Jump to content
Annons

Jag skall aldrig mera vara hjälpsam


ThomasJ

Recommended Posts

Annons
  • Svar 61
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Populära dagar

Postat mest i detta ämne

Hej!

Jag är alltid beredd, om man säger så...

Otäck är den kurva till gata som ligger en liten bit ifrån där jag bor. På trottoaren till den gatan gick en eftermiddag ett par hyfsat unga killar bakom ett yngre par för en tid sedan. Den ena killen bakom hade ett slagträ som han plötsligt svingade och helt oprovocerat spräckte den framförvarande killens huvud med. Tjejen slog han också över armar och så... Sedan försvann de, men greps. Killen låg på intensiven. Ett halvår fick de.

Tänker på det varje gång jag går på den trottoaren faktiskt.

😉

:musik

Fy fan vad vidrigt,, det är inte roligt längre,,, jag har en dotter som är på väg att bli en riktig tonåring,, läskigt för hon blir ofta arg när jag försöker förvarna henne om vad som kan hända och att hon ska vara försiktigt,,, även om hon ALDRIG är ute på kvällarna så händer det saker på dagtid också...

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist att höra Lådan. Ännu tråkigare blir det väl för dej när du får veta att det faktiskt går att låsa upp en spärrad mobil (men inte ett spärrat kort). Tror inte det hade hjälpt så mycket om du tagit registreringsnummer på bilen, den var säkert stulen..

Jag blev rånad på min mobil när jag bodde London i början av 2002. Jag brottades med kräken i säkert en halv minut medans folk skyndade förbi på den vältrafikerade gatan. Tyvärr kom de till slut iväg med telefonen, men pengar, plånbok och nycklar hade jag kvar... Trist som fan att ingen hjälpte mej. Grabbarna var ju inte äldre en 18 bast men det är lite svårt när de är flera.

När grabbarna sprungit därifrån skyndade jag mej till närmaste affär, lånade telefonen och ringde polisen. Det tog dem 20 minuter att komma dit. På den tiden hade jag fått reda på att det fanns en polisstation 200 meter bort..tyvärr fanns det bara en jävla kontorist på plats, och hon vägrade hjälpa mej.

I alla fall... Dagen efter promenerade jag på ungefär samma plats när jag såg två av grabbarna hänga utanför en liten butik som jag brukar handla i..jag skyndar mej dit och pratar med ägaren av butiken som ger mej namn och ungefärlig adress till killen som var "ledaren". Allt detta ger jag till polisen..händer något mer? Nepp. Jag flyttade hem till Sverige igen typ 4 månader senare och fram till dess hörde jag inte ett jävla ljud från polisen. Trist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jqa, det blir bara värre och värre. Folk blir nerslagna med bollträ o skurna med knivar enbart för att dom rå¨kade vara på fel plats vid fel tillfälle. Så sjukt att man skall behöva gåomgring och vara rädd för att bli anfallen helt utan anledning. Visst jag går inte och är rädd för det men vetskapen om att det kan hända när och var som hellst är rätt skrämmande. Ungdommar som beväånar sig med knivar och andra tillhyggen.

Kanske det skulle vara på sin plats att höjja alla starffen för överfall/personrån/Vapen och när det gäller unga, så räker det nog inte med en polisraport och 2-3 månader ungdomsvård. Nej, på antalsten träffar den unga bara fler och fler liksinnade, som gör allt för att hävda sig inför dom andra för att få mer status och ett namn. Vet inte vad man borde göra men som det är nu funkar det jue inte riktigt bra?!

Link to comment
Dela på andra sajter

ok, i see.

själv är jag uppväxt på råslätt, som är jönköpings motsvarighet till rinkeby.

😳😛

Jag är delvis uppväxt i Barnarp! 😆

aaaah. PAZOOO!!! du är lätt min favorit här på forumet! 😆 du gick inte på högstadie på råslätt då?

Link to comment
Dela på andra sajter

ok, i see.

själv är jag uppväxt på råslätt, som är jönköpings motsvarighet till rinkeby.

😳😛

Jag är delvis uppväxt i Barnarp! 😆

aaaah. PAZOOO!!! du är lätt min favorit här på forumet! 😆 du gick inte på högstadie på råslätt då?

näää.. Det var det jag menade med delvis. Han aldrig komma till högstadiet.

Flytta från Barnarp när jag slutade 3:an. Bodde där från 90 till 96. Hade jag varit kvar hade jag gått i Råslätt...

Du kanske känner mina kompisar? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

ok, i see.

själv är jag uppväxt på råslätt, som är jönköpings motsvarighet till rinkeby.

