Gilbert Postat 7 december 2009 Postat 7 december 2009 Nej, jag vet som sagt inte. Det är bara att det är så extremt mycket bortkastade pengar att man blir mörkrädd. Det är hifi vi talar om... Är du verkligen förvånad? 🤪
desvaenger Postat 7 december 2009 Postat 7 december 2009 Det är hifi vi talar om... Är du verkligen förvånad? 🤪 Så besudlad trodde jag inte den hobbyn var, faktiskt. 🥰
Claes Holmerup Postat 7 december 2009 Postat 7 december 2009 Så besudlad trodde jag inte den hobbyn var, faktiskt. 🥰 Leta också efter Shakti-stenar och Cradle of silence, så får du några goda skratt också... 🤪
desvaenger Postat 7 december 2009 Postat 7 december 2009 (redigerat) Leta också efter Shakti-stenar och Cradle of silence, så får du några goda skratt också... 🥰 Jag tror jag hoppar över den researchen. Har annat mer givande att lägga tid på. 😛 Det är säkert lika effektivt som dom där öronljusen.. Det roligaste jag läst i den genren av hifi-prylar är en kon av aluminium med svarvade spår runt om, som "stabiliserar" högtalaren om man lägger den ovanpå. Grejen väger 2-300 gram... Det skulle då alltså vara själva konformen som "eliminerar" all vibrationsenergi. Halleluja vad det prisades och predikades om vilken skillnad det gjorde! 🤪 Redigerat 7 december 2009 av desvaenger
Svencanz Postat 7 december 2009 Postat 7 december 2009 Denna killen ar ju helt tappad, han har missat det viktigaste.... Du maste ta hem en slagrute man ock kolla dom magnetiska linjer i din studio.... Placerar du din CD spelar eller dator pa en korning ar det kort. Unvik ocksa svarta katter... dom genererar statisk electricitet. S
Peter Roos Postat 15 februari 2010 Postat 15 februari 2010 En RCA-kontakt i Rodium á 426,-/st - jo ja tackar jag!
Gilbert Postat 15 februari 2010 Postat 15 februari 2010 (redigerat) 15:45... 😳 14:28... någon som känner igen resonemanget? 😕 Redigerat 15 februari 2010 av Gilbert
cborg Postat 15 februari 2010 Postat 15 februari 2010 ... någon som känner igen resonemanget? 😄 Kan du bevisa att det finns någon som inte gör det? .... 😄
trancer Postat 29 mars 2010 Postat 29 mars 2010 Vilka dårar.. Stor risk att nån , i hela världen skulle höra skillnad om så en cdspelare stog i 40graders lutning, ta mig fan det dummaste jag hört i mitt liv tror jag, ha ha ha ha . Dessutom är det ju riiiktigt skönt att dra o köpa en cd sen börja fila på skivan för att få bättre sound... Fy fan, som sagt vilka jubelidioter
James Blansing Postat 10 april 2010 Postat 10 april 2010 (redigerat) Dr. Loop "Du menar att när Ethan upptäcker att det går att släcka ut filerna mot varandra?" Läs hela tråden. http://www.gearslutz.com/board/so-much-gea...rence-poll.html Redigerat 10 april 2010 av James Blansing
joachime Postat 10 april 2010 Postat 10 april 2010 Dr. Loop "Du menar att när Ethan upptäcker att det går att släcka ut filerna mot varandra?" Läs hela tråden. http://www.gearslutz.com/board/so-much-gea...rence-poll.html Jag behöver lite mer info för att förstå vad du syftar på. Är citatet hämtat från en diskussion i en annan tråd? Behöver jag läsa hela tråd på det andra forumet?
drloop (oregistrerad) Postat 10 april 2010 Postat 10 april 2010 Ethan gjorde fel. Läste det senare. Men hans övertygelse var den samma. Until proven otherwise.
Gilbert Postat 10 april 2010 Postat 10 april 2010 (redigerat) Ethan gjorde ett misstag so what … Om man spelar in två exakt lika dana tagningar efter varandra (analogt) så kommer de givetvis inte att nolla p g a att brusgolvet är olika (och slumpmässigt). Det komiska är ju att J Katten B inte kan bestämma sig för om Ethan har rätt eller fel om saker och ting ... Bakgrund: https://www.studio.se/index.php?showtopic=75675 (undrar varför alla trådar där James Glaskatten Blansing figurerar stängs förr eller senare ... 😉 ) Redigerat 10 april 2010 av Gilbert
James Blansing Postat 11 april 2010 Postat 11 april 2010 Det komiska är ju att JB inte kan bestämma sig för om Ethan har rätt eller fel om saker och ting ... Han är ju lite motsägelsefull eftersom han å ena sida propagerar att kablars kvalitet inte spelar någon roll alls men sedan så påpekar han i en artikel att luft och elnätsburna störningar kan komma in i apparaternas signalvägar genom och från kablar bl.a. och att man kan höra skillnader när kablarna är lite längre. Man måste också tänka på att Ethan Winer är lite partisk eftersom han säljer akustikbehandlingsprodukter.S å det är klart att han hellre vill att en studio köper sådant istället för dyrare kablar.
James Blansing Postat 11 april 2010 Postat 11 april 2010 Ethan gjorde ett misstag so what … Verkar mer som att han är så angelägen att bevisa sin sak att han medvetet fuskade lite.
Valle Postat 11 april 2010 Postat 11 april 2010 undrar varför alla trådar där James Glaskatten Blansing figurerar stängs förr eller senare ... 😄 Kanske för att hon trollar mer än hon är förmögen att hantera.
