dajerszz Postat 14 augusti 2006 Postat 14 augusti 2006 * LÅTNAMN: Morning Queen * ARTIST/GRUPP: Dyerz Labora * GENRE: Minimalistisk musik * LÅTLÄNGD: 7:02 * KOMPOSITÖR: Patrik Lundström * PRODUCENT: Patrik Lundström * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 9.90 MB * STATUS: Skiss/Färdigt Demo Det var ett jävla bra tag sen jag gjorde en låt och spelade in. Så den här låten är den första på 4 månader. Under låtskrivandets gång så blev det 4 st olika versioner, men jag beslutade mig för denna, den blev helt enkelt bäst. Det var även den första gången jag experimenterade med piano och stråkar. Men ingen gillar väl fejkstråkar, men jag tycker att jag fick till det ganska bra...up to you to decide! Så ladda gärna hem låten och skriv vad du tycker. peace! Hemsida Låtlänk: Morning Queen
Fidden Postat 14 augusti 2006 Postat 14 augusti 2006 Bussmusik? Vad är det som bestämmer hur bussig den är? 🙂 Vackert är det. Mycket vackert till och med. Speciellt elgitarren. Någonting i mig förväntar sig att sophie zelmani ska dyka upp på sång. Dock är jag inte riktigt överrens med stråkljuden, hade nog faktiskt hellre varit utan. Men lägg på lite fin sång på detta, ring sophie, så kommer det bli kalas!
dajerszz Postat 15 augusti 2006 Trådstartare Postat 15 augusti 2006 tack så mycket. men det blir nog inge sång iaf, någonsin. jag kan inte sjunga och jag känner inte sophie zelmani. hehe .min musik har alltid varit instrumental. anledningen till varför jag skrev "Bussmusik" var för att jag refererade till introt. om du lyssnar lite noggrannare så förstår du. peace!
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 15 augusti 2006 Postat 15 augusti 2006 Riktigt skönt och postigt. Tänker snarare mogwai än sophie. Välgjort må jag säga, och på ett bra sätt, utan att vara för pretentiöst. Bra jobbat! Inga mix- eller arrangemangssynpunkter. Vet inte om jag gillar flanger-gitarren dock, men det är det enda 😉 kram
dajerszz Postat 16 augusti 2006 Trådstartare Postat 16 augusti 2006 (redigerat) mm...mogwai har jag hört folk sagt tidigare. hehe Redigerat 16 augusti 2006 av dajerszz
Bone Postat 16 augusti 2006 Postat 16 augusti 2006 Mycket snyggt och Stämmningsfullt. Den här sparar jag. Skönt med en så "luftig" produktion där allt inte är dubbat och tok komprimerat. Det enda jag har att anmärka på är att gitarrens som kommer in vid 2:08 (och spelar ackord) ibland känns lite stressad och håller med 3*Max, stråkljuden var inte det roligaste men dom funkar ju.
silkwood Postat 16 augusti 2006 Postat 16 augusti 2006 Alldeles precis lagom mysigt en sån här dag då det ÄNTLIGEN kommer regn i Umeå efter månder av supertorka och gassande sol...
dajerszz Postat 16 augusti 2006 Trådstartare Postat 16 augusti 2006 Mycket snyggt och Stämmningsfullt. Den här sparar jag. Skönt med en så "luftig" produktion där allt inte är dubbat och tok komprimerat. Det enda jag har att anmärka på är att gitarrens som kommer in vid 2:08 (och spelar ackord) ibland känns lite stressad och håller med 3*Max, stråkljuden var inte det roligaste men dom funkar ju. tack så mycket. trevligt att du tycker det är skön ljudbild å så. hehe men jag förstår inte vad du menar att ackordgitarren känns stressad. på vilket vis menar du då? sen stråkarna, det vet jag att det inte blev det bästa ljudet. hehe. men jag ville så gärna ha dem där. hehe.
Bone Postat 16 augusti 2006 Postat 16 augusti 2006 men jag förstår inte vad du menar att ackordgitarren känns stressad. på vilket vis menar du då? Den känns lite otajt på några ställen. Som att du stressar den och ibland som att du släpar. Kan vara hjärnspöken hos mig. Ska lyssna igen.
Joelstromgren Postat 17 augusti 2006 Postat 17 augusti 2006 Skön och avslappnande, men stundom otajt. Sen gillar jag inte virvelljudet riktigt därimot låter cymbalerna skitbra och resten av setet med. Annars mycket bra
Jejje Postat 21 augusti 2006 Postat 21 augusti 2006 Det tar alldeles för lång tid innan låten kommer igång. Tycker det känns ganska ointressant med det där långa introt (med ljud av en folkmassa eller vad det nu är) Även låten tar lite för lång tid på sig att komma igång. Tar lite för lång tid innan det händer något. Låten blir dock riktigt skön när stråkarna kommer in. Med sång på skulle den kunna bli mer intressant också. Misstänker att jag kanske lyssnar lite för aktivt, passar nog bättre som bakgrundsmusik då lyssningen inte är det primära!?
Multiband Postat 21 augusti 2006 Postat 21 augusti 2006 Som Bones nämde tidigare tycker även jag att ackordgitarren slår an strängarna en aning för fort på några ställen. Jag skulle nog tagit bort den och kört enkla toner eller något istället, för det känns inte som den hör hemma i låten. Annars tycker jag att det va bra mixat och schysst originell ambient musik.
tbruce Postat 21 augusti 2006 Postat 21 augusti 2006 Vackert vackert. Vet inte om det skulle funka på en buss dock 😉 tror man skulle ha svårt att höra nåt över motor-, människo- och vägbullret. Trummorna gillade jag inte riktigt, för daskjazziga.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.