😳😛

Jag är delvis uppväxt i Barnarp! 😆

aaaah. PAZOOO!!! du är lätt min favorit här på forumet! 😆 du gick inte på högstadie på råslätt då?

näää.. Det var det jag menade med delvis. Han aldrig komma till högstadiet.

Flytta från Barnarp när jag slutade 3:an. Bodde där från 90 till 96. Hade jag varit kvar hade jag gått i Råslätt...

Du kanske känner mina kompisar? 😆

jag är ju ett år yngre än dig, så jag känner nog ingen 86a, men säg en 87 och jag känner säkert honom/henne 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

ok, i see.

själv är jag uppväxt på råslätt, som är jönköpings motsvarighet till rinkeby.

😉😛

Jag är delvis uppväxt i Barnarp! 😛

aaaah. PAZOOO!!! du är lätt min favorit här på forumet! 😄 du gick inte på högstadie på råslätt då?

näää.. Det var det jag menade med delvis. Han aldrig komma till högstadiet.

Flytta från Barnarp när jag slutade 3:an. Bodde där från 90 till 96. Hade jag varit kvar hade jag gått i Råslätt...

Du kanske känner mina kompisar? 😄

jag är ju ett år yngre än dig, så jag känner nog ingen 86a, men säg en 87 och jag känner säkert honom/henne 😄

jahaja... Då känner du nog någon av min syrras gamla kompisar 😄

hmmm... KOmmer nog inte ihåg namnet på nån sån 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist att höra Lådan. Ännu tråkigare blir det väl för dej när du får veta att det faktiskt går att låsa upp en spärrad mobil (men inte ett spärrat kort). Tror inte det hade hjälpt så mycket om du tagit registreringsnummer på bilen, den var säkert stulen..

Jag blev rånad på min mobil när jag bodde London i början av 2002. Jag brottades med kräken i säkert en halv minut medans folk skyndade förbi på den vältrafikerade gatan. Tyvärr kom de till slut iväg med telefonen, men pengar, plånbok och nycklar hade jag kvar... Trist som fan att ingen hjälpte mej. Grabbarna var ju inte äldre en 18 bast men det är lite svårt när de är flera.

När grabbarna sprungit därifrån skyndade jag mej till närmaste affär, lånade telefonen och ringde polisen. Det tog dem 20 minuter att komma dit. På den tiden hade jag fått reda på att det fanns en polisstation 200 meter bort..tyvärr fanns det bara en jävla kontorist på plats, och hon vägrade hjälpa mej.

I alla fall... Dagen efter promenerade jag på ungefär samma plats när jag såg två av grabbarna hänga utanför en liten butik som jag brukar handla i..jag skyndar mej dit och pratar med ägaren av butiken som ger mej namn och ungefärlig adress till killen som var "ledaren". Allt detta ger jag till polisen..händer något mer? Nepp. Jag flyttade hem till Sverige igen typ 4 månader senare och fram till dess hörde jag inte ett jävla ljud från polisen. Trist.

jobbigt.. Men tydligen skall dom nya tefonerna som spärras via satelit skall tydligen var nästan omöjliga att spärraupp.. visst går det säkert men inte lika lätt det var för ett antal år sedan!

Link to comment
Dela på andra sajter

ok, i see.

själv är jag uppväxt på råslätt, som är jönköpings motsvarighet till rinkeby.

😉😛

Jag är delvis uppväxt i Barnarp! 😛

aaaah. PAZOOO!!! du är lätt min favorit här på forumet! 😄 du gick inte på högstadie på råslätt då?

näää.. Det var det jag menade med delvis. Han aldrig komma till högstadiet.

Flytta från Barnarp när jag slutade 3:an. Bodde där från 90 till 96. Hade jag varit kvar hade jag gått i Råslätt...

Du kanske känner mina kompisar? 😄

jag är ju ett år yngre än dig, så jag känner nog ingen 86a, men säg en 87 och jag känner säkert honom/henne 😄

jahaja... Då känner du nog någon av min syrras gamla kompisar 😄

hmmm... KOmmer nog inte ihåg namnet på nån sån 😄

namn... jocke görsberg vann ju typ sm i fordon eller nåt sånt, haha.

oskar gustavsson (typ bäst i småland på både bandy och orientering) kanske nån du känner till?

jaaa, just det. glömde bort. felix könig och gustav berg brukade jag va med på låg/mellanstadiet. lika gamla som dig ju! jag och felix spelade fiol ihop! 😄

edit: stavfel

Redigerat av josie87
Link to comment
Dela på andra sajter

ok, i see.

själv är jag uppväxt på råslätt, som är jönköpings motsvarighet till rinkeby.

