jag & polar'n PRODUCENT: Chief 1 MEDVERKANDE: Ole Kibsgaard, Stina (danska studiorävar...) LÅTLÄNK: Danny's FTP Javisst! Ännu ett av mina projekt, som är det som har tagit mest av min tid & som tyvärr floppade rejält. Vad ni tycker vet bara ni själva.
VacUm Postat 1 juli 2004 Postat 1 juli 2004 Låter bra.. Lite 90talsvarning på trumloopen.. Men kalasbra sång och gitarrspel. En sväng genom cuttingroom eller digitalfabriken och dehär låter platta. Snyggt jobbat
Danny Cort (oregistrerad) Postat 1 juli 2004 Postat 1 juli 2004 (redigerat) Kul att du gillar det. Nu är den ju Mp3;ad i CdEx, nån som har en bättre kodare? Den har faktiskt varit i Cutting Room en sväng. Släpptes som singel förra sommaren. & Trumloopen är ju den klassiska headhunterloopen från just 90-talet, snart lika använd som funkydrummer. Redigerat 1 juli 2004 av Danny Cort
Lundin Postat 1 juli 2004 Postat 1 juli 2004 (redigerat) Alrajt... skitbra mixat.. ( 08Malmö vaken igen)faktiskt en av dom bästa jag hört här.. Låter som en blandning mellan en ung Peps persson och Timbuktu med popgitarrer.. Just rap'en och pop-gitarrena gjorde en skön clash..men med sången blev det väl - sådär -... Kul med duktiga låtsnickrare... 🙂 Redigerat 1 juli 2004 av demoniqus
VacUm Postat 1 juli 2004 Postat 1 juli 2004 Den har faktiskt varit i Cutting Room en sväng.Släpptes som singel förra sommaren. Jasså?? Tyckte de stack ut lite frekvenser här och där faktiskt. Kanske är din mp3-encoder som ligger bakom det.. Skaffa LAME encodern. Bästa jag hört förutom Sparks (nåt ljudredigerings-prog till mac) på högsta kvalité.
hammagrella Postat 2 juli 2004 Postat 2 juli 2004 "Vaken igen"? Verkar inte så, för sörvern sover/svarar inte 😉 ! Kan inte ladda ner'en!!
hackeman Postat 2 juli 2004 Postat 2 juli 2004 "Vaken igen"? Verkar inte så, för sörvern sover/svarar inte ! Kan inte ladda ner'en!! Samma här. Å gör gärna en länk direkt till mp3-filen istället....
Danny Cort (oregistrerad) Postat 2 juli 2004 Postat 2 juli 2004 Sant... Servern sov men nu är den risen & shining igen.
hammagrella Postat 2 juli 2004 Postat 2 juli 2004 (redigerat) Tycker Demoniqus gör en på-pricken recension ovan. Rap-partierna är bra och refrängen är topp! Verserna i övrigt...njaaeej! Härligt sommarsound om hela produktionen, får en att minnas gamla "Hur e de möjligt" med Just D nästan. Edit: syftningsfel. Redigerat 2 juli 2004 av hammagrella
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.