James Blansing Postat 13 april 2010 Postat 13 april 2010 Glöm inte det viktigaste.... Audiovattnet 🙂 nej Fostervatten ska det vara inom audio http://www.foster.co.jp/en_corporateProfile/history.html
Gilbert Postat 13 april 2010 Postat 13 april 2010 Portabla spelare har ju ofta inbyggda antiskakbuffertar och ja portabla CD-spelare har ju aldrig varit de som låtit bäst. Och detta beror givetvis på "antiskakbuffertar" menar du ... 🙂
James Blansing Postat 13 april 2010 Postat 13 april 2010 (redigerat) Och detta beror givetvis på "antiskakbuffertar" menar du ... 🙂 Nej de flesta fattar väl att det mest beror på deras konstruktion där lågt pris låg vikt och lång batteritid i princip alltid prioriteras före ljudkvalitet. Redigerat 13 april 2010 av James Blansing
Linus Postat 13 april 2010 Postat 13 april 2010 CD-spelare i våg? Varför? Den snurrar ju som sagt på rätt bra ...CD-spelare i liggande position för att skivan ska kunna rotera bra i gamla spelare. Jag minns en gång (det måste varit runt 20-21 år sedan), då halkade en skiva i en CD-växlare och fastnade i maskinen. Det var tvunget att skruva upp CD-spelaren och plocka ut den nu repiga skivan och se över lasern. 🙂 Ljudet från skivan lät dock likadant i vertikalt som horisontellt läge. 😉
D Vibe Postat 13 april 2010 Postat 13 april 2010 (redigerat) Möjligen så kommer dina kallingar lukta mindre flänsost med kraftbalsam-kablar. Det kanske lyfter självkänslan något.... jag vet inte. Okej. Men om jag placerar tvättmaskinen exakt i våg då, borde inte dess tvättkretsar slippa korrigera massa smuts i onödan då? Redigerat 13 april 2010 av D Vibe
Hägglund (oregistrerad) Postat 13 april 2010 Postat 13 april 2010 (redigerat) https://www.studio.se/index.php?showtopic=75791 😉 Redigerat 13 april 2010 av Hägglund
Demonproducenten Postat 14 april 2010 Postat 14 april 2010 Okej. Men om jag placerar tvättmaskinen exakt i våg då, borde inte dess tvättkretsar slippa korrigera massa smuts i onödan då? faktum är - och det är vetenskapligt belagt - att när det gäller tvättmaskiner så är det lod som gäller den ska alltså stå exakt i lod - inte våg det förstår man ju om man betänker att det är vatten i maskinen... vatten - våg det motverkar ju rotationen om det är i våg i lod däremot så roterar det stabilare speciellt vid centrifugering det är också viktigt att maskinen placeras på speciella fötter så den inte vandrar iväg över golvet - det låter inte bra vandringskoefficienten som alla maskiner utom dom riktigt dyra med marmorplatta i botten har förkortas w w = dumhet / liv, där livet går mot noll hoppas vi klargjort detta nu så inte det finns folk som tror att alla tvättmaskiner låter likadant
ONSatan Postat 14 april 2010 Postat 14 april 2010 det låter inte bra vandringskoefficienten som alla maskiner utom dom riktigt dyra med marmorplatta i botten har förkortas ww = dumhet / liv, där livet går mot noll hoppas vi klargjort detta nu så inte det finns folk som tror att alla tvättmaskiner låter likadant Det stämmer, alla vet ju att man inte kan dividera med noll för då "händer det saker"... OCH, när man ändå investerat i sin superdyraspecialmaskin så ska man även se till att den matas med "virvlat vatten" (klicka på länken), ty, då blir kallingarna riktigt riktigt rena! Cheers!
Demonproducenten Postat 14 april 2010 Postat 14 april 2010 Det stämmer, alla vet ju att man inte kan dividera med noll för då "händer det saker"... ja "woohoo nu jävlar"-faktorn stiger med bortåt fyra upphöjt till tio Vattenvirvlaren är en rörstump med stålfjädrar i som gör att vattnet inte kan rinna igenom på enklaste sätt. Men hur vet man att det virvlade vattnet är bättre? Det vet man om en slagruta visar att det rör sig om virvlat vatten och eftersom slagrutan ger utslag på det virvlade vattnets ”subtila energier” så är det unikt och bra och blötare och fuktar munnen bättre. nu pratar vi vetenskap! och en normalsmal aschberg(!) som faktiskt skriver bättre än han gör sig i tv
baralillajag Postat 17 september 2017 Postat 17 september 2017 Helt otroligt! Dagens bästa skratt! Nu ska jag bara ta och polera min skivor med stålull 😄 😄 😄
van Caine Postat 17 september 2017 Postat 17 september 2017 Heh fascinerande gammal tråd :-)Orkade bara läsa igenom typ fem sidor, men tänkte på två saker ingen verkar nämnt, som jag ändå tycker är värt att påpeka så här många år senare. jo en digital kopia kan faktiskt låta bättre än ett original från en audio cd... Sant. När man rippar en CD så kan man läsa i multipass (Leeloo approves). Varje gång man läser av skivan så får man ett nytt resultat, och de delar som faktiskt är identiska, går igenom as-is. De delar som skiljer sig åt, å andra sidan, jämförs, och sen tar programmet fram ett medeltal. Misstänker att det där är fett överkurs för att någon faktiskt skulle implementera det direkt i spelarna. Spelar man musik så vill man ju inte vänta på att det ska ladda klart. Det andra är felkorrigeringen i CD. Var ett bra tag sen jag kodade masters i ren Redbook, men som jag minns det så fanns det ursprungligen ingen dedikerad krets för felkorrigering alls för CD-skivor. Det är hela grejen med formatet. Det är en matematisk formel, och den gör kortfattat att olika delar av bit-kedjan påverkas olika av repor & smuts, vilket gör att det främst är det högsta delarna av signalerna där fel märks. Det kan, om man har otur, ge en utplanande effekt på samples nästan påminnande om hur vinylplattor slits, fast verkligen inte lika konsekvent.Första gången jag hörde det var när både jag och min dåvarande flickvän hade varsitt ex av samma Techno Mania-platta. Hennes var köpt på loppis och repig som fan, min var köpt ny och (då) i perfekt skick. Jag kunde inte förklara det då, men hennes lät otroligt tråkigt medans min lät precis som man förväntade sig. & detta LÅNGT innan jag lärde mig lyssna aktivt.Sen finns det spelare som förutom CD's standard-hantering även har egna varianter, hade exempelvis en schysst Technics med 128x oversampling där detta även skulle inkludera interpolation, men här snackar vi början av 90-talet. CD-standarden är från sent 70-tal. Patentet är från tidigt 70-tal, och utvecklades på 60-talet. "Interpolation" var icke mer än en våt fläck i hoppfulla tekniknördars byxor på den tiden.Nämner detta nu trots att tråden är gammal som gatan för att frågan fortfarande kommer upp lite då & då.Den bästa CD-spelare jag någonsin haft, eller ens hört, var en Sony CD-växlare. Lika fantastiskt som den lät, lika värdelös var kvaliteten på mekaniken. Fanskapet rev sönder sig själv inifrån...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.