alexfree Postat 1 juli 2004 Postat 1 juli 2004 (redigerat) Jag har ett keyboard som används som midi-klaviatur, men tyvärr finns det bara ett pitchwheel på det.....Jag skulle vilja använda pitchwheel för att ändra modulator wheel inne i ett vst instrument...är det möjligt i Sonar eller annat? EDIT: Det måste ju gå att ändra i ett midi-command att när jag snurra på mitt pitchwheel att modulatorn ändras i vst instrumentet!? Redigerat 1 juli 2004 av alexfree
Carl_B Postat 1 juli 2004 Postat 1 juli 2004 Jag har ett keyboard som används som midi-klaviatur, men tyvärr finns det bara ett pitchwheel på det.....Jag skulle vilja använda pitchwheel för att ändra modulator wheel inne i ett vst instrument...är det möjligt i Sonar eller annat? EDIT: Det måste ju att gå i ett midi-command att när jag snurra på mitt pitchwheel att modulatorn ändras i vst instrumentet!? Kör midi-learn på modwheelet i vstn... sen rör du bara på pitchwheelen på klaviaturen... simple as that...
alexfree Postat 1 juli 2004 Trådstartare Postat 1 juli 2004 hmmmm, hittar inte det till Native instruments kontakt player
VacUm Postat 1 juli 2004 Postat 1 juli 2004 Har nog inte med själva pluggen att göra skulle jag tro. (har knappt sett cubase sen nån gång på 90-talet) Det är nog i själva cubase du omvandlar från pitch-wheel till mod-wheel...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.