😉😛

Jag är delvis uppväxt i Barnarp! 😄

aaaah. PAZOOO!!! du är lätt min favorit här på forumet! 😄 du gick inte på högstadie på råslätt då?

näää.. Det var det jag menade med delvis. Han aldrig komma till högstadiet.

Flytta från Barnarp när jag slutade 3:an. Bodde där från 90 till 96. Hade jag varit kvar hade jag gått i Råslätt...

Du kanske känner mina kompisar? 😄

jag är ju ett år yngre än dig, så jag känner nog ingen 86a, men säg en 87 och jag känner säkert honom/henne 😄

jahaja... Då känner du nog någon av min syrras gamla kompisar 😄

hmmm... KOmmer nog inte ihåg namnet på nån sån 😄

namn... jocke görsberg vann ju typ sm i fordon eller nåt sånt, haha.

oskar gustavsson (typ bäst i småland på både bandy och orientering) kanske nån du känner till?

jaaa, just det. glömde bort. felix könig och gustav berg brukade jag va med på låg/mellanstadiet. lika gamla som dig ju! jag och felix spelade fiol ihop! 😄

edit: stavfel

hmmmm.

Namnen på 86orna låter bekant. men jag kan inte sätta ansikte på dem 😛

COolt 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

ok, i see.

själv är jag uppväxt på råslätt, som är jönköpings motsvarighet till rinkeby.

😉😛

Jag är delvis uppväxt i Barnarp!

aaaah. PAZOOO!!! du är lätt min favorit här på forumet! 😄 du gick inte på högstadie på råslätt då?

näää.. Det var det jag menade med delvis. Han aldrig komma till högstadiet.

Flytta från Barnarp när jag slutade 3:an. Bodde där från 90 till 96. Hade jag varit kvar hade jag gått i Råslätt...

Du kanske känner mina kompisar? 😄

jag är ju ett år yngre än dig, så jag känner nog ingen 86a, men säg en 87 och jag känner säkert honom/henne 😄

jahaja... Då känner du nog någon av min syrras gamla kompisar 😄

hmmm... KOmmer nog inte ihåg namnet på nån sån 😄

namn... jocke görsberg vann ju typ sm i fordon eller nåt sånt, haha.

oskar gustavsson (typ bäst i småland på både bandy och orientering) kanske nån du känner till?

jaaa, just det. glömde bort. felix könig och gustav berg brukade jag va med på låg/mellanstadiet. lika gamla som dig ju! jag och felix spelade fiol ihop! 😄

edit: stavfel

hmmmm.

Namnen på 86orna låter bekant. men jag kan inte sätta ansikte på dem

COolt 😄

ALL_0405-RFSLu_NEW_s.jpg

här är felix., hehe

han är ju typ ordförande i rfsl eller nåt sånt

edit: detär bra att vi håller oss så bra till ämnet. 😛 förlåt lådan,!

Redigerat av josie87
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag är alltid beredd, om man säger så...

Otäck är den kurva till gata som ligger en liten bit ifrån där jag bor. På trottoaren till den gatan gick en eftermiddag ett par hyfsat unga killar bakom ett yngre par för en tid sedan. Den ena killen bakom hade ett slagträ som han plötsligt svingade och helt oprovocerat spräckte den framförvarande killens huvud med. Tjejen slog han också över armar och så... Sedan försvann de, men greps. Killen låg på intensiven. Ett halvår fick de.

Tänker på det varje gång jag går på den trottoaren faktiskt.

🙂

:musik

Man blir ju mörkrädd, jag har själv, knack knack ta i trä, inte råkat ut själv men vissa av mina vänner o bekanta. Rånförsök, rån, oprovocerat våld, det är hemskt. Jag tycker inte om att vara på stan ensam på nätterna, då tar jag taxi hem om jag inte har en kompis som ska åt samma håll...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjukt är vad det är 🙂..

Själv brukar jag säga att jag inte har några pengar på mobilen om de vill låna den..

Har inte råkat ut för något sånt här nånsin dock, peppar peppar..

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag vet. Är osså uppväxt söder om söder. Men ändådock vill jag vara en god medmeniska. Jag menar, tänk om hans bror värkligen låg södnerslagen eller knivhuggen i en hörna någostans.

Visst borde jag fattat att det var något lurt när han ville att jag skulle hoppain i bilen, men jag är ju sådär dumsnäll som mina vänner brukar säga. Antar att jag får skylla mig själv. Men det är så tråkigt att samhället serut som det gör. Jag är inte något större fan av invandrarfientlighet. Men jag har blivt rånad två gåner i mitt liv och båda dessa gånger har det varait någon ikkesvensk. Dom kan ta sin jävla bananbåt och åkahem o robba folk där. Men det vågar dom jue inte lixåm.

