otippad Postat 16 augusti 2006 Dela Postat 16 augusti 2006 Hej! Jag skulle vilja kunna provlyssna mina mixar i min vanliga AudioCD... ...men tyvärr tar den inte CD-RW(brända som audio) utan bara CD-R(brända som audio) Någon som vet om det finns "CD-RW-AUDIO"? För jag vet att det finns "CD-R AUDIO" Skulle det isåfall kunna funka med en CD-RW-AUDIO i en gammal 90-tals HIFI-spelare? 😳 /Niclas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 16 augusti 2006 Dela Postat 16 augusti 2006 Att du inte kan spela cdrw-skivor i en äldre cd-spelare beror på att en rw-skivor inte reflekterar laserljuset lika bra som en vanlig cdr. Det förekommer naturligtvis mindre skillnader i en rw-skivas reflektionsförmåga mellan olika tillverkare av cd-media, men jag tvivlar på att du kan hitta en som kan fungera. Modernare cd-spelare brukar däremot klara av uppspelning av rw-media hyggligt. För att förtydiga, det har alltså inget med benämningen Audio i produktnamnet att göra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 16 augusti 2006 Dela Postat 16 augusti 2006 De som har benämningen Audio, är avsedda för speciella fristående CD-recorders, som krävde sådana skivor. Jag kommer inte ihåg vad det ska vara för skillnad, men det hade i alla fall inget att göra med ljudkvalitet eller något sådant. Om du ska bränna i en dator, finns det ingen anledning att köpa de dyrare audio-skivorna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 16 augusti 2006 Dela Postat 16 augusti 2006 (redigerat) De som har benämningen Audio, är avsedda för speciella fristående CD-recorders, som krävde sådana skivor. Jag kommer inte ihåg vad det ska vara för skillnad, men det hade i alla fall inget att göra med ljudkvalitet eller något sådant. Om du ska bränna i en dator, finns det ingen anledning att köpa de dyrare audio-skivorna. Om jag inte minns fel, var det främst en skattemässig skillnad snarare än avgörande teknisk (förutom att de kunde brännas i 1x hastigheten). EDIT: Förtydligade Redigerat 16 augusti 2006 av Olsberg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
shamani (oregistrerad) Postat 31 oktober 2009 Dela Postat 31 oktober 2009 Om det fortfarande är av intresse så kan du hitta CDrw Audio här. http://www.prisvis.se/a/produkt_lista/idx/...odukt_lista.htm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.