Light Head Postat 15 augusti 2006 Postat 15 augusti 2006 (redigerat) Oki, tack för att du tar dig tid att läsa denna tråd! Det handlar om studio och hur den skall byggas. Min studio är inhyst i ett rum med två dörrar, den ena direkt från gatan, den andra in i ett garage. Studion är 4.5*2.6 så det är inget jätterum. Hur jag än möblerar så kommer jag att hamna med ryggen mot dörrarna och jag känner mig extremt otrygg. (Någon som kan förstå känslan??) Givetvis kan jag låsa dörrarna men finns det något annat som kan höja trygghetskänslan?? Kan tyckas lite löjligt kanske? Men det är helt seriöst. Redigerat 15 augusti 2006 av Light Head
Jonte Postat 15 augusti 2006 Postat 15 augusti 2006 Kanske inte en optimal lösning, men ställ en bokhylla framför den ena dörren, och använd bara den andra 😆 Skaffa ett bastant lås i form av en regel eller liknande. Häng upp ett svart tyg eller liknande längs med väggarna, så att du slipper se dörrarna, kanske kan hjälpa mentalt. Inga jättebra förslag men iaf.. Mindre seriösa förslag som får tas med en nypa salt 😆 - Ställ ett basebollträ lättillgängligt - Skaffa en stor ilsken hund - Installera en larmknapp som ringer upp lämpliga tuffa killar - Sätt en varningsskylt på den ena dörren, radioaktivt avfall.. - Börja träna thai boxning
MrPhil (oregistrerad) Postat 15 augusti 2006 Postat 15 augusti 2006 Montera en pling-plong vid dörren, så du hör när någon tränger sig in för att slå dig sönder o samman, o sen ta all din utrustning. Eller lås.
Steinb Postat 15 augusti 2006 Postat 15 augusti 2006 En annan lösning som kanske kunde funka är att sätta stora speglar på motsvarande vägg, så när du sitter ner (med ryggen mot dörrarna) så ser du dörrarna i speglarna.
Light Head Postat 15 augusti 2006 Trådstartare Postat 15 augusti 2006 En annan lösning som kanske kunde funka är att sätta stora speglar på motsvarande vägg, så när du sitter ner (med ryggen mot dörrarna) så ser du dörrarna i speglarna. Det där med spegel på väggen känns ju faktiskt bra!
FredrikMikaelsson Postat 15 augusti 2006 Postat 15 augusti 2006 Du får la göra som i den där barnfilmen "Ensam hemma" Sätt på lite festmusik, samtidigt som du mixar in lite dovt mummel i bakgrunden, så att folk tror det är en jädrans massa folk på fest i din studio... Men det här tricket kanske bara drar till sig fólk som vill sniika in på festen?
Baktakt Postat 15 augusti 2006 Postat 15 augusti 2006 En annan lösning som kanske kunde funka är att sätta stora speglar på motsvarande vägg, så när du sitter ner (med ryggen mot dörrarna) så ser du dörrarna i speglarna. Det där med spegel på väggen känns ju faktiskt bra! Men tänk om du då skulle få se ett spöke i spegeln? -satiken skraj man skulle bli...-en zombie med självlysande röda ögon... Nä, speglar på väggen är ju värsta skräckscenariot! Näe. fan bättre att stoppa "dom" vid grind på nåt sätt....gräv ett stort jävla dike runt byggnaden och häv i napalm eller nåt? Men allvarligt, Jag är själv sjukt mörkrädd och kan förstå din känsla. Enda lösningen är att ta bort en av dörrarna..inte låsa den, för då vet man ju ändå undermedvetet att det är en dörr lixom.... Fram med snickarlådan! kosta vad det kosta vill!! Du ska gå segrande ur det här!!!! Tjohopp!
Shaidar (oregistrerad) Postat 15 augusti 2006 Postat 15 augusti 2006 Om du inte har möjlighet att bygga bort dörren så kanske du kan bygga bort känslan genom att hänga ett draperi framför dörren bakom dig. Det blir ju dessutom rätt billigt och smidigt. Speglar skulle inte fungera för mig. Jag är alldeles för självupptagen - skulle bara sitta och kråma mig hela tiden 🥰
Shaidar (oregistrerad) Postat 15 augusti 2006 Postat 15 augusti 2006 Fast å andra sidan, om man har ett draperi kan man ju råka ut för detta:
Hellpig Postat 15 augusti 2006 Postat 15 augusti 2006 (redigerat) Fast å andra sidan, om man har ett draperi kan man ju råka ut för detta: Nja... det är ju faktiskt just en dörr som han tittar fram igenom! Visserligen sönderhackad med en brandyxa men det behöver vi kanske inte berätta för Light Head... 😳 Edit: Heeeeeeeeeeere's Johnny!!!!! Redigerat 15 augusti 2006 av Hellpig
Shaidar (oregistrerad) Postat 15 augusti 2006 Postat 15 augusti 2006 (redigerat) Nja... det är ju faktiskt just en dörr som han tittar fram igenom! Visserligen sönderhackad med en brandyxa men det behöver vi kanske inte berätta för Light Head... 😐 Edit: Heeeeeeeeeeere's Johnny!!!!! Fasen! Det har du ju rätt i! Det var Psycho jag tänkte på o The Shining jag googlade 😛 Här har vi draperiet - Redigerat 15 augusti 2006 av Shaidar
Jonte Postat 15 augusti 2006 Postat 15 augusti 2006 Hade nog inte haft några problem att sitta i studion med såna draperier. Men jävlar vilka mardrömmar man hade kunnat få, och frågan är om man inte hade blivit mörkrädd på vägen hem också 😐
Pluffo Postat 15 augusti 2006 Postat 15 augusti 2006 Men tänk om du då skulle få se ett spöke i spegeln?-satiken skraj man skulle bli...-en zombie med självlysande röda ögon... Nä, speglar på väggen är ju värsta skräckscenariot! Fast det kommer ju inte att hända. Sätt speglar i taket också så kan du....Ehh...eller glöm det förresten...
Light Head Postat 15 augusti 2006 Trådstartare Postat 15 augusti 2006 Tackar för alla svar,, kanske låter märkligt, mest för att någon erkänner en rädsla/fruktan? Det hela började ju faktiskt i studion... Är egentligen inte mörkrädd, men just där känns det lite kymigt. Om jag följer några av inläggen och överraskar den/det som jag är rädd för att bli överraskad av? Om jag alltid bär en hockeymålvaktsmask från -71 så fort jag är i studion? Och en gammal grå-grön overall? Oki, tack för alla tips nu tror jag att jag kommer att överleva ytterligare en tid.. 😐
tbruce Postat 15 augusti 2006 Postat 15 augusti 2006 Om det bara finns två dörrar borde du väl kunna möblera på nåt sätt så att du får dörrarna på sidorna? 😳
floaty Postat 15 augusti 2006 Postat 15 augusti 2006 Att tycka det är att obehagligt sitta med ryggen mot en dörr är inget märkligt alls... Det är nog ganska vanligt, om man tex inreder ett rum enligt gammal kinesisk vetenskap (tai chi, Qigong, eller nåt) så ska inga sittplatser vara utplacerade så att man har ryggen mot en dörr... 😳
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.