Barden Postat 15 augusti 2006 Postat 15 augusti 2006 * LÅTNAMN: Sail * ARTIST/GRUPP: Barden * GENRE: Trance * LÅTLÄNGD: 6:00 * KOMPOSITÖR: Barden * PRODUCENT: Barden * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 8.2mb * STATUS: Skiss * LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Provat något helt nytt, försökt skapa en låt som har lite utomhuskänsla Jag är lite osäker på maindelen, funkar den? Om inte vad kan jag göra för att förbättra? Vad tycker ni om mina highhats? Känns som att jag är lite missnöjd med dem. Tycker ni låten blir tjatig i buildup och bryggan? Basen är nånting som jag själv aldrig tycker jag får till bra, nån som har några åsikter om den? Vore kul att höra vad ni tycker om låten i helhet också. Tack för er tid!
shiny1 Postat 16 augusti 2006 Postat 16 augusti 2006 Jag tycker detta låter ganska soft... lite kritik då: tycker du ska försöka göra melodin än mer spännande, även om den är helt ok nu... och så ere på tok för lite tryck i basen, lägg på en djup sub bas! Mvh
Barden Postat 16 augusti 2006 Trådstartare Postat 16 augusti 2006 Tackar, jo kanske skulle fixa till lite mer spänning där. Men det andra jag fråga om, ingen som kan hjälpa lite? 🙂
Dj_Sound Postat 17 augusti 2006 Postat 17 augusti 2006 (redigerat) Jovisst jag kanske skulle kunna hjälpa.. först vill jag berömma dig för din ljudkvalitet 🥰 snaresen tyckte jag var aldra snyggast basen funkar faktiskt fint i låten även om den inte är super. Melodin skulle du kunna förbättra lite men tappa inte bort känsland i den 😕🙂 EDIT: Highatsen måste du kanske ändra på det känns som gammal hårdvara. typ en 303 eller något. Redigerat 17 augusti 2006 av Dj_Sound
mornel Postat 17 augusti 2006 Postat 17 augusti 2006 EDIT: Highatsen måste du kanske ändra på det känns som gammal hårdvara. typ en 303 eller något. 🙁🙁😛🙁😆😆😆😆😆 OLOLOLOLOLOL
kallemio Postat 17 augusti 2006 Postat 17 augusti 2006 EDIT: Highatsen måste du kanske ändra på det känns som gammal hårdvara. typ en 303 eller något. 😎🙂😆😆😄😄😎😆😆 OLOLOLOLOLOL 😆😆😆😆😆😆😆😆
Linus Postat 17 augusti 2006 Postat 17 augusti 2006 Highatsen måste du kanske ändra på det känns som gammal hårdvara. typ en 303 eller något. Ja, jag tror att det är en sträng som gått av.
Barden Postat 19 augusti 2006 Trådstartare Postat 19 augusti 2006 Haha, har ingen aning om vad jag ska göra åt just det problemet 😄 Alla offtopic snubbar! Kommentera låten också pleease 😄
ThomasJ Postat 19 augusti 2006 Postat 19 augusti 2006 Highatsen måste du kanske ändra på det känns som gammal hårdvara. typ en 303 eller något borde bli din signatur 😳😉😄😄😄😆😎😆
Negod (oregistrerad) Postat 20 augusti 2006 Postat 20 augusti 2006 skriver när jag lyssnar..... Håller också på med techno trance...... Äntlien en låt som är bra i min mening... Det enda jag skulle vilja göra själv är att dra ner på reverben på chordsen så att de andra ljuden kommer fram mer, lite torrare där, basen kunde du dra upp lite i de låga frekvenserna också. inte så mycket delay heller, det skall vara dream men det blir lite grötigt. Kanske att chordsen är mer distingta i mixen så man hör lite av tillslagen. Men det är vad jag tycker skön låt som är relaxing faktiskt. Negod ps lyssna gärna på nåt av mina inlägg så fattar du vad jag menar ds
Barden Postat 21 augusti 2006 Trådstartare Postat 21 augusti 2006 Tackar! 😆 Ska sätta mig och pula lite när jag fått hem nya ljudkortet, postear en ny version snart. Kikar igenom dina tidigare posts också och tar lite inspiration ifrån det 😏
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.