Det är förbannat tråkigt att du har blivit rånad och det är förbannat tråkigt att det verkar bli mer och mer av detta på olika nivåer och av olika hård grad i samhället.

Jag kan ändå inte låta bli att reagera mot ditt sätt att ösa ur dig mot grupper i samhället. Rikta gärna din vrede mot ALLA som bidrar till att skapa den typen av samhälle vi har.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trist Lådan. Men det är sådana svin som skapar ett skitsamhälle. Nästa gång någon vill låna nått kommer väl både du och en del av trådläsarna att evedebörande att fara åt helvete. Här i Malmö skulle man bli betraktad som idiot om man lånade ut en värdesak. (Även av farbro Blå.) Trist, men sant.

Dåligt gehörs inlägg orkar jag bara inte bemöta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag vet. Är osså uppväxt söder om söder.  Men ändådock vill jag vara en god medmeniska. Jag menar, tänk om hans bror värkligen låg södnerslagen eller knivhuggen i en hörna någostans.

Visst borde jag fattat att det var något lurt när han ville att jag skulle hoppain i bilen, men jag är ju sådär dumsnäll som mina vänner brukar säga. Antar att jag får skylla mig själv. Men det är så tråkigt att samhället serut som det gör. Jag är inte något större fan av invandrarfientlighet. Men jag har blivt rånad två gåner i mitt liv och båda dessa gånger har det varait någon ikkesvensk. Dom kan ta sin jävla bananbåt och åkahem o robba folk där. Men det vågar dom jue inte lixåm.

Det är förbannat tråkigt att du har blivit rånad och det är förbannat tråkigt att det verkar bli mer och mer av detta på olika nivåer och av olika hård grad i samhället.

Jag kan ändå inte låta bli att reagera mot ditt sätt att ösa ur dig mot grupper i samhället. Rikta gärna din vrede mot ALLA som bidrar till att skapa den typen av samhälle vi har.

Word! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag vet. Är osså uppväxt söder om söder.  Men ändådock vill jag vara en god medmeniska. Jag menar, tänk om hans bror värkligen låg södnerslagen eller knivhuggen i en hörna någostans.

Visst borde jag fattat att det var något lurt när han ville att jag skulle hoppain i bilen, men jag är ju sådär dumsnäll som mina vänner brukar säga. Antar att jag får skylla mig själv. Men det är så tråkigt att samhället serut som det gör. Jag är inte något större fan av invandrarfientlighet. Men jag har blivt rånad två gåner i mitt liv och båda dessa gånger har det varait någon ikkesvensk. Dom kan ta sin jävla bananbåt och åkahem o robba folk där. Men det vågar dom jue inte lixåm.

Det är förbannat tråkigt att du har blivit rånad och det är förbannat tråkigt att det verkar bli mer och mer av detta på olika nivåer och av olika hård grad i samhället.

Jag kan ändå inte låta bli att reagera mot ditt sätt att ösa ur dig mot grupper i samhället. Rikta gärna din vrede mot ALLA som bidrar till att skapa den typen av samhälle vi har.

Word! :rolleyes:

Japp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo jag vet. Är osså uppväxt söder om söder.  Men ändådock vill jag vara en god medmeniska. Jag menar, tänk om hans bror värkligen låg södnerslagen eller knivhuggen i en hörna någostans.

Visst borde jag fattat att det var något lurt när han ville att jag skulle hoppain i bilen, men jag är ju sådär dumsnäll som mina vänner brukar säga. Antar att jag får skylla mig själv. Men det är så tråkigt att samhället serut som det gör. Jag är inte något större fan av invandrarfientlighet. Men jag har blivt rånad två gåner i mitt liv och båda dessa gånger har det varait någon ikkesvensk. Dom kan ta sin jävla bananbåt och åkahem o robba folk där. Men det vågar dom jue inte lixåm.

Det är förbannat tråkigt att du har blivit rånad och det är förbannat tråkigt att det verkar bli mer och mer av detta på olika nivåer och av olika hård grad i samhället.

Jag kan ändå inte låta bli att reagera mot ditt sätt att ösa ur dig mot grupper i samhället. Rikta gärna din vrede mot ALLA som bidrar till att skapa den typen av samhälle vi har.

Men alltså. Nu var det jue inte så att jag klankaner på någon folkgrupp eller liknande. tycker inte jag iaf!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...