garefelt Postat 15 augusti 2006 Dela Postat 15 augusti 2006 (redigerat) tjena ! jag har spelat gitarr i ett år nu ungefär, är självlärd.. är rätt inne på hela singer/songwriter stilen och har bestämt mig för att spela in lite egen musik, funderade på köpa mic och ljudkort , nu är problemet att jag är inte riktigt vet vad jag ska köpa , så de vore shyst om ni kunde skicka in nån länk på nåt hyfsat externt ljudkort med två line in utag, hellst för ca. 1500 kr ? Redigerat 13 mars 2022 av garefelt public info Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 15 augusti 2006 Dela Postat 15 augusti 2006 (redigerat) Toneport kanske? Den kostar runt femtonhundra är ämnad åt gitarr, sång och bas. Följer med lite mjukvara också. Skall du använda någon sequencer så kanske du vill ha ett bredare ljudkort. 😐 http://www.line6.com/toneport/ Här är den för 1495: http://www.musikcentralen.se/KUNDVAGN/varu...asp?nodeID=3545 Redigerat 15 augusti 2006 av Egghuvud Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BearHugger (oregistrerad) Postat 15 augusti 2006 Dela Postat 15 augusti 2006 Kan också tipsa om Line6 Toneport. Köpte mig en UX2 igår för 2300 hos Musikbörsen. Jag kan inte säga annat än att jag är helnöjd! Låter skitbra när man line:ar elgitarr eller elbas och när jag mickar upp den akustiska, inte testat sång ännu. Så kolla in Toneport! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 15 augusti 2006 Dela Postat 15 augusti 2006 Se till att skaffa en schysst preamp eller se till att kortets duger och har fantommatning. Så du inte missar den aspekten. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 15 augusti 2006 Dela Postat 15 augusti 2006 Flyttar tråd från avdelning Allmänt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
garefelt Postat 16 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 16 augusti 2006 tack så mycket för tipset ! har redan köpt nu, de blev ingen line6 utan mobilepre usb ljudkort fungerar bra i mina öron iaf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.