Gilbert Postat 11 april 2010 Postat 11 april 2010 Han är ju lite motsägelsefull eftersom han å ena sida propagerar att kablars kvalitet inte spelar någon roll alls men sedan så påpekar han i en artikel att luft och elnätsburna störningar kan komma in i apparaternas signalvägar genom och från kablar bl.a. och att man kan höra skillnader när kablarna är lite längre. Du är ju en mästare på att tolka saker till din fördel. Det finns ingenting i artikeln som stödjer din uppfattning om att olika elkablar skulle innebära en hörbar skillnad. Om du ska fortsätta havda detta så får du peka exakt på det stycke du anser hävdar detta (så ska jag förklara varför så inte är fallet. Återigen så uttrycker Ethan sin åsikt om flummiga el-kablar väldigt tydligt i videon från AES09. 12:47 & 15:50.
Gilbert Postat 11 april 2010 Postat 11 april 2010 Verkar mer som att han är så angelägen att bevisa sin sak att han medvetet fuskade lite. Du kan ju tro det du.. 😉
Ken Kängström Postat 11 april 2010 Postat 11 april 2010 Vad skulle karln vinna på att fuska fram ett resultat som om så skulle vara enkelt att motbevisa?
James Blansing Postat 11 april 2010 Postat 11 april 2010 Vad skulle karln vinna på att fuska fram ett resultat som om så skulle vara enkelt att motbevisa? Han antog väl att ingen skulle orka. Fast det var nog mer slarv än fusk. Vilket tyder på att man ska nog inte alltid ta hans ord som guds sannning som Gilbert gjort..
Gilbert Postat 11 april 2010 Postat 11 april 2010 Tillbaka till ämnet, du tror fortfarande på att dyra kablar (och el-kablar …) orsakar hörbar skillnad? http://www.hometheaterhifi.com/volume_11_4...ds-12-2004.html http://www.roger-russell.com/wire/wire.htm#introduction http://home.provide.net/~djcarlst/abx_wire.htm Att du orkar försvara sådana påståenden i ett studioforum … Det är som att hävda att Gud skapade jorden på ett fysikerforum.
James Blansing Postat 11 april 2010 Postat 11 april 2010 http://www.hometheaterhifi.com/volume_11_4...ds-12-2004.html Gilbert varför läser du aldrig texten först innan du länkar? "There were several acknowledged weaknesses to the test. The number of participants and trials was not very high. Most people sat far from the sweet spot. The ideal situation, which would have allowed participants to audition A and B more than once before trying to identify X, was not possible because the length of time it would have taken to do so would have burned everyone out. (Many members of the second group said they were fried by the time 3:30 PM rolled around.) Switchers failed to turn on both amps three times, and Baci Brown of canine renown further interrupted the flow twice with scratching and barking at outside sounds and a perceived need to pee it all out in the yard. Finally, and perhaps of greatest significance, the time it took to switch cords was longer than the generally accepted 5 second length of human auditory memory. This reduced what Manny terms “the differential sharpness of perception” of participants." Låter ju inte direkt som ett jätteseriöst test med så många flaws.
Gilbert Postat 11 april 2010 Postat 11 april 2010 Gilbert varför läser du aldrig texten först innan du länkar? "There were several acknowledged weaknesses to the test. The number of participants and trials was not very high. Most people sat far from the sweet spot. The ideal situation, which would have allowed participants to audition A and B more than once before trying to identify X, was not possible because the length of time it would have taken to do so would have burned everyone out. (Many members of the second group said they were fried by the time 3:30 PM rolled around.) Switchers failed to turn on both amps three times, and Baci Brown of canine renown further interrupted the flow twice with scratching and barking at outside sounds and a perceived need to pee it all out in the yard. Finally, and perhaps of greatest significance, the time it took to switch cords was longer than the generally accepted 5 second length of human auditory memory. This reduced what Manny terms “the differential sharpness of perception” of participants." Låter ju inte direkt som ett jätteseriöst test med så många flaws. Då är det upp till dig att hitta ett seriösare test som styrker din tro.
James Blansing Postat 11 april 2010 Postat 11 april 2010 Då är det upp till dig att hitta ett seriösare test Att du drar upp ett test där inte ens alla testare satt i sweetspoten är ju näst intill sanslöst.
Gilbert Postat 11 april 2010 Postat 11 april 2010 Att du drar upp ett test där inte ens alla testare satt i sweetspoten är ju näst intill sanslöst. Spelar ingen roll så länga man sitter på samma ställe. Det är ev. skillnader som söks, inte huruvida det låter bra eller dåligt. Återigen så är det upp till dig att hitta ett ännu seriösare ABX-test som styrker din tro.
James Blansing Postat 11 april 2010 Postat 11 april 2010 Spelar ingen roll så länga man sitter på samma ställe. Det är klart att det spelar roll om deltagarna i ett seriöst test sitter i korrekt position.
Gilbert Postat 11 april 2010 Postat 11 april 2010 Det är klart att det spelar roll om deltagarna i ett seriöst test sitter i korrekt position. Du har redan gett upp eller?
James Blansing Postat 11 april 2010 Postat 11 april 2010 Du har redan gett upp eller? Inte alls. Tycker att det är pinsamt att när du länkar till olika tester och kommentarer så styrker de sällan det du vill påstå.
Gilbert Postat 11 april 2010 Postat 11 april 2010 Inte alls. Tycker att det är pinsamt att när du länkar till olika tester och kommentarer så styrker de sällan det du vill påstå. Dåså, fram med ett ännu bättre utfört ABX-blindtest då.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.