Light Head Postat 15 augusti 2006 Dela Postat 15 augusti 2006 Vilket prg, till PC, är det enklast tänkbara för att bara lägga på sång? Alltså bara en "taperecorder" där jag kan spela in sången på det som spelas upp. Hängde ni me? Prio 1 -> Enkelt och billigt Prio 2 -> Inbyggt reverb eller liknande Finns det någon mic som är OK för denna typ av pålägg? Tänkte använda "mic in" på det befintliga ljudkortet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Richard Olsson Postat 15 augusti 2006 Dela Postat 15 augusti 2006 (redigerat) Audacity, http://audacity.sf.net kan nog fungera fint för dina ändamål. Det kostar gratis! Jag minns inte om det finns några effekter inbyggda, men det stödjer VST med hjälp av "VST enabler" så du kan ladda hem lite andra gratis VST-effekter från här och var! Det finns några bra sidor som jag inte minns men kan leta upp åt dig om det behövs, men annars går det säkert att hitta något bara genom att googla "free vst reverb" eller så! Det finns massa billiga skitmikar att trycka i 3.5mm-telejack. Jag vet dock inga specifika eftersom det inte riktigt är mitt område . Men eftersom programmet var gratis kanske du är beredd att lägga lite på mik/ljudkort? EDIT: Rent teoretiskt kan du ju även köpa någon dynamisk sångmik av mer vanlig typ, exempelvis Shure SM58 eller någon av dess kopior, och antingen löda på en minitelekontakt på en mikkabel, iställlet för XLR-kontakten, eller köpa någon adapter XLR-hona -> 3.5mm TRS-hane. Aldrig testat dock så jag vet inte hur bra det blir. Vet inte ens om mik-ingångar på sådana ljudkort är TRS, men det antar jag, någon? Redigerat 15 augusti 2006 av Richard Olsson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stinkey Zwei Postat 15 augusti 2006 Dela Postat 15 augusti 2006 Kristal har samma låga pris. Klarar av sexton audiokanaler. Hyffsat utseende. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Light Head Postat 15 augusti 2006 Trådstartare Dela Postat 15 augusti 2006 Kristal har samma låga pris. Klarar av sexton audiokanaler. Hyffsat utseende. What? "Kristal"... hajjar nada Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 15 augusti 2006 Dela Postat 15 augusti 2006 What? "Kristal"... hajjar nada Jo, Stinkey levererade ett svar på din fråga 😉 Ett program för t ex sånginspelning. Som heter "Kristal". Du hittar det med en googlesökning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 15 augusti 2006 Dela Postat 15 augusti 2006 http://www.kvraudio.com/get/866.html En gratis host typ Cubase, tar VST pluggar. Funkar ok! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.